“Javni prijevoz treba održiva rješenja otvorena za tehnološke promjene”

Autor: Ivan Tominac , 04. listopad 2018. u 22:00
Jost Geweke, direktor prodaje i marketinga Atrona/ Marko Prpić/PIXSELL

U budućnosti ćemo u Zagrebu biti spremni za rješenja kao što je sustav brojanja putnika, prioritet za vozila javnog prijevoza na semaforima, tarifna unija s jedinstvenom kartom za putnike i slično, ističe Geweke.

Atron electronic GmbH svojim integriranim rješenjima pozicionirao se kao jedan od vodećih pružatelja usluga u sektoru javnog prijevoza putnika čiji koncepti postaju i sastavni su dio trenda smart cityja. Svojim tehnološkim inovacijama minhenska tvrtka utjecala je i na transformaciju Zagreba u pametni grad, a otvaranjem podružnice u Zagrebu omogućit će mu da se postavi uz rame najrazvijenijim gradovima Europe. Koje su njihove glavne ideje i kako su do sada uspješno mijenjali navike građana grada Zagreba, otkrio nam je Jost Geweke, direktor prodaje i marketinga Atrona.

Jedan ste od vodećih pružatelja rješenja za usluge javnog prijevoza putnika. Na koji način utječete na transformaciju navika korištenja takvih usluga?
Aktivni smo kao pružatelji rješenja za sektor javnog prijevoza putnika skoro 40 godina. To nam je pomoglo da razvijemo širok spektar znanja i iskustava u području javne usluge. Nekoliko stotina europskih tvrtki za javni prijevoz putnika, od kojih su neke i desetljećima naši kupci, koriste naše usluge. Naši kupci imaju koristi od onih iskustava koja smo razvili na različitim europskim tržištima. Imamo jasno osmišljen pogled na ono što su održiva rješenja za tvrtke za javni prijevoz putnika, ali i korist koju naši kupci imaju od toga. Javni prijevoz putnika baziran je na investicijskim fondovima i u mnogim slučajevima je javno financiran. Ove investicije trebaju održiva rješenja koja su dugi niz godina pouzdana i istodobno otvorena za modernizaciju i nove tehnološke promjene. To je ono za što se zalažemo.

S obzirom na to da se vaše poslovanje vrti oko javnog prijevoza putnika, možete li nam ukratko opisati kako putnici koriste javni prijevoz i što im najviše smeta? Kako svojim integriranim rješenjima pokušavate tome dokinuti?
Mi smo pouzdan partner za tvrtke za javni prijevoz putnika. Stoga im stalno pokušavamo omogućiti da razviju bolje usluge za putnike koji koriste njihov prijevoz. Potreba putnika koji koriste javni prijevoz je pouzdanost. Pouzdanost u mnogim smjerovima – u hardveru i softveru, informacije u realnom vremenu ili pouzdanost u funkcioniranju intermodalnih rješenja. Važno je da svi ti različiti aspekti funkcioniraju zajedno. Jedna pogrešna informacija putnicima šteti pouzdanosti. 

Prema Mercerovoj listi gradova s najvišom kvalitetom života München je grad koji puno ulaže u rješenja iz domene javnog prijevoza putnika, a tako utječe i na zadovoljstvo građana. Što u ovom trenutku nedostaje Zagrebu da bi unaprijedio prometnu infrastrukturu i kako mu Atron u tome može pomoći?
Grad Zagreb je na vrlo dobrom putu kada je riječ o povećanju zadovoljstva građana. Flota autobusa i tramvaja stalno se modernizira, a informacije u realnom vremenu na stajalištima poznate su svima u Zagrebu. To je ujedno i rješenje Atrona razvijeno za javni prijevoz putnika u Zagrebu. Također ćemo u budućnosti u Zagrebu biti spremni za suvremenija i održivija rješenja, kao što je sustav brojanja putnika, prioritet za vozila javnog prijevoza na semaforima, a imamo i puno iskustva s tarifnim unijama s jedinstvenom kartom za putnike i slično.

Tehnološka rješenja vaše tvrtke pomažu gradovima u promicanju smart city projekata. Možete li navesti neki specifičan primjer kada su vaša integrirana rješenja pomogla u očvršćivanju ovog koncepta?
Mislim da je gledanje u projekte drugih europskih gradova samo jedan od mogućih pristupa. Značajnije bi bilo pristupiti tako da se vidi što grad Zagreb želi učiniti za svoje građane, ali i industriju i druge poslodavce, kako bi oni povećali svoje zadovoljstvo. Spremni smo na suradnju i bit ćemo spremni za razvoj onoga što javni prijevoz putnika treba za pametniji Zagreb.

Upravo suradnja s Atronom je promijenila navike čekanja tramvaja u Zagrebu. Imate li povratne informacije s ovog projekta i što prema vašem mišljenju još nedostaje u sustavu za nadzor i kontrolu prometa u gradu Zagrebu?
Sustav nadzora i kontrole prometa dobro prihvaća kupac, kao i putnici. Prije deset godina bio je prvi projekt takve vrste u ovom dijelu Europe i budući da se već dugi niz godina koristi, sada predstavljamo nova rješenja. Logika našeg poslovanja je ponuditi samo najnovija rješenja ili nadogradnju nekog od već instaliranih. Grad Zagreb se nalazi uz gradove u Njemačkoj, Švicarskoj, Švedskoj i Norveškoj u kojima smo već implementirali naše nove sustave, što očekujemo uskoro i u Zagrebu.

Kada je o tramvajima riječ, saznali smo da sustav u slučaju da vozila ne izađu iz spremišta zbog kvara ne vrši brisanje najave dolaska s displeja na stajalištima zato što je popis automatiziran? Je li moguće riješiti taj nedostatak i na koji način?
Na našem sustavu u Zagrebu prikazana su, po izboru našeg kupca ZET-a, dva različita tipa najava za putnike. Jedna najava je zadano vrijeme ili vozni red prikazan u satu i minuti. Ako se vozni red poštuje, najava je ispravna. Drugi prikaz je realno vrijeme. Prikazane su minute do dolaska vozila, a do njih se dolazi trajnom razmjenom poruka između vozila i dispečerskog centra ZET i to putem TETRA digitalnog radiokomunikacijskog sustava. Ako su svi vozači prijavljeni u sustav, sva vozila su vidljiva. Uz dodatnu pretpostavku da su sve komponente sustava pravilno održavane i operativne, najava u stvarnom vremenu je točna. Ne smijemo zaboraviti da niti jedan sustav u svijetu ne radi 100% savršeno cijelo vrijeme. Zato je naše shvaćanje partnerstva da smo trajno na usluzi ZET-u, uz najbolje moguće rješenje za javni prijevoz putnika u Zagrebu.

Što za vas znači otvaranje podružnice u Hrvatskoj i imate li u vidu integraciju nekih novih pametnih rješenja u Zagrebu i drugim gradovima u Hrvatskoj?
U našoj podružnici u Zagrebu, osim programera softvera, zapošljavamo stručnjake za testiranje naših rješenja i opreme. Novo zapošljavanje je u tijeku i svi kvalificirani kandidati su dobrodošli. Svi zaposlenici u našoj podružnici u Zagrebu su uključeni u aktivnosti naših međunarodnih projekata. Više smo nego zadovoljni doprinosom podružnice u Zagrebu ukupnom uspjehu Atron grupe. Na ovaj  način osjećamo se i kao hrvatska tvrtka. Osim grada Zagreba, nudimo naša rješenja u drugim hrvatskim gradovima i gradovima u susjednim državama.

Je li grad Zagreb na dobrom tragu da postane pametni grad?
Svakako, a za daljnji napredak u ciljanom smjeru spremni smo pružiti svu potrebnu podršku.

Komentirajte prvi

New Report

Close