U idućoj godini očekuje se da će na telekom tržištu u Hrvatskog glavni trend biti quad-play ili paketi usluga koji će objedinjavati internet, televiziju te fiksni i mobilni operator.
Međukorak je to prema novim inovativnim proizvodima koje Europska komisija očekuje da ponude telekom operatori u idućih nekoliko godina, a zbog čega na tu industriju vrši sve veći pritisak. Prema podacima Roland Bergera prva područja u koja će operatori krenuti su mobilni internet i mobilno oglašavanje.
40posto
nekoć su iznosile profitne marže europskih telekoma
Rast novih usluga
Kako u svojoj prezentaciji pokazuje Andreas Tiefengraber iz Roland Bergera razlog je što se u ta dva područja mogu naći operativne marže od 40 posto koje su jednake maržama koje operatori danas imaju na telefoniranju i fiksnom telefoniranju. Bitna je pak razlika u tome što su ta dva nova tržišta manja. Gledajući telekom industriju u EU tržište telefonije će 2015. godine vrijediti 140,3 milijarde eura, fiksnog interneta 82,1 milijardu dok će ono mobilnog interneta vrijediti 69,1, a oglašavanja na mobitelima 17,3 milijarde eura.Međutim, kako tumače u Roland Bergeru novih izvora prihoda za telekome bit će više. Na IPTV-u i drugim video platformama imat će operativnu maržu od 20 posto, a tržište će 2015. godine vrijediti 82 milijarde eura. U M2M ponudi će marža biti isto 20 posto, a tržište će vrijediti 2,9 milijardi eura. Odmah zatim s maržom od 15 posto slijede sigurnosna rješenja čije će tržište narasti na 12,9 milijardi eura i ICT koje će narasti na 14,2 milijarde eura.
Konačno, s maržom od 10 posto telekomi računaju i na tržište mobilnih plaćanja od 27,6 milijardi eura.Dodatan poticaj transformaciji s isključivo telefonije i interneta na nove usluge je dugoročan pad tih tržišta i ubrzani rast svih novih izvora prihoda. Roland Berger očekuje da će 2015. godine tržište telefonije u Europi biti šest posto manje nego danas i ono fiksnog interneta jedan posto manje, ali će zato IPTV tržište narasti dodatnih pet posto, mobilni internet sedam posto, ICT 12 posto, mobilno oglašavanje 13 posto, mobilna plaćanja 15 posto, M2M 20 posto i sigurnosna ponuda 28 posto.U Roland Bergeru pojašnjavaju da je ključan pokretač tih promjena sve veće korištenje pametnih mobitela. Tako se i u Hrvatskoj danas proda više smartphonea od klasičnih mobitela, a prema procjenama istraživačkih kuća 90 posto korisnika pametnih mobitela te uređaje koristi vrlo aktivno. A najvažnije kod pametnih mobitela je da se oni koriste drugačije nego klasični mobiteli i to snažno utjeće na prihode operatora.
Generacija Z
U Roland Bergeru navode da takozvana generecija Z, koja uključuje rođene od sredine 1990-tih do sredine 2000-tih, pokazuje da pripadnici te gerencije upola manje koriste smartphone za telefoniranje i slanje SMS-a. S druge strane, najviše ih koriste za aplikacije i surfanje, zatim za snimanje i gledanje videa i fotografija, pisanje i pregledavanje e-mailova, društvene mreže i igranje igara. Sve to rade u prosjeku dvostruko učestalije nego prosječan korisnik pametnih mobitela. Upravo stoga, europski operatori već razvijaju vlastite tržnice mobilnih aplikacija, razvijaju IPTV ponudu, usluge poput sigurnog e-maila i skladišta podataka koje postaju vrlo popularne zbog nedavnog skandala koji su američke kompanije poput Googlea, Applea i Microsofta imale s NSA, ali i vlastite društvene medije prvenstveno usmjerene na mobilnu trgovinu.Stvaraju partnerstva s proizvođačima kućanskih aparata i automobila kako bi ponudili pametne kuće i automobile.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu