Konzole u borbi za preživljavanje

Autor: Tin Bašić , 27. studeni 2013. u 22:00
Sony je objavio predviđanje kako će prodati oko pet milijuna konzola PS4/PIXSELL

Playstation nije izbacio novu konzolu od 2006. godine, a Microsoft novi XBox od 2005. godine.

Iako je prodaja nove Microsoftove konzole Xbox One diljem svijeta u samo 24 sata premašila milijun komada i što ih je dobar dio trgovina odmah rasprodao, postavlja se pitanje budućnosti takvih uređaja.

Bez obzira što navala na Microsoftovu novu konzolu zaostaje za Sonyjevim Playstationom 4 (PS4), u oba slučaja prvi dan prodaje drastično je nadmašio bilo čija očekivanja, piše Bloomberg. Pitanje je sad hoće li odličan start značiti i trajni uspjeh. 

Nisu bila savršena
Mnogi analitičari već propituju je li najbolje razdoblje za igraće konzole prošlo imajući u vidu prijetnju od igrica na mobitelima kao i jeftinijih formi digitalnih uređaja. Naime, čimbenici koji su doveli do velike prodaje u prvom vikendu nisu nužno istovjetni onima koji će uvjeriti skeptike da PS4 i XBox One imaju sigurno mjesto u našim digitalnim životima, piše Bloomberg. U velikom dijelu predstojeća blagdanska sezona ne bi trebala dovesti do velikih poremećaja u prodaji obaju uređaja. Playstation nije izbacio novu konzolu od 2006 godine, a Microsoft novi XBox od 2005. godine, stoga postoji izuzetno velika potražnja među ozbiljnim "gejmerima" koja je dovoljna za tržište. Ipak, nijedno lansiranje nije bilo savršeno. Bilo je raznih tehničkih problema, no bez obzira na sitne trzavice, obje kompanije proglasile su pobjedu. Analitičari predviđaju da će obje tvrtke prodati oko tri milijuna konzola tijekom nadolazeće blagdanske sezone, iako je Sony nedavno objavio plan prema kojemu će prodati oko pet milijuna konzola. A upravo bi ih PS4, nada se Sony, trebao vratiti na stare staze slave. 

Sudbina Nintenda
Microsoft i Sony, za sada, izbjegavaju sudbinu Nintenda kojemu se prošle godine sve raspalo sa konzolom Wii U zbog nestašice novih igrica i manjka interesa potrošača. Nintendo nije prodao milijun konzola čak ni mjeseca dana od početka prodaje, zbog čega je bio prisiljen priznati da neće dostići planirane ciljeve.  No zabrinutost oko oko igraćih konzola sljedeće generacije Microsofta i Sonyja nije nikada bila u tome da će oni najrevniji čekati u redu da bi ih kupili, nego mogu li se konzole proširiti izvan trenutne grupe obožavatelja i sljedbenika.

Šire doseg korisnika
Već sada kompanije smatraju da će ljudi biti voljni platiti više za snažnije i kvalitetnije konzole. U pozadini pripremaju i proširenje usluga van igranja igrica. Ideja je opravdati cijenu od 400 dolara za Playstation i 500 dolara za XBox One jer ljudima će trebati nešto što će služiti i kao ulaz za video na internetu, piše Bloomberg.A to bi tek mogao biti veliki izazov za obje kompanije s obzirom na to da trenutno najpopularniji video streaming uređaji stoje manje od 100 dolara. Noć prije nego je lansiran novi Playstation 4, dopredsjednik za marketing te megakompanije John Keller rekao je da će privlačenje onih koji ne igraju video igrice na kupnju konzolu biti veliki test za kompaniju. Keller se nada, prenosi Bloomberg, a da će svoju veliku ideju provesti do američkog blagdana Dana zahvalnosti u studenome 2015 godine. 

Komentirajte prvi

New Report

Close