Mobilna aplikacija s arheološkim rutama novi ovogodišnji magnet za rapske goste

Autor: Lucija Špiljak , 15. veljača 2021. u 22:00
Na zabavan i edukativan način kroz aktivni turizam objedinjuje tri poučne staze

Nastojali smo kulturnu baštinu približiti putem proširene stvarnosti, video i audio sadržaja, kažu na Rabu.

Na Rabu, hrvatskom otoku sporta, lani je u prosincu predstavljena mobilna aplikacija Rab Archaeological (T)races koja domaće i strane turiste vodi poučnim stazama i upoznaje ih s kulturnom baštinom otoka.

Riječ je o 40 kilometara dugoj poučnoj stazi s više od 30 arheoloških, sakralnih i etnografskih lokaliteta skrivenih u netaknutim otočnim krajolicima, koju turisti mogu istražiti biciklom li pješice, a prilagođena je za gotovo sve uzraste.

Na zabavan i edukativan način kroz aktivni turizam objedinjuje tri poučne staze koje se protežu kroz Kampor (staza Capo Fronte), Lopar (staza Epario) i Supetarsku Dragu (staza Frux).

Postaje imperativ

Zajednički je to projekt Centra za kulturu Lopar, Pučkog otvorenog učilišta Rab te Turističke zajednice Općine Lopar i Turističke zajednice Grada Raba, a provodi se u partnerstvu s Institutom za arheologiju i Pomorskim i povijesnim muzejom Hrvatskog primorja Rijeka. Aplikaciju su izradili uz financijsku potporu Grada Raba i Općine Lopar.

Kako ističe Tonka Kavran, ravnateljica Centra za kulturu Lopar i voditeljica projekta Rab Archaeological (T)races, ova aplikacija je prvi primjer digitalizacije u turizmu osmišljen s ciljem prezentacije široj javnosti na što jasniji i zanimljiviji način.

Ovaj projekt, kako dodaje, povezuje kulturnu i prirodnu baštinu otoka s trendovima u turizmu poput outdoora i multimedije, što za njih predstavlja uspjeh projekta.

“Bez poznavanja šireg konteksta, odgovarajuće interpretacije i vizualizacije, kulturna baština, a posebice ona u arheološkim slojevima, može se promatračima činiti nejasnom pa čak i beznačajnom. Dosad je segment kulturne baštine neopravdano bio zanemaren i skriven izvan svima dobro znane povijesne jezgre Raba te smo ga zbog toga nastojali približiti javnosti putem proširene stvarnosti, raznih video i audio sadržaja, zanimljivosti, pitalica i igrica.

Nove tehnologije pružaju razne mogućnosti prezentacije kulturne baštine koje prije desetak ili više godina nisu bile ni zamislive. U skladu sa svojim mogućnostima ustanove koje skrbe o baštini trude se slijediti te trendove, što nije ni jednostavno ni jeftino, no to postaje svojevrsni standard.

Ovim projektom Rab značajan segment svoje baštine prezentira u skladu s tim najsuvremenijim trendovima, a u budućnosti će to postati imperativ pa će se tome morati prilagođavati načini promišljanja kulturnog turizma te donositi strateški dokumenti”, objašnjava Kavran.

Slijede nadogradnje

Prvu fazu projekta predstavili su još lani u lipnju, a aplikacija je dobila pozitivne povratne reakcije struke i korisnika poučnih staza. Ujedno je to i nadogradnja projekta iniciranog u sklopu programskog pravca 27 susjedstava – Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.

Aplikacija je dostupna na Google Playu i App Storeu na hrvatskom i engleskom jeziku, a do nove turističke sezone nadogradit će je za njemački i talijanski jezik. Kako Kavran navodi, educirat će i turističke vodiče za vođenje po stazama, a projekt promovirati kroz razne edukativne i sportsko-rekreativne manifestacije.

“U narednim godinama postoji mogućnost nadogradnje projekta novim sadržajima, dodatnim lokalitetima pa čak i stazama, a svojevrsna kruna bio bi interpretacijski centar u kojem bi se mogle dobiti sve relevantne informacije vezano za obilazak staza i samu baštinu, no u ovom trenutku to je za sada samo ideja”, zaključuje Tonka Kavran, voditeljica projekta.

Komentirajte prvi

New Report

Close