Neki informacijski posrednici nisu spremni za e-račun

Autor: Lucija Špiljak , 03. listopad 2019. u 22:00
Viktor Obrol iz Fine/Damir Špehar/PIXSELL

Preko centralne platforme postiže se transparentnost.

Viktor Obrol iz Sektora digitalnih komercijalnih rješenja u Fini održao je u Bjelovaru predavanje i radionicu na temu (ne)spremnosti hrvatskog gospodarstva za e-račun.

Podsjetio je da svi obveznici javne nabave od 1. srpnja imaju obvezu razmjene elektroničkih računa koji su predmet ugovora o javnoj nabavi. Pojedinačno slanje računa putem web aplikacije e-Račun za državu ne zahtijeva integraciju sa sustavom, cijeli proces odvija se kroz web aplikaciju, a registracija je online bez potrebe dolaska u Finu", napominje Obrol. Financijska agencija je provedbeno tijelo. 

"Osnovni problem (ne)spremnosti na e-račun na nacionalnoj razini je što se pojavilo 15 informacijskih posrednika, pravnih osoba koje na području RH osiguravaju uslugu razmjene elektroničkih računa, od kojih neki nisu spremni ni tehnički ni znanstveno pružati ove usluge, a Europa je propisala da u zemlji članici mora postojati centralno mjesto koje će raditi kontrolu svih e-računa i jesu li u skladu s normama EK. Veliki broj obveznika javne nabave po tržišnom principu je odabrao informacijskog posrednika, a da ne znaju da mu ne omogućavaju razvoj koji nije u skladu s normama", tvrdi Obrol.

Prednosti centralne platforme su standardizirani način povezivanja, objavljeni registar korisnika, povezanost svih sudionika uključujući i posrednike, jednostavno adresiranje, jedno mjesto za slanje e-računa i visoka transparentnost.

Komentirajte prvi

New Report

Close