Kupce na internetu najviše motivira cijena

Autor: Ante Pavić , 18. veljača 2014. u 22:00
Hrvatima su najdraže strane on-line trgovine/FOTOLIA

Mladi u dobi od 23 do 35 godina čine gotovo polovicu kupaca.

Mlađa populacija u rasponu od 23 do 35 godina prednjači u on-line kupnji u Hrvatskoj, pokazuju rezultati ankete "Motivacija on-line kupaca u Hrvatskoj", koju je potkraj prošle godine ICT tvrtka Perpetuum Mobile provela na uzorku od 500 ispitanika.

Ta dobna skupina čini 49 posto ukupna broja kupaca preko interneta, dok oni između 52 i 60 godina čine tek četiri posto ukupna broja kupaca preko interneta u Hrvatskoj. Onih iznad 60 godina tek je jedan posto. Kao internetski kupci prednjače obitelji s dvoje djece, njih 29 posto. Slijede samci (25 posto). Na internetu u većoj mjeri kupuju oni s visokom stručnom spremom, njih 34 posto, a slijedi kategorija srednje stručne spreme, njih 31 posto. Oko 47 posto ispitanika odgovorilo je kako im nije važno kupuju li u domaćim ili stranim trgovinama, a 85 posto ispitanika nema omiljenu domaću web trgovinu. Najdraže strane trgovine su im Amazon, eBay i DealeXtreme.

Hrvatska tako zaostaje za europskim zemljama, gdje su on-line kupci fokusirani na web trgovine iz svoje države. Kupce na internetu najviše motivira cijena: čak 76 posto ispitanika očekuje niže cijene artikala na internetu. Najviše ih pak zabrinjava mogućnost povrata kupljenog predmeta koji nije ispunio njihova očekivanja. Za njih 42 posto to je problem, a 22 posto ispitanika strahuje zbog mogućnosti dostave pogrešnog predmeta. Nevjerodostojnost dobavljača najčešći je razlog odgode odluke o kupovini, što potvrđuje 42 posto ispitanika. Ispitanici većinom (47%) koriste PayPal prilikom plaćanja na internetu, slijede kreditne kartice, za koje se odlučilo 29 posto ispitanika.

Komentirajte prvi

New Report

Close