Microsoft na ERP tržištu planira prestići SAP

Autor: Bernard Ivezić , 28. svibanj 2013. u 22:00
Ivan Vidaković, direktor Microsofta Hrvatska/PIXSELL

Microsoft drži 15,7 tržišta u Hrvatskoj.

Microsoft sa svojim Dynamics NAV i AX proizvodima na ERP tržištu u Hrvatskoj planira prestići SAP. Ivan Vidaković, direktora Microsofta na otvaranju konferencije Adacta Microsoft AX 2012 izjavio je da su po rezultatima istraživanja agencije IDC Adriatics njihova Microsoftova ERP rješenja po tržišnom udjelu za petama SAP-u.

"Samo je pitanje vremena kad ćemo prestići SAP i dva su razloga tome, kvaliteta i snaga naše partnerske mreže u Hrvatskoj gdje Microsoft ima čak 1100 partnera", naglašava Vidaković.

Krešimir Mlinarić, direktor Adacte, koja je jedini Microsoftov zlatni partner za ERP u Hrvatskoj i koja drži 60 posto udjela u implementaciji Microsoft Dynamics rješenja u jadranskoj regiji, kaže da se razlika prema SAP-u stalno smanjuje.

"Microsoftova ERP rješenja najbrže rastu na tržištu, a konkretno Dynamics AX je jedini globalni proizvod koji čak i u vrijeme krize bilježi značajan porast tržišnog udjela", ističe Mlinarić.

Pojašnjava da je po podacima IDC Adriaticsa ERP tržište u Hrvatskoj u 2011. godini vrijedilo 38,94 milijuna dolara. Od toga, navodi, prema proizvođačima ERP rješenja SAP je držao 18,7 posto tržišnog udjela, Microsoft 15,7 posto, IN2 grupa udio od 7,9 posto, Spin Informatica 4,8 posto, dok ostatak tržišta otpada na uglavnom manje hrvatske proizvođače ERP-ova.

Daniel Lenardić, direktor Odjela poslovnog savjetovanja u KPMG-u ističe da je najveći problem u domaćim tvrtkama trenutno taj što nemaju dovoljno informacija za poslovno odlučivanje. Pojašnjava da su zato u lošijem položaju kad pregovaraju s dobavljačima i bankarima.

"Tipična kompanija u jadranskoj regiji ERP kod uvođenja ili promjene ERP-a o tome razmišlja zbog pritiska konkurencije, zatim pritiska na cijene i zatim zbog problema financiranja razvoja, ali također tu su bitni i regulatorni razlozi, očekivanja korisnika kao i pritisak investitora", pojašnjava Lenardić.

Dodaje da uvođenjem kvalitetnog ERP-a tvrtka ima priliku poslovati brže i efikasnije, a upravo je to prilika za izvoznike i to posebno one koji se žele proširiti na tržište EU.

"Kriza je prisilila velike tvrtke iz zapadne Europe da manje naručuju iz Kine zbog nepredvidive potražnje, a oni si ne mogu dopustiti da velika narudžba propadne zbog malih marži. Kao rezultat tvrtke traže proizvođače u susjedstvu pa i Hrvatskoj, koji su i skuplji od Kineza, ali su fleksibilniji i mogu brzo reagirati", pojašnjava Lenardić prilike za domaće izvoznike.

Tomislav Hren, član uprave Eurocable group kaže da su se oni odlučili na uvođenje Microsoft Dynamics AX-a nakon što su iscrpili sustav koji su razvili u suradnji s jednim domaćim proizvođačem. Navodi da Eurocable group godišnje proizvede 23.000 tona proizvoda što predstavlja isporuke od 2,7 kamiona robe dnevno. U kompaniji radi 230 zaposlenika i 78 posto prihoda ostvaruju od izvoza.

"Kad na dnevnoj bazi počnete koristiti tablice Excela i to od 20Mb onda znate da nešto ne štima s vašim ERP-om. Uz to, taj nas je ERP natjerao da određene procese moramo raditi na točno određen način, a iako je proizvođač prešao na novu platformu i mi s njim na takav novi ERP s njim nismo dobili nikakvu novu funkcionalnost", pojašnjava Hren zašto su s Adactom krenuli u uvođenje Dynamics AX-a.

Kaže da su odabrali AX, a ne Navision jer su u njemu bolje pokrivene određeni segmenti njihovog poslovanja poput proizvodnje i kontrolinga, a s AX-om su dobili i rudimentaran BI sustav koji im je za početak zadovoljavajuć.
Josip Penavić, direktor prodaje Adacte kaže da je takav sustav u cijelosti integriran s Microsoft Office alatima. Uz to, pojašnjava traži nizak trošak održavanja, a nove verzije sustava Microsoft izdaje svake dvije do tri godine.

Krešimir Mlinarić kaže da je Microsoft Dynamics AX 2012 treća verzija AX proizvoda koju je Adacta prevela na hrvatski jezik i prilagodila pravno zakonskoj regulativi na regionalnom tržištu.

"Naša politika je da ne radimo razvoj već globalna partnerstva kako bi svojim klijentima isporučili specifična vertikalna rješenja koja predstavljaju najbolju svjetsku praksu i to je u Hrvatskoj prepoznalo gotovo sto klijenata, među kojima  Gavrilović, Nee grupa, H1 Telekom, Orbico i Karlovačka pivovara, a u regiji više od 300 klijenata", kaže Mlinarić koji zaključuje da su takvi rezultati razlog zašto je Adacta jedina tvrtka iz regije koja je višestruko uvrštena među pet posto najboljih svjetskih Dynamics partnera Microsofta, takozvani Microsoft President's club.

Ljudi su ključan dio uvođenja ERP-a

Krešimir Mlinarić, direktor Adacte ističe da su ljudi ključan element projekta uvođenja ERP-a. Primarno se to odnosi na menadžment koji donosi odluku o promjeni rješenja, ali tu njegov posao ne prestaje, već je izuzetno bitno da bude uključen u sam projekt do samog kraja kroz ulogu nadzora, donošenja kritičnih odluka te osiguranja potrebnih resursa. Druga grupacija su ključni korisnici koji su dio projektnog tima i kojima je izuzetno bitno komunicirati razloge uvođenja novog sustava i njihovu ulogu u tom procesu, ali i odvojiti potrebno vrijeme za rad na projektu. Naime, često se događa da zbog neadekvatne komunikacije korisnici počnu pružati otpor promjenama – bilo iz razloga da im to pruža određenu neizvjesnost ili pak zbog toga što uvođenjem novog sustava informacije postaju transparentne pa pojedinci u organizaciji gube moć koju su do tada imali", pojašnjava Mlinarić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close