Na IFA-i u Berlinu sklopit će se poslovi vrijedni čak 2,9 milijardi eura

Autor: Bernard Ivezić , 08. rujan 2013. u 22:01
Primjerci tehnološki najnaprednijih uređaja izazivaju veliko zanimanje/EPA

Najveći sajam potrošačke elektronike u Europi, berlinska IFA, okupio je čak 1500 izlagača iz 70 zemalja, ali među njima nema niti jednog proizvođača iz Hrvatske.

Slovenski proizvođači kućanskih pomagala Status i dijelova Šumer, makedonski proizvođač bojlera, električnih grijalica i solarnih panela LEOV te bosansko-hercegovački proizvođač hladnjaka Bira jedini su izlagači iz jadranske regije na berlinskom sajmu IFA 2013.

 

4tvrtke

iz regije izlažu na ovogodišnjem sajmu IFA

I dok na popisu izlagača najvećeg sajma potrošačke elektronike u Europi, koji je otvoren u petak i traje do srijede i koji je okupio 1500 izlagača iz 70 zemalja, nema izlagača iz Hrvatske, u Berlinu vlada optimizan. Samo na IFA-i očekuje se da će biti sklopljeno poslova vrijednih 2,9 milijardi eura ili četiri posto više nego lani, a prognoze su optimistične i za industriju u cjelini.Agencija GfK je neposredno prije početka sajma objavila da je u prvoj polovici godine porasla potražnja za velikim kućanskim uređajima. S iznimkom Slovačke i Kazahstana, traženi su u istočnoj Europi, a u zapadnoj Europi posebno u Njemačkoj, Austriji i Velikoj Britaniji.

Pametne kuće
Proizvođači to povezuju s umrežavanjem kućanskih uređaja, i općenito pametnom kućom. O tome se više ne govori kao skupoj i zatvorenoj tehnologiji, jer u tu ponudu uključuju se telekom operatori. Deutsche telekom je na IFA-i predstavio Qivicon, koncept pametne kuće u kojoj surađuje sa Samsungom, koji je već napravio mobilne aplikacije koje prate pranje vašeg rublja dok sjedite i gledate televiziju, te Mieleom, koji je predstavio perilicu posuđa koja se otvara tako da po njoj pokucate dva puta. Bosch se pohvalio paletom kućanskih uređaja koji rade nečujno, dok Siemens ima aplikaciju koja će vam u trgovini na licu mjesta ispisati stvari koje imate u frižideru.Sajmom dominiraju uređaji na Androidu, zakrivljeni OLED televizori kojima se upravlja gestama, tableti koji rade vrlo dugo, primjerice Lenovo je predstavio model čija baterija traje 17 sati, te novi tip tableta, koji se poput Asusovog novog Transformera mogu rastaviti te ih dvije osobe istovremeno mogu koristiti kao tablet i stolno računalo. Sve je više i uređaja koji podržavaju Windowse 8. Paradoksalno, poplava novih tehnologija čini neke već zaboravljene uređaje sve traženijima. IFA 2013 dovelaje do velikog povratka zvučnika i slušalica, ali pametnih. GfK objašnjava da televizori nude sve bolju sliku i sve su tanji no zapostavljaju zvuk.

Novi satovi
Hit sajma su pametni telefoni čija prodaja nezaustavljivo raste. Proizvođači mobitela stoga sve više nalikuju auto-industriji. Jedan se brendira za sigurnost, drugi za udobnost i tako redom. Dok Apple sve manje opravdava slogan "inspiriramo inovacije", dotle drugi brendovi zauzimaju pozicije. Samsung trenutačno uživa u tituli najvećeg, Sony je sa serijom Z zaigrao na otpornost, kako na vodu tako i na prašinu, a Nokija igra na najbolju kameru s 41-im megapikselom. Paralelno na tržište ulaze povoljniji brendovi, poput hrvatskog Forcebooka i H18, pa su veliki na IFA-i, Samsung, Sony i Qualcomm, predstavili prve pametne satove, početak industrije "modnih računala".

Inovacije

Umrežavanje automobila

Iako se globalno u inovacije, odnosno industriju istraživanja i razvoja, ulaže 458 milijardi eura, te iako je bilo nekoliko većih najava, na berlinskoj IFA-i vrlo je malo inovacija koje bi se mogle opisati kao disruptivne. Primjerice, umrežavanje automobila što su pokazali Ford i BMW, zatim telekomi koji stvaraju platforme kako bi zarađivali od tantijema koje će im plaćati proizvođači pametnih kučanskih uređaja, što je predstavio DT s Qiviconom. Nadalje, proizvođači mobitela koji rade na novim uređajima kojima šire ponudu, poput Samsunga s pametnim satom Gearom ili pak tvrtke poput Boscha koje stvaraju bešumne kućanske aparate. Prema posljednjim dostupnim podacima Europske komisije tvrtke iz EU ulažu sve više u R&D. U 2010. godini su ulaganja u inovacije povečale za 6,1 posto, a u 2011. za 8,9 posto s tenedencijom daljnjeg rasta.

Komentirajte prvi

New Report

Close