Piše: kakonaweb.tportal.hr
Autori: Luka Mihaljinac i Lana Mihaljinac Knežević, vlasnici Zagreb West agencije za nekretnine
Osnovni koraci marketinga jedne agencije za nekretnine.
Zagreb West agencija za nekretnine od samih početaka poslovanja i pojave interneta koristi online kanale marketinga za prezentaciju stanova, kuća i poslovnih prostora za najam i prodaju. Direktori inače obiteljskog posla Luka Mihaljinac i Lana Mihaljinac Knežević pojašnjavaju nam kako i što planiraju raditi na području online marketinga.
Tržište nekretnina je dinamičan sektor koji je uvijek jako uvjetovan mišljenjem javnosti i još je jače pod utjecajem gospodarskih kretanja. S obzirom da je skoro svatko od nas barem jednom u situaciji kupnje, prodaje ili najma nekretnine, a da internet sve više koriste sve dobne skupine, pa tako i osobe koje kupuju/prodaju ili iznajmljuju/unajmljuju, uvijek smo morali biti u toku s trendovima online marketinga. Od devedesetih promatramo kako internet utječe na tržište nekretnina i na naše klijente, i promjene su, naravno, brze i velike.
Danas primarno nastupamo tamo gdje su klijenti koji nude ili traže nekretnine, a to mjesto je – “internet”. U Hrvatskoj kupci ili unajmljivači stanova, kuća i poslovnih prostora koriste nekoliko ključnih tražilica za nekretnine i samo par oglasnih platformi. Svaka od njih donosi novi klik, mi se nadamo da klik prelazi u upit kojim se iskazuje interes za stan, kuću ili poslovni prostor, a to je ono što je bitno – broj klikova koji rezultira upitima.
Osim što stalno radimo na redizajnu weba, počinjemo koristiti i ostale oglasne platforme poput Google Adwordsa i društvenih mreža. Stalno pratimo povratne informacije klijenata o našem webu te kojim kanalima nam stižu upiti, pa prema tome i prilagođavamo stranicu i vrstu kampanje. Izmjene planiramo ponovno raditi.
Konstrukcija web stranice
U fazi redizajna prije nekoliko godina (uskoro slijedi novi kako bismo uveli dinamični web) naš fokus je bio na funkcionalnosti weba.
Pričajući s klijentima otkrivali smo želje ali i probleme s kojima se susreću prilikom potrage za stanom, kućom ili poslovnim prostorom.
1. Jednostavna logika i kategorizacija – klijenti moraju moći lako razlučiti gdje kliknuti za najam, prodaju, kupovinu stana, kuće i slično. Prodajemo širokoj skupini klijenata raznih demografija pa nam je bitno postaviti stvari tako da se našim webom lako služe osobe s više ili manje iskustva u korištenju interneta, s istim razumjevanjem viđenog. ‘Usability’ nam je oduvijek bio vrlo važan.
2. Filtracija – funkcionalna tražilica je iznimno važna kako bi odabir po određenim parametrima dao ono što klijent traži. Dakle, želi li netko u određenom kvartu unajmiti stan ili kuću, omogućili smo mu da traženu ponudu dobije u tri klika.
3. Stalni elementi – bitno nam je da se klijent nakon odabira jednog tipa nekretnine vrlo brzo tj. jednim klikom vrati na ponovni odabir određenog dijela stranice. Ne volimo komplicirane webove.
Ovo su osnove funkcionalnosti našeg weba. Trenutan razvoj digitalnog oglašavanja nam postavlja nove izazove kojih se jedva čekamo primiti, tako da u bližoj budućnosti planiramo intenzivnije korporativno oglašavanje, kao i ono stanova, kuća i poslovnih prostora za najam ili prodaju. Ići ćemo na jače Adwords-a kampanje, kao i na intenzivnije aktiviranje na društvenim mrežama. Sva iskustva ćemo rado podijeliti s vama u nadolazaćem razdoblju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu