Kada se govori o pametnim rješenjima u gradovima budućnosti, jedno od područja u koja se puno ulaže je transport. Bilo da se radi o prijevozu putnika ili robe, mnoga inovativna rješenja već su ugrađena u vozila ili su postala neizostavni dio prometne infrastrukture.
Svima njima cilj je što više automatizirati, povezati i elektrificirati promet, a najnovija rješenja s područja teretnog prometa predstavljene su na 67. sajmu gospodarskih vozila IAA u Hannoveru. Kako se gotovo svi veći gradovi suočavaju s problemom prometne gužve i zagađenja zraka, u posljednje vrijeme naglasak je stavljen na elektrifikaciju vozila. Mnogi gradovi već počinju zabranjivati prometovanje 'klasičnih' automobila, a u Australiji se ispituje mogućnost uvođenja solarnog tramvaja.
Da misle ozbiljno, potvrđuje i činjenica da se u Melbourneu već grade solarne farme koje će osigurati električnu energiju za solarne tramvaje. Međutim, osim na vozila za prijevoz putnika, velik dio današnjih inovacija odnosi se i na gospodarska vozila. Njihova modernizacija, osim smanjenja gužve i zagađenja, često dovodi i do smanjenja troškova prijevoza, od čega koristi imaju svi uključeni u gospodarske procese.
Jedno od zanimljivijih takvih rješenja predstavio je Bosch na nedavno održanom sajmu u Hannoveru. Riječ je o teretnom triciklu s pogonskim sklopom od 48 volta namijenjenom dostavnim službama koja isporučuju pisma i pošiljke. Lagana električna vozila na dva, tri ili četiri kotača imaju sve važniju ulogu u brzoj i fleksibilnoj dostavi robe u urbanim sredinama. Električni bicikli se, osim za rekreaciju, sve više koriste za transport hrane i ostalih malenih pošiljki.
Zbog toga je veliku pažnju u Hannoveru privukao i pogonski sklop Performance Line koji teretne bicikle napaja maksimalnim okretnim momentom od 63 Nm, što im osigurava snažan start i vožnju čak i na uzbrdicama u gradu. Kada su opremljeni drugom baterijom, uz povoljne uvjete, ti bicikli mogu prijeći i do 180 kilometara, čak i kada su opterećeni. Nyon, računalo na biciklu, pronalazi najbržu rutu za dostavu i pokazuje vozaču trenutačno vrijeme, preporučenu brzinu, radni raspon, udaljenost i trenutačno stanje baterije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu