PIK Vrbovec, vodeća mesna industrija u regiji te druga po veličini prehrambena kompanija u Hrvatskoj ima 80 godina dugu tradiciju u proizvodnji svježeg mesa i mesnih prerađevina. Svoje korijene vuče još iz daleke 1938. godine, a 2005. godine započinje intenzivan razvoj kompanije, koja svake godine bilježi rekorde u količini proizvedenih i prodanih proizvoda. PIK je ujedno motor razvoja cijelog vrbovečkog kraja, naime, kompanija danas broji više od 1800 zaposlenika.
Kompanija je u 2005. godini proizvodila 8000 tona mesa i mesnih prerađevina što se do danas povećalo više od 12 puta. Ukupan iznos investicija u PIK Vrbovcu od 2005. godine do danas iznosi više od 1,2 milijarde kuna. "Investicijski ciklus nikada ne prestaje, a investicije su najviše usmjerene prema povećanju kapaciteta proizvodnje kako bi se pratio planirani rast prodaje. Najvažnije investicije u posljednjih 15 godina su rasjekavaonica i pakirnica svježeg mesa, hladnjača za duboko smrzavanje, skladište svježeg mesa, tvornica trajnih kobasica, pogon za narezivanje i pakiranje, skladište gotove robe te investicije u tehnološku opremu, infrastrukturu i očuvanje okoliša. PIK je i u budućnosti orijentiran na daljnji rast, koji nije moguć bez stalnih ulaganja", ističe Boris Jaranović, direktor marketinga u PIK-u.
Ideje zaposlenika u Piklubu
Danas PIK u Hrvatskoj zadovoljava gotovo 40 posto tržišta crvenog mesa i mesnih prerađevina, što ga čini liderom u svim kategorijama koje proizvodi: svježe meso, šunke, trajne salame, parizeri od crvenog mesa, mortadele, kobasice za kuhanje i pečenje te naresci. Uz to, PIK je kompanija koja postavlja trendove u mesnoj industriji, a osluškujući potrebe tržišta, svojim potrošačima uvijek nudi nešto inovativno i moderno.
"PIK kontinuirano radi na unapređenju postojećeg asortimana i stvaranju novih proizvoda. Sve kreće od ideje koja najčešće dolazi od odjela marketinga ili razvoja, ali i od kolega iz svih drugih odjela, na što je PIK izuzetno ponosan", kaže Jaranović. Naime, kompanija je razvila vlastitu internu inovacijsku platformu koja nosi naziv piKLUB, složen sustav koji za cilj ima razvoj inovacija i internih komunikacijskih kanala u svrhu prikupljanja, razmjene i razvoja ideja svih zaposlenika na razini kompanije.
10 milijuna
kuna prihod je od prodaje nove šunke, u nepunih godinu dana
"Veliki broj ideja piKLUB-a veže se upravo uz nove i inovativne proizvode po kojima je PIK Vrbovec prepoznat od strane svojih potrošača, kao i uz određena unapređenja već postojećih proizvoda. Ideje svih kolega više su nego dobrodošle i sve se razmotre do najsitnijih detalja.Bilo ih ja zaista puno, Ćebasa – koja je predstavlja jedinstven spoj ćevapa i kobasice, Pikorez – zanimljivi POS materijal koji čuva svježinu proizvoda, ali istovremeno može i narezati proizvod, Domaća pečenka koja je bila hit prošlog Božića, Rustika – talijanski tip salame s plemenitim plijesnima i mnogi drugi.
Radi se zaista o ciklusu koji u PIK-u nikada ne prestaje, o novim proizvodima i inovacijama općenito razmišljamo svakodnevno", pohvalio se Jaranović. Ipak, ističe, iako se na novim proizvodima konstantno radi, nisu svi projekti jednako zahtjevni. Ponekad se novi proizvod može lansirati u svega nekoliko mjeseci, a ponekad se radi o višegodišnjim projektima.
Mikrobiološke analize
Kako ističe Jaranović, upravo zahvaljujući uvođenju trenda narezivanja i pakiranja proizvoda te značajnim investicijama, PIK Vrbovec bilježi kontinuiran rast prodaje narezaka tijekom proteklih godina. Uz početne linije za narezivanje, zbog potrebe za povećanjem kapaciteta, uveli su i nove linije. Samo u ljetnim mjesecima, srpnju i kolovozu, proda se između 4 i 5 milijuna pakiranja narezaka. Sve to ne bi bilo moguće bez "Bijele sobe" – dijela pogona za narezivanje i pakiranje proizvoda koji je, tvrdi Jaranović, među najmodernijim pogonima ove vrste u ovom dijelu Europe. Upravo zbog nje PIK-ovi se naresci narezuju u visoko higijenskim uvjetima i kontroliranoj mikroklimi, koja se može usporediti s najmodernijim operacijskim salama.
"Bijela soba" ima specijalne programe pranja i dezinfekcije, mikrobiološku analizu zraka i prostora te ulaznu dezinfekciju ovitaka. Zadnji hit proizvod im je Pečena šunka koja je obogatila njihovu najjaču grupu proizvoda – Šunke, čija godišnja proizvodnja iznosi više od 8000 tona. Kako objašnjavaju, stvorena je od najkvalitetnijih komada svinjskog buta i zapečena u završnoj fazi proizvodnje, te je odmah spremna za konzumaciju.
"Proizvodnja je omogućena uz korištenje nove tehnologije pečenja, prve takve vrste u Hrvatskoj i regiji u koju je PIK Vrbovec investirao 2,6 milijuna kuna. Ova tehnologija se temelji na brzo protočnoj pećnici s podesivom temperaturom pečenja, koja omogućuje pečenje proizvoda kao završnu fazu proizvodnog procesa čime se dobiva tipičan i bogat okus pečenog mesa. Radi se o proizvodu koji je u nepunih godinu dana ostvario prihod od deset milijuna kuna, a prodaja ove šunke kontinuirano raste. Kod posljednje investicije u novu tehnologiju, vodili smo se trendovima, ali i konkretnim istraživanjima tržišta koja nam govore da je glavni razlog za kupovanje polugotovih i gotovih jela nedostatak vremena. Činjenica je da danas imamo sve više potrošača kojima odgovara brza i jednostavna priprema jela, što vidimo i po rezultatima prodaje našeg asortimana PIK narezaka", objašnjava Jaranović.
Jaranović
Proizvodnja pečene šunke je omogućena uz korištenje nove tehnologije, prve takve u Hrvatskoj i regiji, u što smo uložili 2,6 mil. kn.
Poseban izazov za vrbovečku tvornicu bile su mortadele, no u suradnji s talijanskim konzultantom krenuli su u osvajanje tržišta. "Naše mortadele imaju tradicionalnu talijansku recepturu, a ono što je zanimljivo da tržište mortadele u Hrvatskoj prije svega nekoliko godina nije postojalo, PIK ga je izgradio. Danas prodajemo oko 2500 tona ovog proizvoda godišnje i to je jedna od naših ključnih kategorija", kaže Jaranović. Inače, PIK godišnje proda više od 100.000 tona mesa i mesnih prerađevina, od čega 60 posto čini svježe meso, a 40 posto prerada. Najprodavaniji proizvodi su Šunka u ovitku, Kuhana šunka, Mortadela, Piko, Kranjska kobasica.
Domaća junetina za steakove
Kao najveća mesna industrija u Hrvatskoj surađuju s udrugom Baby beef koja okuplja proizvođače tovne junadi. PIK Vrbovec otkupljuje juneće meso sa 60 hrvatskih farmi od svih velikih dobavljača. Riječ je o čak 45.000 grla godišnje što prelazi 40 posto ukupne junetine u Hrvatskoj. Od toga 40 posto je namijenjeno izvozu, a 60 posto ostaje na domaćem tržištu. U Maturo liniji lansirali su pet steakova od najkvalitetnijeg junećeg mesa s hrvatskih farmi: Rib Eye Steak, Flank Steak, Rump Steak, Country Style Steak i Eye Of Round Steak. "Na našoj novoj liniji proizvoda svježeg mesa pod nazivom PIK Maturo istaknuli smo oznaku Udruge Baby beef. Smatramo da je izuzetno važno istaknuti i komunicirati domaćim potrošačima da je riječ o junetini iz hrvatskog uzgoja koja je zbog visoke kvalitete u svijetu izuzetno cijenjena", kaže Jaranović.
Uz to, PIK Vrbovec bio je prva mesna industrija koja je prepoznala važnost projekta "Meso hrvatskih farmi" i potpisala ugovor o dobrovoljnom označavanju svježeg svinjskog pakiranog mesa s Hrvatskom poljoprivrednom agencijom (HPA). Iz hrvatskog uzgoja u PIK Vrbovec godišnje dolazi više od 300.000 svinja i 45.000 junadi, s više od 100 farmi rasprostranjenih diljem Hrvatske. U posljednjih nekoliko godina poslovanje PIK-a sve je više usmjereno na izvoz te udio prodaje cjelokupnog asortimana na stranim tržištima iznosi petinu prodaje. Ističu da je provedbom načela HACCP-a omogućeno plasiranje proizvoda i na najzahtjevnija tržišta Amerike, Kanade, Europe i Rusije što potvrđuje dugogodišnje posjedovanje izvoznog broja HR 10.
Osim na tržišta CEFTA-e, PIK Vrbovec svoje proizvode izvozi i u preko 15 zemalja EU kao što su Slovenija, Njemačka, Austrija, Švedska, Poljska, Rumunjska, Mađarska… "Izvoz junetine iz PIK-a na vrlo zahtjevno talijansko tržište datira još iz 60-tih godina prošlog stoljeća.Proizvodi koje izvozimo su uglavnom od mesa junice. Manje količine mesa završavaju u restoranima, a ostalo u maloprodaji. Glavni artikli su juneći milanski rez – pistolacut, juneće polovice, ramstek koji se u restoranima servira kao Bistecca alla Fiorentina", objašnjava Jaranović.
Projektom "Manje je više" PIK Vrbovec je među prvima u Europi, tržištu ponudio proizvode bez pojačivača okusa, bez umjetnih bojila, bez glutena i bez soje. Ovim je projektom obuhvaćeno više od 90 proizvoda iz cjelokupnog asortimana PIK mesnih prerađevina, što je zasluga višegodišnje intenzivne suradnje odjela Marketinga, Razvoja, Proizvodnje i Kontrole kvalitete PIK Vrbovca. Prije dvije godine, napravili su novi iskorak nadogradivši projekt, te prvi u Hrvatskoj predstavili cijeli asortiman mesnih proizvoda koji sadrže 25 posto manje soli, a istog su prepoznatljivog okusa i vrhunske kvalitete. Projekt je osvojio nagradu European Business Award za najbolji projekt u kategoriji Orijentiranost na potrošače. Isto tako, uvršten je kao primjer dobre prakse na listu projekata Food Drink Europe – udruženja europskih proizvođača hrane i pića.
"Ono što je najveći pokazatelj uspjeha ovog izuzetno zahtjevnog i složenog projekta je to što su naš primjer slijedile brojne domaće, ali i strane prehrambene kompanije˝, kaže Jaranović. Direktor marketinga ističe kako se PIK Vrbovec razvio i u pouzdanog distributivnog partnera pružajući uslugu distribucije za mnoge tvrtke, kao što su Pik Rijeka, Perutnina Ptuj, Zvijezda, Aia, Žito proizvod, Zdenka, a u tijeku su i pregovori s novim partnerima."Flota dostavnih vozila, četiri regionalna distributivna centra, odgovarajući skladišni prostor i organizacija logističkog poslovanja, preduvjet su za pružanje visokog nivoa usluge u ovom segmentu.
Od ukupnih dostavljenih količina na prodajna mjesta značajan udio čini roba tvrtki kojima PIK Vrbovec pruža uslugu distribucije. Važnost distribucije prepoznata je i u HoReCa segmentu, gdje je osim kvalitete proizvoda od iznimne važnosti i service level. PIK svojim partnerima osigurava visoki nivo usluge zahvaljujući kojem se u svakom trenutku mogu pouzdati u neometano odvijanje svog poslovanja. Iskorištavajući svoju komparativnu prednost, PIK Vrbovec izrastao je tako u najvećeg pružatelja logističkih usluga u hladnom lancu. Logistika je područje i smjer u kojem se kompanija dalje razvija i ulaže značajna sredstva pa smo tako nedavno obnovili vozni park s 20 novih vozila", zaključuje Boris Jaranović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu