Riječki startup STEMI, proizvođač prvoga hrvatskog robota za edukaciju, u pripremama je za širenje na američko tržište. Nakon što je u svibnju predstavio novu generaciju svog istoimenog robota, STEMI kani obnoviti razgovore s Amazonom, Googleom, Appleom, Intelom i drugim IT divovima. Marin Trošelj, osnivač i direktor STEMI-ja kaže da su imali dosta kontakata kad su se početkom prošle godine predstavili na najvećem sajmu potrošačke elektronike na svijetu, CES-u u Las Vegasu.
"Tada nam je na štand došao Amazon i pitao nas koliko tisuća komada našeg robota možemo mjesečno proizvoditi, a mi smo do tada ukupno proizveli 500 robota. Tada smo shvatili da moramo pojesti još mnogo palente da bismo mogli na međunarodnu utakmicu", kaže Trošelj. Dodaje da su to riješili unazad godinu i pol dana. Pojašnjava da STEMI sad unutar jedne godine može u četiri iteracije proizvesti do 20 tisuća robota. Pet tisuća po jednoj seriji. Ističe da su ipak krenuli skromnije. Napravili su dvjesto robota nove generacije, koji su spremni za isporuku, a do kraja godine tako planiraju pripremiti još 500 do tisuću komada. Ostalo će, pojašnjava, ovisiti o dogovorima.
U Hrvatskoj 70% proizvodnje
"Prodaja je krenula dobro, 70 posto našeg robota proizvodi se u Hrvatskoj, a zadovoljan sam i domaćim dobavljačima tako da smo sada spremni za veće serije i isporuke", kaže Trošelj. Navodi da idućih mjeseci planiraju aktivno raditi na prodaji te razvoju distribucijskih kanala u inozemstvu. Interno će, kaže, dodatno pojačati razvoj. Novi šesteronožni STEMI-jev robot dizajnerski je atraktivniji, ima LED svjetla u boji, reagira na dodir i bolje je povezan s materijalima za učenje.
Trošelj kaže da za njega planiraju još razviti različite dodatke te raditi na razvoju senzorike. "S razvojem se nismo zaustavili od početka tako da sad već imamo i drugi proizvod koji je došao do razine proof of concept. O tom drugom proizvodu, jedino što mogu reći je, da je to nešto što leti", kaže Trošelj. Na naše pitanje znači li to da će uskoro predstaviti i vlastitog STEMI drona, sa smiješkom je odbio komentar.
Otvoriti distribucijske kanale
Inače, tvrtka Stemi, registrirana u Rijeci, prema podacima Fine lani je imala skok prihoda s 4,6 tisuća na 1,15 milijuna kuna i prvu neto dobit od 33,2 tisuće kuna. Trošelj navodi da su se mahom financirali zahvaljujući državnoj potpori. STEMI je, naime, na javnom pozivu za Inovacije novoosnovanih MSP, koji su organizirali HAMAG-BICRO i Ministarstvo gospodarstva dobio bespovratno 1,46 milijuna kuna.
Neslužbeno doznajemo da je u ovaj hrvatski startup s barem pola milijuna kuna investicije ušla i IT tvrtka CROZ. "U STEMI-ju sad radi šest stručnjaka za stalno, a još dvoje-troje su vanjski suradnici. Dobro se razvijamo i sad nam je glavni cilj otvoriti distribucijske kanale koje smo načeli u Las Vegasu", zaključuje Trošelj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu