Liječnici i farmaceuti kroz inCase međusobno rješavaju stvarne slučajeve

Autor: Lucija Špiljak , 15. kolovoz 2019. u 22:00
Voditelj projekta Zoran Milas kaže da je sustav primjenjiv i za druge sektore osim medicine/Davor Puklavec/PIXSELL

Tvrtka Dedal komunikacije kreirala aplikaciju za interaktivnu edukaciju.

Interaktivna radionica inCase.study je sustav za interaktivno učenje, projekt tvrtke Dedal komunikacije u koji je dosad uloženo više od 2 milijuna kuna.

Zasad je projekt aktivan u edukaciji liječnika i farmaceuta na način da skupina sudionika mora u određenom vremenu riješiti medicinski slučaj razvijen od strane stručnjaka iz određenoga područja. Sudionici, okupljeni oko velikih touchscreen monitora, prolaze slučaj kao u stvarnom životu, od anamneze, statusa, postavljanja dijagnoze, odabira dijagnostičkih pretraga i odabira terapije. Sustav preko pitanja može slučaj odvesti u različitim smjerovima.

"Sustav pomaže sudionicima racionalno koristiti dijagnostiku i aktivno donositi odluke što rezultira benefitima i za bolesnika i za zdravstveni sustav", objašnjava nam dr. Zoran Milas, voditelj projekta tvrtke Dedal komunikacije koja je razvila softver.

Pitanja i rješenje problema
Sam sustav sastoji se od hardverskog i softverskog rješenja. Softverski dio pogoni aplikacije na serveru, koji preko mrežnih točaka upravlja velikim 55-inčnim monitorima na dodir, na kojima se pokreće posebna aplikacija tako da je svaki monitor neovisan o drugima i svaka grupa može rješavati različiti slučaj.  Dosad su radionice različitoga sadržaja održane po cijeloj Hrvatskoj, a na pojedinoj radionici može sudjelovati od 40 do iznad 200 sudionika. Trenutačno imaju 36 komada monitora za radionicu, pristupne točke i mrežnu opremu.

 

55 inča

veličina je monitora na kojima sudionici prate slučaj od anamneze do terapije

Osim Hrvatske i Slovenije gdje su radionice prisutne, za jesen su planirane i prezentacije u Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj i Mađarskoj gdje već postoji interes za ovaj proizvod. No, u Dedal komunikacijama neće stati samo na medicini s obzirom na to da je sustav primjenjiv i u svim drugim sektorima.  "Ideju za projekt dobili smo sudjelujući na puno edukativnih događanja gdje edukacija ide isključivo u jednom smjeru pa smo prvo razvili interaktivnu aplikaciju za tablet računala gdje su sudionici mogli postavljati i odgovarati na pitanja, glasati, rješavati testove i slično, ta aplikacija je i danas aktualna, a ovdje smo dodali rješavanje problema i timski rad sudionika.

Uz razvoj ovakvih aplikacija razvijamo i sustave podrške pacijentima od kojih je najpoznatiji dijabetes.net za bolesnike oboljele od šećerne bolesti", dodaje dr. Milas. Smatra da je podrška pacijentima budućnost rada.  "Pokrenuli smo i projekt podrške pacijentima koji boluju od šećerne bolesti, a kojim povezujemo pacijente koji se bore s težinom i one s povišenim tlakom. Danas se čovjek mora osloniti na sebe jer ne može očekivati da će se stotinjak endokrinologa i dijabetologa brinuti o stotinama tisuća pacijenata s dijabetesom u Hrvatskom. To nije problem samo kod nas već i svugdje u svijetu. Nastojimo ih kroz projekt educirati i aktivirati, naučiti ih osnovama prehrane", ističe on.

Jednostavan novi standard
Reakcije sudionika na ovakav tip učenja su više nego pozitivne, komentirali su kako je to jednostavno novi standard i veliki pomak u odnosu na klasične metode učenja. "Cilj nam je u što kraćem periodu sustav dignuti još jednu stepenicu, na čemu sada radimo i što prije osigurati prisutnost u većini zemalja EU", poručuje dr. Milas.

Komentirajte prvi

New Report

Close