Da je digitalizacija danas neophodna, a ljudi svih dobi sve češći korisnici aplikacija pokazuje statistika i broj upita na dnevnoj bazi nove mobilne aplikacije "GČ NZ", odnosno "Gradska četvrt Novi Zagreb" koju je osmislila Monika Damjanović, apsolventica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i samouka programerka.
U želji da pomogne razvoju Grada Zagreba i svojim sugrađanima, aktivirala se u svojoj gradskoj četvrti kako bi približila suradnju građana s vijećem Novi Zagreb Istok, što je prepoznala vijećnica Maja Baturić. Zajedno su realizirale ideju o aplikaciji koja ima chat sustav na kojem se korisnici mogu požaliti na probleme u susjedstvu, koje se potom prosljeđuju mjesnim odborima ili vijećima gradskih četvrti. Monika je zadužena za tehnička pitanja, a Maja za uspostavljanje komunikacije između građana i Vijeća.
"Najbitnije stavke aplikacije su informiranje građana o događanjima i vijestima vezane uz gradsku četvrt Novi Zagreb Istok i Zapad te mogućnost slanja molbi vezana uz te gradske četvrti koja se prosljeđuju Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb Istok i Zapad", objašnjava idejna začetnica. Aplikacija ima i interaktivnu kartu na kojoj su označeni svi javni servisi i sadržaji. Ima više od 4000 preuzimanja i oko 600 pratitelja na društvenim mrežama, a njezin je potencijal i inicijativu za boljitak života u novozagrebačkoj zajednici prepoznala i HEP grupa kao sponzor.
Damjanović
Ideja je da se obuhvati čitav grad Zagreb, a projekt će se dodatno oplemenjivati.
Aplikacija se može preuzeti od veljače 2019. godine, a gotovo cijelu jednu godinu pripremali su projekt da započne s radom. "Ideja je da se obuhvati čitav grad Zagreb, a projekt će se dodatno oplemenjivati. Trenutačno nam je prioritet dostupnost na mobilnim platformama", zaključuje Monika Damjanović. Na Facebook stranici "Mobilna aplikacija GČ Novi Zagreb" nalazi se link putem kojeg se aplikacija može skinuti na pametne telefone.
Prošle godine Monika je predstavila i aplikaciju Ekonomist kojom je studentima zagrebačkog Ekonomskog, ali i ostalih fakulteta ponudila najpotrebnije informacije na jednom mjestu; od usluga prijave i odjave ispita, pronalaženja najbliže menze ili knjižnice na karti, e-knjižnica gdje se knjiga može pročitati izravno s uređaja, događanja na fakultetu i slično. Projekt se, nažalost, nije dalje razvijao jer je bio neprofitan, no ostao je, kaže Monika, kao primjer drugima kako krenuti u sličnom smjeru. "Obradovala bi me vijest da je netko napravio ideju iz toga za akademsku zajednicu u smjeru digitalizacije", zaključila je Monika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu