Make IT Easy iskoračio u Ameriku gdje konkurencije nemaju

Autor: Josipa Ban , 19. listopad 2023. u 12:50
Mladen Herceg i Marko Stojaković na dobrom su putu značajnog rasta na tržištima Sjeverne Amerike, Foto: Josip Regović / Pixsell

Hrvatski softver za upravljanje flotama predstavio se na sajmu u Austinu.

Tvrtka Make IT Easy, koja je razvila softver za upravljanje voznim parkom i kontrolu troškova mobilityONE, napravila je ozbiljan iskorak na američko tržište i polako, ali sigurno, kreće u njegovo osvajanje. Službeni “kick off”, kako kažu Marko Stojaković i Mladen Herceg, direktori u tvrtki Make IT Easy, počeo je njihovim nastupom na jednoj od najvažnijih američkih konferencija o mobilnosti – “Move 2023 America”, održanoj krajem rujna u Austinu u državi Texas.

Pozitivne reakcije kompanija i partnera na softver mobilityONE jasan su pokazatelj da je tehnološki proizvod koji je domaća kompanija razvila izuzetno potentan, skalabilan te da na velikom i tehnološki vrlo razvijenom tržištu SAD-a zapravo nema prave konkurencije. Make IT Easy, dakle, ima globalno jedan od najkonkurentnijih proizvoda za upravljanje voznim parkom, no tržišta tek treba osvojiti. A to, ističu i Stojaković i Herceg, neće biti lagan posao. Ipak, uvjereni su, a to je zacrtano i u njihovim poslovnim planovima, da su na dobrom putu značajnog rasta na tržištima Sjeverne Amerike. Multijezičnu softversku platformu mobilityONE, koja ima dvije temeljne funkcije – upravljanje svim dnevnim aktivnostima i poslovnim procesima povezanima s korištenjem vozila u kompanijama te kontrolu troškova – trenutno koristi deset kupaca, a kod još toliko kompanija je u testnoj fazi. Među tih 10 dvije su iz Sjeverne Amerike.

Trenutni klijenti su im kompanije iz regije (Hrvatska, Srbija, BiH) te Njemačke, a uskoro bi to trebale biti i one iz SAD-a. Impresivan je ovo uspjeh kada se zna da je mobilityONE na tržištu tek desetak mjeseci. Sajam u Austinu, koji je okupio više od 5000 sudionika među kojima su bili predstavnici nekih od najvećih kompanija iz sektora mobilnosti, ali i 300-tinjak startupova, potvrda je da su napravili rješenje koje B2B tržištu nedostaje.

“Dojmovi su fenomenalni”, kaže Stojaković napominjući da su kao slogan koristili rečenicu “No more spreadsheets to manage your fleets”, jer u eri potpune digitalizacije poslovanja za upravljanje flotom više neće biti potrebne excel tabalice.

“Ispada da smo pogodili sa sloganom jer gotovo svi još uvijek koriste excel alate i telefonske pozive za upravljanje. Također, shvatili smo da u SAD-u postoji mnoštvo softverskih rješenja za upravljanje flotom vozila, ali većinom su ta rješenja parcijalna i pokrivaju samo neke poslovne potrebe. Da je naše rješenje jedinstveno potvrđuju i povratne informacije koje smo dobili”, navodi Stojaković ističući da su razgovarali s više od 40 kompanija i potencijalnih partnera.

5000 sudionika

okupio je sajam u Austinu, među njima i najveće kompanije iz sektora mobilnosti

Predstavnici jedne velike američke kompanija koja se bavi naplatom cestarina, prekršaja i kazni požalili su se da su razgovarali s desetak američkih startupova koji razvijaju rješenja slična našem no niti jedno nije zaslužilo da naprave sljedeći korak. Međutim, nama su povjerili svoje testne podatke i ubrzo nakon uspostavljanja prvog kontakta započeli s testiranjem mobilityONE-a”, otkriva Stojaković.

Prvi kontakti

Softver tvrtke Make IT Easy, a koji je u Austinu prezentirao tehnički direktor Damir Škrtić, zaintrigirao je i predstavnike kompanije za upravljanje podacima iz automobila (connected car) koji su pohvalili jednostavnost i konfiguraciju platforme mobilityONE ističući da se s takvim proizvodom još nisu susreli.

Razgovarali su, otkriva Stojaković i s jednom od najvećih carsharing kompanija u SAD-u – Turo, a čiji su ih predstavnici automatski preporučili svojim dobavljačima. Također, razgovarali su i s predstavnici startupa koji razvija aplikaciju koja bi trebala povezivati korisnike s rent-a-car kompanijama, a koji su zainteresirani za sklapanje partnerstva.

“Svi kontakti koje smo odradili potvrđuju da imamo odličan proizvod. Shvatili smo da je naša konkurencija radila specijalizirana rješenja koja parcijalno rješavaju probleme upravljanja voznim parkom, dok mobilityONE platforma cijeli proces objedinjuje, čini ga jednostavnim, automatiziranim i vrlo transparentnim”, ističe Herceg.

Sada kada su se dojmovi slegli, iskusna ekipa Make IT Easyja razrađuje plan izlaska na to veliko tržište. U potrazi su stoga za ulaganjem od 1,2 milijuna eura. Herceg objašnjava da oko 250 tisuća eura planiraju prikupiti putem Progress tržišta Zagrebačke burze, odnosno izdavanjem konvertibilne obveznice, a ostatak putem VC fondova. Trećina prikupljenog kapitala, ističe, bit će uložena u nadogradnju softvera, a ostatak u širenje prodajne mreže prvenstveno u SAD-u. Upravo to, širenje prodaje, trenutni je prioritet tvrtke Make IT Easy. U Americi već imaju svog eksperta – Tada Senjića, direktora za poslovni razvoj, čovjeka naših korijena, a koji već 22 godine živi i radi u SAD-u. Plan je, ističe Herceg, zaposliti, za početak, još barem jednu osobu u Sjevernoj Americi, oformiti jezgru prodajnog tima i podrške te mrežu specijaliziranih prodavatelja. Širiti se planiraju i putem partnerstva s leasing kućama, taksi i rent-a-car tvrtkama te putem digitalnih tržnica, odnosno marketplacea, kao što je Microsoft Marketplace.

Osnivanje podružnice

Širenje u Ameriku pretpostavlja i otvaranje tvrtke na tom tržištu. Stojaković objašnjava da američki klijenti to jednostavno zahtijevaju, pa je plan, a koji će ovisiti i o prikupljanju investicija, registrirati američku podružnicu početkom sljedeće godine. Tako veliko tržište jednostavno zahtjeva veću prisutnost i angažman, kažu Stojaković i Herceg. Investiciju bi pak trebali realizirati, također, u prvoj polovici sljedeće godine.

A već do tada, polovice sljedeće godine, ako se poslovanje bude razvijalo po planu, u Make IT Easy računaju da bi trebali biti financijski na pozitivnoj nuli i krenuti prema organskom rastu. Istovremeno razmišljaju i o širenju na druga tržišta, posebno onom Bliskog istoka gdje im se određeni partneri već nude, spominju Herceg i Stojaković usput. Posla je pred ekipom tvrtke Make It Easyja uvrh glave, no na to su navikli. Uostalom, u nepune su dvije godine napravili impresivan posao. Razvili su svjetski konkurentan softver za upravljanje voznim parkom, prikupili više od pola milijuna eura investicija, testirali svoju platformu te sklopili prvih deset naplatnih ugovora. Još je najmanje toliko u testnoj fazi, a s jačim prisustvom na američkom tržištu posla bi trebalo biti mnogo više.

Komentirajte prvi

New Report

Close