Hrvatski tableti, HG Spotov Forcebook i MSAN-ov Vivax, po prodaji su prestigli Appleov iPad i nalaze se među pet najprodavanijih brendova tableta u Hrvatskoj, doznaje Poslovni dnevnik. Time se pokazala točnom procjena čelnika najveće hrvatske IT tvrtke MSAN grupe Miroslava Huzjaka koji je krajem 2012. godine, kada se počeo prodavati prvi hrvatski tablet Vivax, izjavio da je uvjeren da domaći natjecatelji mogu uspješno konkurirati iPadu.
Informacije koje su došle od domaćih proizvođača tableta pokazuju da hrvatski brendovi tableta Forcebook, Vivax i H18 u Hrvatskoj zajedno drže nešto manje od 20 posto tržišnog udjela. Riječ je o podacima za razdoblja studeni-prosinac lani i siječanj-veljača ove godine i odnose se samo na hrvatsko tržište, ne i izvoz. Ti podaci pokazuju da u ovoj godini, unatoč stagnaciji svih tržišta potrošačke elektronike izuzev pametnih mobitela, domaći brendovi tableta rastu u tržišnom udjelu.
Iz MSAN-a zasad nemaju službenih komentara. No, doznajemo da nemaju samo dobar plasman kao brend tableta već i da je njihov model 7” Vivax 3G s 4GB memorije četvrti najprodavaniji model tableta u Hrvatskoj početkom ove godine. Inače, prva dva mjesta drže dvije varijante Samsungovog Galaxy Tab 3 tableta.
Saša Lončar, direktor HG Spot Informatike potvrdio je da je njegov Forcebook tablet UltraTab 7 Wi-Fi treći najprodavaniji model tableta u Hrvatskoj. Dodaje i da ukupna linija Forcebook tableta po prodaji drži više od osam posto domaćeg tržišta.
“Cijeli Forcebook bilježi bolje rezultate nego sam očekivao, ali zasigurno najveći uspjeh HG Spot bilježi u segmentu tableta koji se prodaju bolje od iPada i među tri su najprodavanija brenda tableta u Hrvatskoj”, kaže Lončar.
Ističe da kritičari domaćih brendova pametne elektronike mogu pričati što žele, ali da “to što je Forcebookov UtraTab 7” po prodaji na hrvatskom tržištu odmah iza Samsung 7” Galaxy Taba 3 predstavlja veliki uspjeh”. Lončar kaže da je zahvaljujući vlastitom brendu lani zaposlio dodatnih deset zaposlenika te rastao 30 posto u prihodima. Ove godine, unatoč stagnaciji cijele branše, očekuje rast prihoda od 20 posto.
Zoran Bogdanović, komercijalni direktor Hangara 18 kaže da su oni bili više usmjereni na pametne mobitele. Navodi da su lani prodali oko 10 tisuća svojih H18 tableta, a od početka ove godine njih 4585.
“Najprodavaniji je model H18 tableta od 7” u kombinaciji s tipkovnicom, a kupci sve više traže modele koji im daju dodanu vrijednost pa stoga i ovdje surađujemo s hrvatskim proizvođačem mobilnih aplikacija Mireom”, zaključuje Bogdanović.
Najprodavaniji brendovi
Samsung na prvom mjestu
Najprodavaniji brend tableta u Hrvatskoj je Samsung prema podacima koje smo dobili od domaćih proizvođača. Pojašnjavaju da je to zahvaljujući suradnji s mobilnim operaterima. Zbog toga, navode, Huawei također u nekim razdobljima odskoči na četvrto mjesto najprodavanijih. Početkom ove godine na četvrto mjesto po prodaji zasjeo je MeanIT. Drugi po prodaji je Prestigio, a treći Forcebook. Na petom mjestu je Vivax. Apple se s iPadom kreće između sedmog i desetog mjesta po prodaji.
Pretplati se na Poslovni dnevnik i darujemo ti VIVAX tablet. Više saznaj na http://www.poslovni.hr/pretplata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.To je kao da ste napisali : “Veliki uspjeh Lade u Hrvatskoj – prodaje se bolje od Ferraria”
Naravno da se prodaju bolje od iPada, ali senzacija bi bila i da jesu bolji od iPada, ili da su u istom cjenovnom rangu kao iPad a prodaju se bolje od njega. Ovako… samo sencionalizam bez ikakvog pokrica.
Uključite se u raspravu