Piše: Ivan Hruškovec, 24sata
Nikonov Yellow Store u zagrebačkom City Centru One West radi već neko vrijeme, no u četvrtak su ga svečano otvorili šef Nikona Europe Takami Tsuchida i regionalni menadžer Nikona Makato Sone.
Upravo su ovu prigodu iskoristili i kako bi predstavili svoj najnoviji fotoaparat, Nikon Dfretro dizajna, koji bi trebao pomoći kompaniji u oporavku burzovnih pokazatelja i prodajnih brojki, a baš je ovdje krenuo u službenu prodaju. Reuters je u srijedu objavio kako je Nikonova dionica u Tokiju pala 23,6 posto u odnosu na prošlu godinu.
Takami Tsuchida u razgovoru za 24sata.hr komentirao je razloge ovog pada i smanjenja prognoze prodaje. Rekao je kako kompanija ovisi o digitalnim fotoaparatima, a tržište digitalnih fotoaparata je pod utjecajem prodaje pametnih telefona, ali i ekonomske situacije na određenim tržištima poput Kine i Europe gdje su susreli poteškoće i morali smanjiti planove prodaje. Dodaje i da to nije vezano samo za Nikon, već se javlja i kod konkurencije.
– U usporedbi s prvotnim planovima, morali smo smanjiti plan prodaje, količine i proizvodnju, a i to je vjerojatno utjecalo na vrijednost dionice – rekao je Tsuchida.
Jesu li pametni telefoni imali najveći utjecaj na rezultate?
Pametni telefoni, možda i tableti te novi uređaji sigurno utječu, ali više na tržište kompaktnih digitalnih fotoaparata. Vjerujem da na DSLR tržištu te kod mirrorless uređaja imamo još potencijala jer penetracija u kućanstvima nije još velika. Naravno, u razvijenim tržištima poput nordijskih zemalja vidimo određenu stagnaciju ili pad, ali u novim i rastućim tržištima, pa i Hrvatskoj, možemo očekivati rast. Naravno ako se popravi ekonomska situacija.
Kako planirate povećati SLR i mirrorless prodaju? Koji će biti ključni potezi?
DSLR uređaji sve su popularniji među mladima, ali i djevojkama. Nisu jeftini kao kompaktni fotoaparati, ali trudimo se ugraditi najnovije tehnologije u tijelu fotoaparata i nuditi ih po pristupačnijim cijenama. Uz Nikon se ranije vezao dojam da se radi o uređajima samo za profesionalce. Sada imamo niz uređaja koji su namijenjeni početnim korisnicima, koji to cijene. Naša strategija je pružiti korisnicima najprimjereniji proizvod s najnovijim tehnologijama, naravno ovisno o tipu korisnika, početnici, amateri, polu-profesionalci i profesionalci.
Je li retro uređaj poput DF-a jedan od takvih koraka, koji će popraviti rezultate?
Naravno, ovo nije fotoaparat koji će se prodavati u ogromnim količinama, ali od predstavljanja početkom mjeseca, potražnja za njim raste. Možda je razlog tome što se ovdje radi o kombinaciji naše precizne mehanike, ali i najnovijih digitalnih tehnologija koje su ujedinjene u jednom uređaju. Sve te kotačiće možete podesiti i ima puno ljudi koji vole taj osjećaj kontrole.
Kamere na mobitelima sve su kvalitetnije, poput Nokijine Lumije 1020 ili fotoaparata u Sony Xperiji Z1. Kako se planirate boriti s takvim uređajima?
Kompaktni fotoaparati su najviše pod utjecajem pametnih telefona, ali pogledamo li o kojem se segmentu najviše radi, to su uređaji od 100 do 200 eura. To znači, osnovni modeli fotoaparata. Ljudi koji kupuju osnovne razine fotoaparata, kupuju ih kako bi nešto snimili i to podijelili s prijateljima na društvenim mrežama. Mi imamo high-end kompakte ili Coolpix S800c s Androidom koji omogućuje dijeljenje sadržaja. Ako predstavimo nešto što je novo, inovativno i privlačno ljudima tada se možemo odvojiti od pametnih telefona. Možda će low-end segment i dalje biti pod utjecajem pametnih telefona, ali ako se koncentriramo na proizvode s dodanom vrijednosti imat ćemo puno prilika.
Planirate li proširiti liniju proizvoda poput S800c?
Trenutno istražujemo što bi bilo najprimjereniji i najbolji način za slanje slika i dijeljenje sadržaja.
Kako vidite tržište u Hrvatskoj, a i Europi u sljedećem razdoblju?
Koliko znam, nakon 2008. godine potonulo je tržište potrošačke elektronike, a to je uključivalo i tržište digitalnih fotoaparata. Ali, od tada vidimo znakove oporavka. Kao što sam rekao tijekom svečanosti, uspostavili smo distribucijsku mrežu s Fototehom u Hrvatskoj i popravili našu tržišnu poziciju. Zadovoljni smo rezultatima i većim rastom od rasta tržišta. Otvorenje ovakvog Yellow storea je najbolji način za direktnu komunikaciju s korisnicima, ali i za popraviti prodajne rezultate.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu