Poželjno mjesto rada u Hrvatskoj: U ovom sektoru svake godine plaće rastu i do 1.000 kuna

Autor: Sergej Novosel Vučković , 19. travanj 2021. u 10:47
Foto: DAVORIN VIŠNJIĆ/PIXSELL

Tvrtke ih angažiraju da ‘skeniraju’ konkurenciju, headhuntaju zaposlenike i da im popune radna mjesta.

Sektor informatičkih tehnologija (IT) u Hrvatskoj je već nekoliko godina poželjno mjesto rada. Tvrtke se bave modernim stvarima, prate, neke čak i postavljaju globalne trendove, mnoge posluju s inozemstvom, biznisi im cvatu. S napredovanjem IT scene rastu, naravno, i potrebe industrije za kadrom.

Više stoga i nije vijest da etablirani igrači traže desetine pa i stotine radnika. No, netko ih treba naći, selektirati i preporučiti im one najkvalitetnije koji bi im omogućili nastavak rasta i daljnji razvoj. To je uloga agencije Ambacia iz Zagreba.

Premda postoje od 2008. otkad se bave ustupanjem zaposlenika te posredovanjem pri zapošljavanju za zdravstveni sektor za inozemne kompanije, od 2019. poslovanje su usmjerili prema IT-ju.

Ambaciju čine vlasnik Ludovic Coquillet, Francuz koji dugo živi u Hrvatskoj, Ante Marinović, povratnik iz Kanade, ekonomist, Luka Petrić, povjesničar, Dijana Kolar, ekonomistica i Martin Tisanić, magistar novinarstva. Nisu IT-jevci po vokaciji, ali zajedno imaju niz godina iskustva i rada u toj branši te kažu da prema njoj gaje strast.

“Zbog dinamike promjena, potrebe za konstantnim učenjem i praćenjem tehnologija, ali i ljudi koje upoznajemo. Vidimo se kao dio tog svijeta i gušt nam je pričati s njima jer nas inspiriraju i educiraju”, kažu u timu mladih kojem je Coquillet dao da nas vodi kroz priču o njihovoj djelatnosti – regrutiranju kandidata za radna mjesta u IT-ju.

“Naš posao je da nađemo ‘plug and play’, gotove ljude do kojih klijent ne može više doći sam. Rijetko su to početnici, juniori, uglavnom su iskusniji, seniorski kandidati. Pratimo objave na svim relevantnim platformama. Kroz direktnu komunikaciju s obje strane najbolje osluškujemo ponudu i potražnju. Kandidati nam govore što žele, tvrtke što im treba, a mi se vidimo kao ‘business match makeri’ u tom procesu”, opisuju.

Istina, nisu jedini koji se u Hrvatskoj isključivo bave pronalaženjem IT stručnjaka, no ističu da su uzeli najbolje od svih i to implementirali u praksi.

“Tvrtke nas angažiraju da skeniramo konkurenciju, headhuntamo zaposlenike konkurentnih tvrtki, ali i da im popunimo otvorena radna mjesta”, kaže Tisanić.

Za koga rade iz poslovnih razloga taje, no raspon je od startupa do velikih korporacija s velikim vlastitim IT odjelima. A kako su svaki dan u kontaktu s kandidatima, dobivaju od njih najsvježije informacije s tržišta, imajući IT sektor na dlanu.

“Od pitanja karijernog razvoja do financijskih očekivanja. To nam je prednost i zato nam tvrtke same prilaze. S kandidatima razgovaramo i družimo se, to su ljudi od kojih saznajemo očekivanja, isto kao i od potencijalnih klijenata i taj nas business intelligence čini da budemo u prednosti pred internim HR-ima”, opisuje Kolar.

Mjesečno i do 300 kandidata

Mjesečno mogu obraditi i 300 kandidata, ovisno o zahtjevnosti pozicija koje tvrtke žele popuniti. Intervjue vode od fizičkih u uredu do videorazgovora online.

Najtraženiji su u zadnje vrijeme frontend developeri, ali podjednako su hit svi, u valovima je bilo dosta potreba i za iOS developerima. Ako danas klijent zatreba Java developere, u Ambaciji će razgovarati i s 50 do 200 njih i doznati koji što i kako želi.

“Mi tako već znamo gdje naći pravi profil pa skraćujemo naš proces i puno ranije dostavimo klijentu kandidate nego što bi oni to sami uspjeli”, kaže Kolar. Time Ambacia, kažu u agenciji, klijentima štedi resurse. I financijske i vremenske.

“Nastojimo imati razdoblje od 30 dana nakon kojeg možemo dati rezultate istraživanja tržišta. Još jedna prednost u odnosu na kadrovske službe kompanija je objektivnost – možemo bolje sagledati stvari kao treća strana”, kaže Tisanić.

No, što je kandidatima glavni magnet koji ih spoji s nekim mjestom ili presuđuje da odu u jednu, a ne drugu firmu? IT-jevci nude “brda i doline”, a od silnih benefita postoji rizik da se od drveća ne vidi šuma.

“Nekad je samo stvar sreće i pravog trenutka. Može kompanija nuditi i poluge zlata, ali ako kandidat u tom trenutku nije motiviran mijenjati posao i veoma je sretan kod trenutačnog poslodavca, neće prijeći u drugu tvrtku.

IT inudstrija konstantno ima porast potreba za zapošljavanjem raznih stručnjaka/SHUTTERSTOCK

Ako novi poslodavac nema kulturu i vrijednosti koje kandidatu odgovaraju i obrnuto, uzalud svaki trud. Važno je da se poklope interesi. Kod kandidata je to uglavnom zanimljivost projekta, rad sa specifičnom, novom, modernom tehnologijom, fleksibilnost u vidu radnog vremena i mogućnost remote rada.

Neke tvrtke i dalje zahtijevaju dolazak u ured unatoč tome što su se brojne druge zbog Covida prebacile na remote rad (od kuće, na daljinu) ili omogućavaju potpunu fleksibilnost.

To je trenutačno najveći izazov s kojim se suočavamo. Što se kandidata tiče, često čujemo da im je zapravo jedino važna plaća, da bude takva da si sami mogu priuštiti benefite koji su im zanimljivi i/ili važni. Svake godine plaće u IT sektoru rastu do 1000 kuna”, objašnjavaju.

Pokazuje se da je i employer branding, kao predodžba firme kod kandidata, danas izuzetno bitan – što se o njoj piše, što govore poznanici, prijatelji, u firme koje su popularne novi će ljudi doći prije.

I obrnuto, oni koji imaju loše poslovne prakse (a zbog unutarnje povezanosti IT zajednice koja otvoreno komunicira o svemu, kaže Marinović, za takve se brzo dozna), teško će do kvalitetnih novih zaposlenika. Kod startupa je profiliranje drugačije – o većini se još ne čuje nadaleko, kako se mogu dopasti kandidatima?

“To može biti neko dobro rješenje, aplikacija, investicije koje dobivaju. Najvažnije je na čemu rade i s kojim tehnologijama. Uvijek postoje dvije grupe ljudi – koji vole i koji nikad ne bi htjeli raditi u startupima, gdje je okruženje izuzetno dinamično i promjenjivo”, upozoravaju iz agencije.

Iako nisu ni psiholozi, i takva znanja dolaze do izražaja pri profiliranju. Ako čovjek “paše” po karakteristikama u dvije firme ili dvije pozicije u istoj, u Ambaciji su “jezičac na vagi”.

“Služimo i kandidatima kao konzultanti. Ako jednog kontaktiramo radi jedne pozicije pa kroz razgovor shvatimo da bi mu odgovarala druga, otvoreno mu kažemo tako te na kraju on sam odabere što mu se više sviđa”, ističe Kolar.

Zlata vrijedne preporuke

U interesu im je zadovoljiti potrebe klijenta-naručitelja usluge od kojih žive, no u agenciji kažu da im je stalo i kandidatima držati leđa. “Oni će nas dalje podupirati i preporučivati, širiti svoje iskustvo”, govori Tisanić.

Kao insajderima u industriji koja je i unatoč koroni u uzlaznoj putanji, optimisti su u vezi perspektive tog sektora koji, prema analizi HGK, raste četiri puta brže od BDP-a i ima 53.000 zaposlenih: “Vjerujemo da se radi o najprosperitetnijem sektoru koji čeka svijetla budućnost.

Uz to, radi se o industriji koja konstantno ima porast potreba za zapošljavanjem raznih stručnjaka pa tako i nama ne nedostaje posla”, zaključuju u Ambaciji.

Otkad su počeli s radom u IT industriji, vrlo brzo rastu i već razmišljaju o proširenju ureda i broja zaposlenika, kako bi se mogli posvetiti rastućem broju projekata.

Komentirajte prvi

New Report

Close