Zagrebačka IT tvrtka Leapbit odlučila je pokrenuti veliko istraživanje pod nazivom Što developeri žele o stvarnim problemima, prioritetima i očekivanjima developera (programera) od poslodavaca ili klijenata ako rade kao freelanceri.
Pozivaju sve developere na sudjelovanje u istraživanju koje će, između ostalog, pokazati razlike po dobnim skupinama, pozicijama, vrstama tvrtki, tehnologijama i drugim parametrima.
Promocija kampanje
Tvrtka cilja na barem 10% ukupne developerske populacije, stoga su uložili u promociju kampanje pod nazivom #developertragedies kako bi se usput našalili na račun percepcije uvjeta u kojima developeri rade.
Nakon ispunjenja ankete, sudionici se mogu registrirati na landing pageu i zatim na LinkedInu sudjelovati u nagradnom natječaju tako što će ostaviti najkreativniji, najinformativniji ili tvrtki najzanimljiviji odgovor.
Nagrada je vikend s Teslom Y. Rezultati istraživanja bit će objavljeni sredinom prosinca u medijima te na Leapbitovoj web stranici, Facebooku i LinkedInu.
“Vjerujem da je ovo prilika developerima da ih se čuje. HR-ovci će dobiti vrijedan uvid, a IT kompanije će moći učiti i prilagoditi se realnim zahtjevima i potrebama. Voljeli bismo otvoriti i diskusiju oko toga kako vratiti freelance developere u ambijent hrvatskih tvrtki. Kao i sve developerske kompanije, i Leapbit želi dugoročno rasti, što se može samo s timom vrhunskih, motiviranih i zadovoljnih developera.
Zato smo krenuli od početka – da bismo mogli ponuditi adekvatne uvjete i prepoznati realne potrebe, moramo znati što je developerima doista bitno. Cilj je i doprinijeti javnoj diskusiji oko toga kako upravljamo svojim tvrtkama, benefitima i karijernim razvojem developera.
Usporediti zadovoljstvo i uvjete freelance developera i developera koji rade u hrvatskim tvrtkama i vidjeti postoji li set benefita koji bi ih vratio u okrilje hrvatskih kompanija. Situacija se bitno promijenila u desetak godina i željeli bismo to egzaktno istražiti i usporediti”, ističe direktor Leapbita Božo Kekez.
Istraživanje provode na online platformi Peekator čiji su im stručnjaci pomogli da bolje razumiju što developeri doista žele.
Platforma će im omogućiti niz analiza po raznim parametrima i demografskim skupinama, s obzirom na to da nisu u istoj situaciji junior ili senior, ili pak developer iz agencije ili nedeveloperske tvrtke. Stoga su pripremili detaljan upitnik.
Što nude i očekuju
U Leapbitu trenutno radi 15-ak developera, no i dalje zapošljavaju. S obzirom na to da su pokrenuli ovo istraživanje, zanimalo nas je što sve u svojoj tvrtki nude zaposlenicima.
“Jako nam je važno ugodno ozračje, zato puno ulažemo u HR i zadovoljstvo naših ljudi. To nije uvijek jednostavno jer današnje tvrtke ljudima nude puno – prvenstveno u smislu zanimljivih projekata i dobrih plaća, a na sve to idu i atraktivni benefit.
Naši ljudi imaju osigurane iznadprosječne plaće i dodatna primanja (božićnica, uskrsnica, naknada za rođenje djeteta), nagrađujemo svoje ljude i bonusima po učinku, osiguravamo sokove, voće, Multisport karticu, dodatno i dopunsko zdravstveno osiguranje.
Trenutno u najmu imamo Teslu koja stoji na raspolaganju našim ljudima za vikend izlete. Imamo interno natjecanje tko će napraviti najdulje putovanje od sjedišta tvrtke. Veselimo se slikama svojih kolega iz raznih dijelova Hrvatske i užitku isprobavanja Tesle”, navodi Kekez.
Ističe pritom da se trude jasno i otvoreno komunicirati što nude, a što očekuju.
“Hrvatska IT industrija jako brzo raste i već nedostaje developera i to se osjeti. Mi još nismo uvozili ljude, ali ako će biti potrebno, ići ćemo i u tom smjeru.
Postoje razni izvori podataka o visini plaća, ali teško je to komentirati – usporedba treba uvažiti i troškove života pojedine zemlje i bitno je da razumijemo što uspoređujemo. Zasad su plaće hrvatskih developera niže nego u Njemačkoj ili Irskoj, ali su i troškovi života drugačiji.
Jedno od pitanja u anketi vezano je i uz primanja, očekivanja i okvirima koji zadovoljavaju potrebe i nakon čega čovjek bira tvrtku ne više po razlici plaće, nego vrijednosnim, kulturalnim i drugim parametrima. Jako nas zanima što ćemo dobiti kao rezultat”, zaključuje Božo Kekez.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu