Mlada IT tvrtka iz Zagrebačkog inovacijskog centra (Zicer), Strategio, lani je sa svojom aplikacijom Kliker započela svoju prvu komercijalnu poslovnu godinu, a već ove godine bilježi snažan iskorak na nova tržišta.
Prije tri tjedna otvorila je tako podružnicu u Švedskoj, uz već postojeće u Sloveniji i Srbiji, a njezino market intelligence rješenje dostupno je u 17 europskih zemalja, no kako iz tvrtke najavljuju, to je tek početak.
Dnevno obrade milijun URL-ova
Web aplikaciju Kliker koriste neki od vodećih svjetskih brendova u potrošačkoj elektronici i bijeloj tehnici, poput Samsunga, Xiaomia, Acera, Gorenja i Boscha, koji su najviše pridonijeli širenju poslovanja i visokom udjelu izvoznih prihoda.
Lani je polovica prihoda od ukupno dva milijuna kuna Strategio ostvario na regionalnim tržištima, a ove godine već se bilježi nastavak rasta i izvoz već prelazi 70 posto. Ova grupacija korisnika ima važnu ulogu za uzlet Klikera, čije module koriste i vodeći regionalni distributeri poput Also grupe, MSana, Comtradea i Makromikro grupe, te brojni retaileri poput Emmezete, Harvey Normana, Tehnomanije, Linksa, Neptuna i Mobisa.
Osim aplikacije koja nudi uvid u ponudu proizvođača, distributera i maloprodajnih lanaca potrošačke elektronike, druga aplikacija ove tvrtke Phonera obrađuje ponudu telekom operatera, te mobilnih uređaja.
Korisnicima su na raspolaganju podaci prikupljeni s internetskih stranica trgovaca i potom obrađeni u “svježi” pregled stanja na tržištu, što im omogućuje uvid u cijene proizvoda, promocije i ponude konkurencije u svakom trenutku.
Prema riječima direktora Strategija Marka Dragića, na dnevnoj razini obrađuje se više od milijun URL adresa i omogućuje kvalitetan i brz pregled tržita. Takve informacije korisnicima uvelike skraćuju vrijeme i angažman ljudi na “klikanju” podataka, te im omogućuje jednostavnije definiranje cjenovne politike i strateškog upravljanja asortimanom.
Zagrebačka tvrtka koja je osnovana prije pet godina, za ozbiljan izalazak na tržište sa svojim inovativnim rješenjem pripremala se uz sredstva iz europskih fondova (oko 1,8 milijuna kuna), no uvelike njihovom usponu ide na ruku i lanjski uzlet online kupnje, poguran pandemijom koronavirusa.
Elektronika pa dom, sport, moda
Zasad su u fokusu imali 30-ak kategorija elektroničkih proizvoda, no u Strategiju rade na proširenju “palete” i na artikle za uređenje doma, sporta i mode.
Cilj im je, naime, razviti platformu za robu široke potrošnje, no za takav iskorak potrebna će, posebno u Hrvatskoj, biti veća online prisutnost velikih trgovaca. Iskorak na švedsko i uopće skandinavsko tržište pratit će daljnje širenje i podružnice u Mađarskoj, Izraelu, Njemačkoj i Švicarskoj, koje su u razvojnom planu predviđene u narednih 18 mjeseci.
“Naša go-to-market strategija je uspostavljanje lokalnih ureda na svim zrelim tržištima, kako bismo osigurali najbolju moguću uslugu za trenutačne klijente i stvorili preduvjete za daljnji rast”, poručuje Dragić, čiji tim već sada broji 15 članova. Daljnji razvoj temeljit će se, dakle, na drugim tržištima, no već sada Kliker je postao dobra izvozna priča.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu