Naomi je uz korisnika 0-24, razumije ga i popravlja raspoloženje

Autor: Lucija Špiljak , 19. lipanj 2020. u 08:40
Foto: Web screenshot

Zagrebačka tvrtka MindLab kreirala chatbot za psihološku pomoć, kao stvoren za ovo vrijeme.

Veliki broj pojedinaca se uslijed pandemije koronavirusa teško nosio s novonastalom situacijom, ali i povratkom u stvarnost nakon jenjavanja. Izazovi poput nošenja s neugodnim emocijama, stresom i brigom oko zaraze i života u izolaciji, neizvjesne budućnosti, straha od ponovnih potresa te zabrinutost oko poslovne sfere života ostavili su traga i stvorili današnje “novo normalno”.

Ovim je izazovima sa svojim timom doskočio Sandro Kraljević, psiholog i vlasnik tvrtke Mind Lab, koji je s još troje ljudi pokrenuo Naomi, virtualnu asistenticu za mentalno zdravlje koja na Facebookovom Messengeru 0-24 korisnicima nudi podršku u nošenju sa stresom i ostalim neugodnim emocijama.

“Ideja se de facto rodila preko noći – hajdemo ljudima pružiti neku vrstu psihološke pomoći dostupnu na samo jedan klik. I tako je nastala Naomi. Ona ne radi nikakvu kliničku dijagnostiku niti psihoterapiju, već daje korisne savjete i upute, te postavlja adekvatna pitanja za razmišljanje, kako bi korisnici sami došli do raznih uvida”, objašnjava.

Naomi je nastala u svega pet dana, no Kraljević navodi da su u timu htjeli promptno reagirati zbog izvanredne situacije, kako bi korisnicima ponudili barem neku vrstu pomoći te da lakše prebrode ovaj stresan period.

Uvijek prisutna
Sadržaj aplikacije izradili su Kraljević i psihologinja Nikolina Šaravanja, koji su u procesu edukacije za kognitivno-bihevioralnog psihoterapeuta, s time da sama Naomi počiva na načelima kognitivno-bihevioralne terapije.

U timu je i Marino Šabijan, osnivač aplikacije Luana za prevenciju kardiovaskularnih bolesti, koji se pobrinuo za tehnički dio chatbota, te dr. Natko Beck, koji im pomaže oko marketinga. Kraljević nam je da objasnio da su htjeli stvoriti chatbot koji je uvijek prisutan, razumije korisnika i njegove probleme, ne osuđuje, te mu uvijek može dati koristan savjet, a ta je ideja dovela i do imena Naomi koje na hebrejskom znači ugodna te puna povjerenja i podrške.

U prva tri tjedna chatbot je isprobalo gotovo 1000 korisnika nakon čega su, objašnjava nam Kraljević, u timu smanjili promociju aplikacije i marketinške aktivnosti kako bi se fokusirali na poboljšanja unutar same aplikacije. “Dobili smo prve povratne informacije od korisnika i točno znamo koji su nam sljedeći koraci kako bismo poboljšali Naomi, tako da ćemo s pravim marketinškim kampanjama početi kada ‘dotjeramo’ ovu verziju, te vjerujemo da će se i broj korisnika tada eksponencijalno povećavati. Doduše, i sada na dnevnoj bazi bilježimo nove korisnike, unatoč stopiranom marketingu, što nam je vrlo dobar pokazatelj”, otkriva psiholog.

Uz pozitivne povratne informacije, ideju i koncept podržali su i stručnjaci, prvenstveno psiholozi. Kraljević kaže da su prema komentarima korisnika uvidjeli dva glavna nedostatka – jedan je da korisnici nemaju osjećaj da pričaju sa stvarnom osobom, zbog čega će timu jedan od ciljeva biti “personaliziranje” Naomi kao ličnosti, možda čak i dodavanje glasa. Drugi nedostatak je softverske prirode, a to je nemogućnost prepoznavanja teksta koje korisnici upisuju na određenim mjestima unutar chatbota.

Bit će još ‘pametnija’
“To je glavni razlog zbog kojeg smo usporili marketinške aktivnosti i fokusirali se na prebacivanje same Naomi na softverski prihvatljivije rješenje u skoroj budućnosti”, objašnjava psiholog. U planu je tako nadogradnja, odnosno implementacija malo “pametnijeg” sustava u samu Naomi, koji će moći puno brže i kvalitetnije prepoznavati tekst koji korisnici upisuju i tako im davati kvalitetnije, primjerenije i relevantnije odgovore i sadržaj.

“Za to će nam biti potrebna financijska injekcija, zbog čega trenutno vrlo aktivno razmišljamo o prezentiranju pred investitorima i ostalim oblicima vanjskog financiranja. Dugoročni cilj nam je postepeno dodavanje novog sadržaja u samu Naomi. Ona sada pokriva nekoliko osnovnih izazova s kojima se susrećemo, te kako ćemo s vremenom imati sve bolji uvid u to što korisnike muči i što im treba, moći ćemo im ponuditi točno specijalizirani sadržaj.

U planu nam je razviti sustav koji će imati tjedne i mjesečne specijalizirane programe za praćenje i podršku. Evo, već smo krenuli s tim i našim korisnicima unutar aplikacije ponudili sedmodnevni program za jačanje samopouzdanja”, navodi psiholog. Dotaknuli smo se i teme porasta psihičkih problema što i on sam primjećuje u svom okruženju i poslovanju, s naglaskom na težu prilagodbu kod povratka u stvarnost nakon više od dva mjeseca posebnih uvjet života i rada.

“Cijela ova situacija u kojoj smo se našli proteklih nekoliko mjeseci ostavila je psihološkog traga, čak i na onim najjačima. Osobno sam vrlo neugodno iznenađen brojem pojedinaca koji se zaista loše i neadekvatno nose sa stresom u ovom vrlo neizvjesnom periodu. Mišljenja sam da će psihološka podrška – u bilo kojem obliku i veličini – ljudima biti itekako potrebna u nadolazećem periodu, te će im psihološka struka općenito trebati biti desna ruka s ciljem još bolje prilagodbe na budućnost koja je pred nama”, zaključuje Sandro Kraljević.

Komentirajte prvi

New Report

Close