Krajem svibnja odjeknula je vijest koju su prenijeli svi regionalni mediji. Riječ je o prvoj osvojenoj Webby nagradi koja je uspješno stigla u Hrvatsku, konkretno u kategoriji izrade web stranica. Na popisu finalista među kojima su Google sa svojim Google Storeom, Samsung.com i nizozemski avioprijevoznik KLM, pronašla se i hrvatska digitalna agencija Human sa svojim korporativnim web stranicama. I odnijela je dvostruku pobjedu – glasovima žirija i publike. Tim povodom sjeli smo s Vanjom Bertalanom, direktorom agencije i popričali o procesu, različitosti koja čini donose pobjedu i poslovnim planovima.
Koliko je teško izraditi web stranicu koja osvaja nagrade?
Svaki projekt na kojem radimo ima svoje posebnosti, bila to mobilna aplikacija, web aplikacija ili nazovimo to obična korporativna stranica. Osvojiti nagradu nije teško kada klijent ima jasnu ideju i ciljeve koje želi postići. Nagrade na kraju dođu kao završna potvrda dobre izvedbe, ali da bismo došli do tog koraka potrebno je pametno planirati od početka.
Nažalost, mnogi klijenti nemaju jasno razumijevanje svoje pozicije, a kad netko spomene “digital” tek onda nastane apsolutni nered. Zato su nam konzultantske radionice s klijenta postala sve traženija usluga. Tijekom njih radimo na našem razumijevanju klijenta ali i na klijentovom razumijevanju samih sebe. Na temelju toga onda možemo predlagati najbolje korake – a kada se te stvari poslože, nagrade ne izostaju. Osam od deset godina nagrada za najbolju web stranicu u Hrvatskoj, a sada i svjetski Webby.
Ipak, sigurno postoji neka razlika kada ste sami sebi klijent?
Naravno da postoji, a najočitija je u povjerenju kod klijenta. S novim klijentima najveći je izazov doći do visoke razine povjerenja. Razumijem ih, to je nešto što se gradi godinama. Međutim kada nastane taj međusobni respekt, to otvara priliku za napraviti stvarno zanimljive stvari. Na svu sreću, uživamo veliki respekt kod agencije Human 🙂
A ako pogledamo razlike u platformi, web stranica, mobilna aplikacija, društvena mreža, sve su to na kraju dana samo kanali komunikacije. Na njima stoje poruke koje želimo reći i slike koje želimo prikazati. Jednako kao i na billboardu ili letku. Ono što ipak čini razliku je proizvod koji nudimo, ton kojim se obraćamo, vrijednosti koje nosimo. Tu nastaje najveća razlika i najveća prilika za brend. Jasne vrijednosti i doza različitosti koje se ne treba sramiti.
S time da je naravno potrebno dobro dozirati i ne pretjerati – ekstremi nikada nisu dobri, ali dobra doza različitosti je ono što podigne obrvu i kod korisnika i kod članova žirija. Mislim da je to na našoj web stranici jasno vidljivo, a vjerujem da nam je to i uveliko pomoglo u pobjedi.
Kakva je nagrada Webby, kako je izgledao proces i koliko je teško pobijediti Google?
Webby je stvarno velika svjetska nagrada koja se dodjeljuje od 1996. godine. Svake godine pristiže preko 10 000 prijava u različitim kategorijama, od web stranica do podcasta, a sama nagrada dobiva veliku medijsku pažnju na globalnoj razini. Otprilike 3 milijarde impresija kroz razne medije. Igrača je puno, pažnja svih je jako velika i zato je pobjeda još slađa.
A koliko je teško pobijediti Google? Jednako kao i bilo koga drugoga tko zna svoj posao. Žiri ocjenjuje prema šest kriterija akademije, od vizualnog dizajna do komunikacija, a svi se na kraju dana natječu sa svojim znanjem i resursima. Google je vjerojatno u prednosti što se tiče resursa, ali naša snaga je u agilnosti manjeg tima i onome što sam spomenuo – povjerenju klijenta.
Dodatno u cijeloj priči presudili su nam i glasovi publike. To je bio izazov za sebe jer zahtjeva oglašivačke budžete.. i na kraju dana žicanje glasova. Financijski gledano ne možemo se uspoređivati s velikim ribama. Na svu sreću posljednjih godinu dana formirali smo odličan tim za digitalno oglašavanje koji nam je pomogao dosegnuti i animirati regionalnu publiku. Uz ograničen budžet osvojili smo i tu nagradu. To me posebno veseli jer je potvrda da novi tim rastura, a mi imamo dodatnu kvalitetu za ponuditi klijentima.
Osjećate li posljedice osvajanja takve nagrade i koji su daljnji planovi za Human?
Količina pažnje koju smo dobili stvarno nas je iznenadila. Ljudi koje osobno dugo nisam čuo javljaju se i čestitaju. Čak nas i na ulici zaustavljaju i hvale, a to je nešto što stvarno nitko ne očekuje.
Međutim osim lijepih komentara, Webby je ostavio trag i na poslovanju. U roku od nekoliko dana otvorili smo novog klijenta iz Züricha što nas jako veseli, a i interes od strane potencijalnih zaposlenika eksplodirao je. Za nas ovo je stvarno lijepa priča.
Daljnjih planova imamo više nego inače – osim što smo proširili ponudu uslugom performance marketinga, dio programerskih resursa već neko vrijeme usmjeravamo na razvoj našeg content management sustava za srednje i velike organizacije. Tu imamo jako puno iskustva, velikih klijenata, a i interesa za proizvodom. O tome mi je teško ovako pričati, dalo bi se napisati knjigu na tu temu.
Za kraj ipak bih zatvorio priču s kratkoročnim planom. Svi skupa odbrojavamo dane do godišnjih odmora: hodanja u japankama, kupanja u moru i odmora od računala, jer na kraju dana, samo smo human, i nakon dobrog odrađenog posla potreban je odmor od digitalija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu