Čelni ljudi nekih od vodećih hrvatskih kompanija raspravljali su u utorak na prvoj konferenciji Future Tense, posvećenoj budućnosti, o mogućnostima primjene futuroloških predviđanja u gospodarstvu, posebno u njihovim branšama.
"Futurolozi rijetko postoje kao zanimanje i u kompanijama u svijetu, no vjerujem da će uskoro i to postati trend. Razumijevanje kako te promjene primijeniti na vlastite poslovne procese ono je o čemu sve više razmišljamo", istaknula je Katarina Šiber Makar, predsjednica Uprave IN2.
Nosi nove izazove
Mario Žižek, čelnik Addiko banke, ističe kako u bankarskom sektoru već postoji potreba za korištenjem znanja futurologa jer digitalne tehnologije imaju sve veći utjecaj na financijsku industriju s ciljem sve efikasnijeg i bržeg poslovanja. Dražen Mavrić, predsjednik Uprave Nove TV, istaknuo je, pak, da je "televizijski biznis dinamičan i da tehnologija mijenja način na koji konzumenti dolaze od sadržaja.
"Video sadržaji konzumiraju se na različitim uređajima i doći će do fragmentacije sadržaja i vremena koje konzument provodi, na sadržaj. Budućnost nam daje dosta izazova, televizija će biti produkcijski bogatija i mi ćemo morati naći način da zadržimo poziciju", pojašnjava Mavrić. Jiři Dvorjančanský, predsjednik Uprave A1 Hrvatska, napominje kako tehnologija u komunikacijama ide neopisivo brzo i tvrdi da je transformacija neizbježna.
"Trend rasta broja pametnih telefona je konstantan i tehnologija nam pomaže i drastično mijenja kako gledamo na stvari. Smatram ključnim da kompanije zaposlenicima pruže mogućnost da se otvore prema novim tehnologijama", smatra on. "Tehnologija pomaže i smanjenju troškova proizvodnje, međutim, ono osnovno ostaje sam proizvod i upravo tu nam treba futurologija da nađemo smjer kojim ćemo krenuti. Ipak bio bih sretniji da u poslovanju upotrebljavamo našu inteligenciju, a ne umjetnu", poručuje Tihomir Adam, predsjednik Uprave Zvijezde.
Važno povući granicu
Ipak, upozoravaju sugovornici, važno je povući granicu i znati gdje završava umjetna inteligencija jer sve što zahtijeva kreativnost u konačnici ostaje na ljudima pa moramo biti svjesni da su ljudi ti koji donose konačne odluke. "Zloupotreba umjetne inteligencije je itekako moguća. Lako je do trenutka dok nam pomaže, ali kad treba donijeti neku finalnu odluku etika postaje vrlo bitna pa će i kompanije koje je primjenjuju morati imati etičke odbore", zaključuje Šiber Makar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu