Najjači AI tim u Europi ide u usavršavanje proizvoda i širenje, udvostručuje broj ljudi

Autor: Tanja Ivančić , 15. travanj 2021. u 07:37
Igor Strejček i Jurica Cerovec/PD

Trebamo stručnjake, ali i studente, koji su strastveni prema razvoju AI-ja. Najviše ih trebamo u Zagrebu, ali u globalnom širenju oslanjamo se i na ured u New Yorku.

Microblink, hrvatska AI tvrtka u koju je krajem prošle godine bostonski Silversmith Capital investirao 60 milijuna dolara, u ovoj godini upravo temeljem ulaganja planira ubrzati rast prihoda, zapošljavanje i razvoj proizvoda.

Kao svjetski lider za rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji usmjerit će se na usavršavanje svoje napredne AI platforme za računalni vid, te komercijalizaciju postojećih i razvoj novih proizvoda. Kako je kazao Igor Strejček, direktor Microblinka za Hrvatsku i globalni potpredsjednik Microblinka za operativne poslove, žele ostati u vrhu.

“Smatramo da smo superiorni i konkurentni, planiramo tržištu agresivnije i proaktivnije, te tako osvojiti nova tržišta. Želimo usavršiti AI platformu koja je temelj naših proizvoda, a bitno nam je i da dovedemo što više kvalitenih stručnjaka. Planiramo u nekoliko godina udvostručiti broj zaposlenih”, kazao je Strejček, te istaknuo kako je bitno da se radi o ljudima pa i studentima strastvenima spram razvoja AI-ja.

Microblink ima 111 zaposlenih, od toga 70 razvojnih inženjera. Najveći dio zapošljavanja odnosi se na ured u Zagrebu, kao glavni razvojni centar za AI tehnologiju, a u globalnom širenju oslanjaju se i na ured u New Yorku. U Microblinku potencijal AI platforme vide u bržem razvoju novih proizvoda za industrije koje se ubrzano digitaliziraju.

Cilj je isporuku proizvoda skratiti s nekoliko mjeseci na nekoliko tjedana, što će Microblinku omogućiti dodatnu prednost na tržištu. Najpoznatiji proizvod zasigurno im je PhotoPay, za plaćanje računa u mobilnom bankarstvu, no tu su i BilnkID za prepoznavanje osobnih podataka, BlinkCard proizvodi za prepoznavanje kreditnih i debitnih kartica te BlinkReceipt za digitalizaciju maloprodajnih računa.

Neki od klijenata su im američki Stripe, Qatar Airways i policija u San Franciscu, a kako kaže Strejček, njihovim proizvodima skenirano je dosad više od dvije milijarde dokumenata.

“Tehnološki najvažnija stvar jest razvoj platforme za AI jer na njoj gradimo sve naše proizvode”, naglasio je Jurica Cerovec, globalni izvršni direktor za tehnologiju te nastavio: “Misao vodilja uvijek nam je bila da budemo korak ispred svih na tržištu.

Kad smo krenuli 2012. odmah smo napravili tim za AI i strojno učenje, već tad prepoznali potencijal kamere mobilnog telefona, te odlučili razvijati upravo taj ‘mozak’ iza kamere. Tako smo došli do PhotoPaya, ‘slikaj i plati’ mogućnosti, jer smo cijeli proizvod gradili na samom mobitelu”, kazuje Cerovec.

Već 2015. su počeli koristiti alat dubokih neuronskih mreža na mobilnom uređaju i nuditi npr. prepoznavanje rukom pisanih matematičkih zadataka, što je primijenjeno u Photomathu, svjetski popularnoj aplikaciji, o kojoj sada brine istoimena tvrtka izdvojena iz Microblinka.

“U mnogo toga smo bili među prvima na svijetu, imamo i najjači AI tim u Europi, što nam je i omogućilo sadašnju poziciju”, izjavio je Cerovec, te dodao da je temelj uspjeha kompanije napredna AI platforma potpuno razvijena u Hrvatskoj, a čije komponente na testiranjima pokazuju da su najbolje na svijetu.

Jedna od njih je izvođenje neuronskih mreža na mobilnom uređaju, a Microblinkova taj proces izvodi 50% brže od sličnih platformi Applea i Googlea. Lani su im prihodi rasli 30%, a ubuduće Microblink planira rasti 50% godišnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close