Izmislili uslugu koja prati vaše svakodnevne navike

Autor: Poslovni.hr , 14. siječanj 2014. u 16:42
Thinkstock

Zhang pomoću usluge ima saznanje kako je 170 njegovih mušterija otišlo u klub tijekom studenoga, dok je 250 koristilo teretanu.

Saznati navike svojih kupaca ili korisnika je za određeno poduzeće ili obrt zlata vrijedno. Naime, vlasnici bi s tim spoznajama mogli odgovoriti na zahtjeve svojih kupca, poboljšavanjem ponude. Wall Street Journal objašnjava kako saznati navike svojih mušterija, bez da ste im postave ijedno pitanje.

Fan Zhang, vlasnik kineskog restorana u Torontu, svjestan je niza navika svojih  mušterija. Zhang zna kako je primjerice 170 njih otišlo u klub tijekom studenoga, dok ih je 250 koristilo teretanu. Navedene je navike saznao jer koristi usluge  Turnstyle Solutions Incorporationa. Kompanija je plasirala oko 200 senzora u obrtima diljem Toronta, u krugu od oko 1120 metara. Kompanija postavlja senzore, veličine karte za poker te tako prati signale korisnika, koji koriste usluge bežičnog interneta. Na temelju čega se skupljaju svakodnevne navike korisnika.

Druge kompanije, poput Euclid Analytics Inc., koriste senzore kako bi analizirali prijeđenu distance  pojedinaca. Druge kompanije poput Verizona, najvećeg mobilnog  operatera SAD-a i Applea počinju primjenjivati sličnu tehnologiju.

Međutim, kompanija Turnstyle se izdvaja po tome što mogu pratiti pojedine korisnike gdje žive, rade ili kupuju, stvarajući svakom korisniku vlastiti profil na temelju navika. Također, može skupiti imena pojedinih osoba se korisnici unutar pojedinih restorana ili objekata ulogiravaju preko društvenih mreža.  Konkretno, Happy Childs je saznao kako preko 60% korisnika restorana ima preko 30 godina, zbog čega  su organizirali tematski tulum s glazbom iz 80-ih. 

Pitanje zaštite privatnosti

S druge strane se postavlja pitanje zaštite privatnosti.  Pojedine bi informacije mogle otkriti neke navike korisnika koje narušavaju privatnu sferu pojedinca. Međutim, Chris Gilpin osnivač  Turnstyle Solutions Incorporationa, objašnjava kako ne žele narušiti privatnu sferu korisnika, već žele dati informacije koje bi mogle biti korisnije kupcima, ali i vlasnicima objekata.

Naposljetku, kompanije poput Google Inc. i Applea, mogu pomoću svojih operativnih sistema saznati lokaciju bilo kojeg korisnika, međutim, takvu vrstu informacija ne žele podijeliti s drugim firmama ili vlasnicima objekata.

Komentirajte prvi

New Report

Close