Mediatoolkit, alat za praćenje medija i pojedinaca koji pišu ili spominju određeni proizvod, nastao je prije četiri godine u agenciji za digitalni marketing Degordian. Danas se primarno se koristi kao alat koji novinarima pomaže u otkrivanju najpopularnijeg sadržaja na internetu i društvenim mrežama, a istoimena se tvrtka razvila kao zasebna jedinica koja trenutno zapošljava 25 ljudi – od čega je njih 15 zaposleno samo u posljednjih godinu dana. Prosjek godina zaposlenika je 26, a često se radi o mladim ljudima izravno s fakulteta. Developeri dolaze s fakulteta poput FER-a, FOI-ja i TVZ-a, a u prodaji i marketingu najčešće rade humanisti i društvenjaci.
"U 2014. godini smo počeli razmišljati i o drugim skupinama koje bi mogle zanimati javno dostupne informacije na internetu te smo shvatili da su to u 21. stoljeću praktički sve tvrtke. Istražili smo stanje u industriji i shvatili da na svijetu ne postoji alat koji te podatke pronalazi dovoljno dobro pa smo ga odlučili razviti sami. Od tada radimo na izgradnji prvog alata na svijetu koji korisnicima na jednom mjestu dostavlja sve poslovno važne informacije umjesto da ih, kao sada, sami traže po internetu i prikupljaju iz tisuće izvora", pojasnio je Marko Štefanek, voditelj klijenata u Mediatoolkitu. Prvi korak prema tom cilju današnji je Mediatoolkit koji omogućava praćenje objava u online medijima i društvenim mrežama. U početku se kao najveći izazov pokazao problem predstavljanja alata kao potrebnog jer ovakva vrsta usluge do tada na domaćem tržištu nije postojala. Nakon dvije godine truda i edukacije tržišta, danas Mediatoolkit ima više od 1000 plaćenih poslovnih korisnika koji i sami daju nove ideje kako koristiti proizvod, dodao je Štefanek.
"Naši klijenti ga koriste kako bi doznali gdje se spominje njihova tvrtka ili brend, pratili aktivnosti konkurencije, izmjerili uspješnost svojih komunikacijskih kampanja, a nekima je Mediatoolkit i jednostavno najisplativiji i najbrži način da doznaju sve relevantne vijesti u Hrvatskoj i inozemstvu. U dvije godine narasli smo od malog agencijskog projekta do zasebne tvrtke u kojoj danas radi 25 ljudi i koja sada kreće u osvajanje stranih tržišta", kaže.
Ističe i da su ugodno iznenađeni otvorenošću tržišta prema njihovom alatu koji je zamijenio dosadašnje klasične press clipping agencije koje najčešće dostavljaju informacije jednom dnevno ili sa zakašnjenjem od nekoliko sati. Tvrtke su dosta brzo prepoznale prednosti Mediatoolkita u vrijeme kad se, primjerice, vijesti sa sjednice Vlade ili tiskovne konferencije prenose gotovo uživo na portalima, a na društvenim mrežama u nekoliko sati nastaju komunikacijske krize. Mediatoolkit ispunjava potrebu za pravovremenom informacijom, a istovremeno i štedi vrijeme zaposlenika. Pa u vremenu dok popijete kavu, softver je umjesto vas već desetak puta pročitao 10 milijuna stranica na internetu. Bilo kojem zaposleniku bi za samo jedan pregled svih izvora trebalo više od 400 sati.
"Kao i svi poduzetnici, vidimo prostora za poboljšanje poslovne klime u Hrvatskoj, među kojima bi najznačajnija bila stabilizacija Vlade i donošenje konzistentnih odluka koje bi nam olakšale planiranje dugoročnog razvoja. Istovremeno, svakodnevno razgovaramo s puno tvrtki i vidimo puno njih koje dobro posluju te nam to daje nadu da će se gospodarska situacija u zemlji poboljšati", smatra Štefanek. Po pitanju inozemnog tržišta, za Poslovni dnevnik iz Mediatoolkita su otkrili da je riječ o vrlo educiranoj sferi unutar koje je praćenje informacija u stvarnom vremenu postaje neizostavan dio svake tvrtke. Kroz dvije godine se očekuje da će tržište media monitoringa 'eksplodirati'.
U Hrvatskoj se još uvijek može naići na pitanje što Mediatoolkitov alat radi, dok strani klijenti gotovo uvijek pitaju po čemu su bolji od konkurencije. "Već smo prisutni na vanjskim tržištima jer sve tvrtke u svijetu imaju potrebu za ovakvim alatom. Iako dosad nismo ciljano izlazili na strana tržišta, zahvaljujući promociji preko Interneta imamo i klijente u zemljama poput SAD-a, Velike Britanije, Njemačke, Malezije, pa čak i jednu od deset najvećih afričkih banaka. Upravo se širimo na srednju Europu i do kraja godine planiramo otvoriti podružnice u Poljskoj i Austriji, ali želimo da razvoj i upravljanje ostanu u Hrvatskoj", poručuju.
Kao dio Degordiana dobili su investiciju slovenskog RSG Capital fonda u iznosu od milijun eura. Projekt je također, zbog inovativnosti, 2011. godine dobio financijsku potporu Poslovno – inovacijske agencije Republike Hrvatske (BICRO) kroz program PoC (Provjera inovativnog koncepta), a sada se oslanjaju isključivo na vlastte financije. "S prodajom alata smo počeli prije godinu i pol, a danas imamo više od tisuću plaćenih poslovnih korisnika. Profil naših klijenata je iznimno šarolik: od malih obiteljskih tvrtki pa do velikih marketinških agencija i korporacija. Zasad nas prvenstveno koriste marketinški i PR odjeli, ali imamo i velikog uspjeha kod menadžmenta.
Koriste nas vodeće tvrtke iz jugoistočne Europe, poput Atlantic grupe, Red Bulla, Plive, Spana te brojne marketinške i PR agencije. Sada nam je fokus prvenstveno širenje na strana tržišta", kaže Štefanek. U regiji su za sada jedini, a zbog same kompleksnosti izrade ovakvog alata ni u svijetu nemaju puno konkurenata. Kažu i da s obzirom da su tvrtka i nevelike Hrvatske, a konkurencija je mahom iz Zapadne Europe i SAD-a, manjak poslovnih veza nadoknađuju kvalitetom alata i visokom razinom usluge prema korisnicima. "Puno smo ulagali u brzinu alata i tu smo u samom vrhu, a najčešće nas hvale zbog otvorenosti i spremnosti da odgovorimo na sva pitanja i damo dodatni savjet. Dostupni smo praktički 24 sata na dan i svaki nam je korisnik jednako važan, bez obzira na veličinu, a to ljudi prepoznaju", zaključio je Marko Štefanek.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu