Proizvođači električnih vozila obično nude jamstvo za baterije u trajanju od 8-10 godina ili za 160.000 kilometara. Što je veća kilometraža električnog vozila, to stanje njegove baterije može biti lošije. Međutim, istrošenost baterije ovisi i o načinu punjenja automobila: je li vlasnik često koristio stanice za brzo punjenje ili ga je punio polako, do 80%, kako preporučuju proizvođači, prenose Automobili.hr.
Električna vozila s promijenjenom kilometražom predstavljaju ozbiljan problem jer to otežava procjenu stvarnog stanja baterije. Prema podacima carVerticala, 2,6% svih električnih vozila provjerenih na platformi imalo je izmijenjenu kilometražu. Još češće se mijenjala kilometraža hibridnih (4,5%), benzinskih (5,4%) i dizelskih (6,2%) automobila.
Što je baterija električnog vozila istrošenija, to je kraća udaljenost koju može prijeći. Stariji električni automobil neće se moći voziti tako daleko kao model koji je upravo sišao s proizvodne trake. To je vjerojatno jedan od glavnih razloga zašto neki vozači još uvijek osjećaju strah zbog dometa i izbjegavaju kupnju električnog vozila.
Iako se mnogi kupci brinu da bi održavanje električnog vozila moglo biti skupo, to nije posve točno. Električna vozila obično su jednostavnije konstrukcije od automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem i imaju manje pokretnih dijelova.
Međutim, ako električno vozilo sudjeluje u ozbiljnoj prometnoj nesreći, popravci bi mogli koštati tisuće eura. Među svim automobilima provjerenim na carVerticalu, električna vozila su imala najveći prosječni trošak štete – 7.023 eura. Prosječni trošak štete za hibridne (6.793 eura), benzinske (5.957 eura) i dizelske (4.256 eura) automobile bio je niži.
U usporedbi s drugim vozilima, električna vozila rjeđe sudjeluju u prometnim nesrećama. Ako je 45% hibridnih, 49,1% benzinskih i 46% dizelskih automobila bilo oštećeno barem jednom, udio oštećenih električnih vozila na carVerticalu bio je samo 35,4%. Prema Buzelisu, to je zbog relativno niske rasprostranjenosti električnih vozila – ona još nisu baš popularna u većini zemalja, a njihova prosječna dob je osjetno niža.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu