Danas, više nego ikada, želimo više interakcije i saznati što naši kupci/korisnici/klijenti žele i što nam imaju za reći. Želimo ih iznenaditi i pripremiti nove usluge i proizvode baš kako su nam rekli da im trebaju.
Ujedno želimo brzo odgovoriti na njihove upite, ako je moguće odmah, u realnom vremenu.
To sve nam može omogućiti mobilni marketing, a posebno usluga USSD (Unstructured Supplementary Service Data). USSD poruka je kratak sadržaj (obavijest, upitnik) koji se pojavljuje na zaslonu mobitela primatelja. Vrlo je slična SMS za krajnjeg korisnika, no ključna razlika je da komunikacija započinje biranjem koda koji s početnim znakom ‘*’ npr *133# nakon čega se uspostavlja komunikacija sa pozadinskom aplikacijom u realnom vremenu – dakle nudi trenutno točne informacije i povratne informacije. Slanje odgovora besplatno je za primatelja, a nakon što odgovori na nju, ona nestaje s mobitela bez zatrpavanja pretinca SMS poruka.
Tako se najčešće koristi za mobilno bankarstvo, provjeru stanja bankovnog računa, transfer novčanih sredstava, uvid u tečajne liste, ankete za istraživanje tržišta, a svi smo se s njom upoznali ukoliko smo nadoplaćivali svoje bonove na mobilnom računu. Barem dok smo bili mladi.
No, u ovom članku posebnu pozornost bismo vam skrenuli na USSD anketu. Brz, jednostavan alat za sve agencije za istraživanje tržišta, agencije za ispitivanje zadovoljstva i korisničkog iskustva ili pak marketinške odjele u tvrtkama koje vode brigu o tim aktivnostima. Zanimljiva je i svim marketinškim agencijama koje žele više saznati od krajnjih potrošača u kojem smjeru trebaju usmjeriti svoju kampanju, kako reagiraju na nove reklame ili možda koje im se ime više sviđa za novi brand.
Nije bitno koja vam je veličina tvrtke niti da li imate bazu korisnika ili ne. USSD anketu možete započeti na dva načina: ili popularizirajući kod na prodajnm mjestima web stranici i drugim kontakt mjestima sa krajnjim potrošačima. Ili jednostavno šaljući pozivni SMS na svoju bazu, za pozivom da se uključe u anketu.
Rezultati su brzi, interaktivni jer pratite odmah i online kako napreduje odaziv na vašu anketu, a podaci su odmah spremni za daljnju obradu. Možete ih exportirati u excell, grafički prikazati i uprati sa ostalim podacima koje imate u bazi o tim istim potrošačima.
Inače, Hrvatski Telekom već godinu dana koristi USSD ankete za istraživanje korisničkog iskustva i zadovoljstva prodjanom mrežom.
Autor: Martina Banović
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu