Najbržerastući hrvatski startup Electrocoin, koji je od 2015. do 2017. narastao 932 puta na 207,9 milijuna kuna prometa, i to zahvaljujući usluzi mjenjačnice kriptovaluta, ima novu uslugu PayCek.io.
Riječ je o prvom hrvatskom payment procesoru za kriptovalute, pandanu globalnom lideru u tom segmentu, američkom BitPayju. Upravo ta usporedba otkriva na kakav val planira "zajahati "ovaj atipičan hrvatski startup. BitPay je lani, unatoč velikom padu vrijednosti Bitcoina i drugih kriptovaluta, prvi put procesirao ih u vrijednosti većoj od milijardu dolara. Posao mu se utrostručio. U američki startup, koji je dosegao vrijednost od 160 milijuna dolara, do sad su uložili Peter Theilov Founders Fund, Index Ventures, suosnivač Yahooa Jerry Jang, kao i Richard Brenson iz Virgina.
Iza hrvatskog PayCek-a stoje nuklearni inženjer Nikola Škorić i stručnjak za IT sigurnost Marin Maržić. Plan im je s PayCekom biti tržišni lider u Hrvatskoj, a zatim i po drugim tržištima u Uniji. "PayCek nema konkurenciju, jer nijedan drugi sličan servis ne radi s kunama", kaže Škorić. Payment procesori, poput PayCeka i BitPayja, ali i tradicionalnih, postojećih igrača na hrvatskom tržištu kao što su WS Pay, HT-ovog PayWayja, PBZ-ovog MyCheckOuta, RBA-ovog e-ToMiTreba, Ersteovog NetPayja, MSAN-ovog Corvus Infa, Pencepayja i PayPala, trgovcima u pravilu omogućuju da primaju plaćanja s debitnim i kreditnim karticama.
Američki BitPay trgovcima nudi primanje Bitcoina, a hrvatski PayCek, uz Bitcoine, omogućuje da primaju još četiri kriptovalute: Ether, Ripple, Lumen i EOS. Unatoč uspjehu BitPayja, Nikola Škorić iz Electrocoina kaže da mu je teško procijeniti kakav će rezultat polučiti PayCek. "To mi je teško procijeniti, jer ovo je potpuno novi tip usluge kod nas. Može biti 100 kuna dnevno, a može 10 milijuna kuna mjesečno", kaže Škorić.
Navodi da PayCek vidi kao proširenje postojećih oblika plaćanja. Trgovini, hotelima i drugim biznisima, koji već sada nude plaćanja s MasterCardom, Visom, Amexom i SMS-om, pojašnjava, žele omogućiti da primaju i pet popularnih kriptovaluta. "Interes za ovom uslugom pokazali su prvo hotelijeri, ugostitelji i iznajmljivači apartmana, koji su nam se sami javili i rekli da ih takvu uslugu traže njihovi korisnici", kaže Škorić. Dodaje da je bilo i onih koji naknade primaju u kriptovalutama pa su tražili mogućnost da mogu imati račun.
"Popis potencijalnih korisnika mnogo je širi, jer naš sustav sada polako kreće u integraciju s internetskim trgovinama, a u konačnici ćemo doći do toga da ćete, primjerice, tehnički i na blagajnama Konzuma ili Lidla moći plaćati Bitcoinima", kaže Škorić. Dodaje da imaju desetak komercijalnih klijenata koji čekaju da ih se priključi na PayCeka. Prethodno, prvi korisnik, i to testni, bila je Dječja bolnica u Klaićevoj. Ona je napravila prvu hrvatsku kripto-donacijsku kampanju Merry Crypsmas u kojoj je prikupljeno nešto više od 100.000 kuna. Polovica od tog iznosa bile su donacije u kriptovalutama.
"No, bolnica donaciju nije primila u kriptovalutama već su joj isplaćene kune. PayCek je taj koji je primio kriptovalute, zamijenio ih u kune, te bolnici isplatio iznos u hrvatskoj valuti", kaže Škorić. Dodaje da u Hrvatskoj posluju s jednom od deset najvećih banaka, a surađuju i s jednom bankom u Uniji. Preko nje planiraju nuditi usluge na ostalim tržištima EU. "Trgovci svoj promet mogu podizati kako im odgovara – dnevno, tjedno ili mjesečno, u obliku klasične bankovne transakcije, a smisao je da omogućavamo primanja kriptovaluta i da je isplata na račune u kunama u hrvatskim bankama", kaže Škorić.
Navodi da servis razvijaju od prošlog ljeta. U šali dodaje da je jedina stvar koja se nije promijenila njegovo radno ime. Iako PayCek na engleskom jeziku podsjeća na izraz 'PayCheck' tj. isplatu ili plaću, u zbilji je nastao kao interna šala. Razvojnom timu svidjelo se što zvuči kao 'pajcek', a zadržavanje tog imena podržala je većina zaposlenih u Electrocoinu. Škorić priznaje da se crvenio pri pomisli kako će to objasniti korisnicima. "Još razmišljam o rebrendingu, ali dvojim, jer su na tržištu reakcije na ime vrlo, vrlo pozitivne", zaključuje Škorić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.a kaj velite da se prek pajceka može plačati i krmenadlima, jel bi tu bilo prometa, kil domače krmenadle za 3 gače u lidlu, jel more tak?
Uključite se u raspravu