Ford Motor najavio je ovih dana da kani udvostručiti ulaganja u električna vozila na 11 milijardi dolara, no to je samo dio investicijskog tsunami vala globalnih auto kompanija u proizvodnju baterija i električnih automobila, koji doseže vrijednost od najmanje 90 milijardi dolara i dodatno će rasti, piše Reuters.
Taj se novac slijeva u još uvijek mali sektor koji iznosi manje od 1 posto prodaje od oko 90 milijuna vozila svake godine i u kojemu je kompanija Tesla dominantan igrač s lanjskom prodajom od oko 100 tisuća vozila.
Vodeći svjetski proizvođači automobila spremaju se uvesti desetke novih baterijskih i hibridnih benzinsko-električnih modela vozila u idućih pet godina.
Ulaganja u električne automobile najavljena do danas uključuju najmanje 19 milijardi dolara od strane američkih proizvođača, 21 milijardu dolara u Kini i 52 milijarde u Njemačkoj.
"Tesla se suočava s pravom konkurencijom", kaže Mike Jackson, izvršni direktor tvrtke AutoNation, najvećeg maloprodajnog lanca automobila u SAD-u. Očekuje da bi do 2030. godine električna vozila mogla dosegnuti od 15 do 20 posto prodaje novih vozila u SAD-u.
No, direktori američkih i njemačkih proizvođača, anketirani na marginama Detroit Auto Showa, kažu da je većina tih ulaganja namijenjena za Kinu, gdje je vlada donijela povećanu kvotu prodaje vozila na električni pogon s početkom u 2019. godini.
Uz to, ova ulaganja pokazuju da su najveći svjetski proizvođači automobila reagirali na pritisak regulatora u Europi i Kaliforniji kako bi se smanjila emisija ugljičnog dioksida iz fosilnih goriva. Oni su pod pritiskom i zbog Teslina uspjeha u prodaji električnih limuzina i SUV-ova, zbog čega je ta kompanija preplavljena narudžbama.
I dok je Tesla sada najistaknutiji svjetski proizvođač električnih automobila, „uskoro će to biti svatko”, kazao je u Detoritu u ponedjeljak Dieter Zetsche, izvršni direktor njemačkog Daimlera.
Najavio je da će Daimler uložiti najmanje 11,7 milijardi dolara u razvoj 10 čistih električnih i 40 hibridnih modela.
No, najveće investicije, najavljuje njemački Volkswagen, koji do 2030. kani uložiti 40 milijardi dolara u razvoj električnih verzija njegovih 300-plus globalnih modela.
Američki General Motors objavio je, pak, planove uvođenja 20 novih baterijskih i hibridnih modela do 2023. godine, no nije izvijestio koliko u to točno planira uložiti.
Detalje o ulaganjima nisu objavili ni kineski proizvođači, uključujući lokalne partnere Forda, VW-a i GM-a, no poručili su da imaju vrlo agresivne investicijske planove.
Sve u svemu, konkurencija na tržištu električnih automobila brzo se zaoštrava, a kupci će odlučiti koje će kompanije profitirati, a koje ne, poručili su direktori najvećih svjetskih proizvođača autmobila na Detroit Auto Showu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu