Još jedan VC fond donosi novi izvor kapitala domaćim startupima

Autor: Josipa Ban , 20. rujan 2022. u 22:00
Božidar Pavlović kaže da su Hrvatska i regija jako podinvestirani/G. Kovačić/PIXSELL

Novca nikad dovoljno, kažu startupovi koji izlažu na Infobipovom Shiftu.

Kapitala nikada dovoljno, kažu startupovi koji izlažu na Infobipovom Shiftu, najvećoj developerskoj konferenciji u regiji.

Za njih dvadesetak, koji svojim pričama, proizvodima i idejama, upotpunjuju bogati program konferencije, ovo je i mjesto susreta s potencijalnim ulagačima.

Njihove štandove obilazi i investitor Božidar Pavlović, partner u Aymo Ventures, fondu rizičnog kapitala koji je u osnivanju i u fazi prikupljanja kapitala.

Dobar osnivač – pola posla
Pavlović otkriva da će fond ulagati u tzv. growth tvrtke i startupove, odnosno one koje rastu, imaju proizvod i već su se dokazale na tržištu, ali im treba kapital za jači iskorak na strana tržišta.

“Uočili smo da postoji potreba na tržištu jer upravo u tom segmentu nedostaje kapitala”, kaže Pavlović dodajući da su Hrvatska i regija jako podinvestirani. “Tvrtke koje rastu kapital stoga traže vani, a mi propuštamo priliku da, kao država, od njihovog rasta i razvoja imamo koristi”, ističe. Fond koji je odlučio osnovati pak trebao bi proces prikupljanja kapitala završiti do kraja listopada, a ulagat će u tehnološke kompanije.

Kao investitorima im je, kaže, važan prihod startupa, potencijal tržišta za njegov proizvod, ali i integritet osnivača. “Dobar je osnivač pola posla”, ističe napominjući da je najveća mana domaćih osnivača činjenica da često nemaju osnovna financijska znanja.

Pametne će financijske savjete posve sigurno dobiti Marin Trošelj, osnivač i direktor tvrtke STEMI. Savjete će dobiti kroz program Scale/Croatia, programa mentoriranja koji je pokrenuo Infobip, a kojem su se pridružili Goldman Sachs i Google.

“Dobili smo mentora iz Googlea koji će nas naučiti o američkom tržištu te nas povezati s raznim organizacijama. S druge strane, pomoću Goldman Sachsa, dobivamo pristup američkim investitorima”, ističe Trošelj čija se kompanija trenutno nalazi u fazi prikupljanja nove investicije, a putem koje planira prikupiti između tri i pet milijuna eura.

I splitski Parklio, kompanija koja se bavi proizvodnjom pametnih parkirnih rješenja, i softvera i hardvera, a koja ista izvozi u 40 država svijeta, traži investiciju.

Investitori su vjerovali
Prva, koju su primili 2017., a koja je iznosila 200.000 eura, bila je ključna za rast i razvoj, ističe Mirela Jurić, menadžerica za prodaju i marketing tvrtke Parklio.

“Možda se ovaj iznos čini malim, ali nam je omogućio da tim od početnih četiri naraste na 20 ljudi”, kaže Jurić. “Kod investitora nam je najvažnije da ima istu viziju kao i mi”, kaže Jurić, a isto to u investitorima traži i tvrtka Hubbig koja se bavi razvojem market placea za logistiku.

“Spajamo slobodna vozila od prijevoznika s teretom, odnosno naručiteljem prijevoza”, objašnjava Dragana Lipovac Medić, suosnivačica i direktorica Hubbiga, ističući da godišnje rastu po stopama od 80 do 90 posto.

Kompanija koja posluje pet godina prikupila je do danas 200 tisuća eura ulaganja, a njezina osnivačica tvrdi da je do istoga moguće doći jedino ako su osnivači u potpunosti posvećeni razvoju poslovanja. “Prvu sam investiciju dobila isključivo stoga što su ulagači vjerovali u mene”, priznaje Lipovac Medić.

Komentirajte prvi

New Report

Close