Prvih šest mjeseci rada u Hrvatskoj irski startup Abi obilježio je s 500 upita građana.
Najviše su tražili zdravstvene savjete u području ginekologije, pedijatrije, dermatologije, otorinolaringologije i urologije. Pitali su i pitanja iz seksualnog odgoja. Nadalje, javljale su se mlade majke koje traže savjete o prehrani i lijekovima, pitanjima o doziranju te interakciji raznih lijekova, kao i s problemima sa želucem. Iz Abija su nam odgovorili i da im je jedno od čestih pitanja bilo čitanje nalaza koji korisnici mogu uslikati i poslati njihovim liječnicima.
Abi je, naime, startup koji razvija umjetnu inteligenciju koja će biti u stanju razgovarati s pacijentima na brojnim svjetskim jezicima, uključujući i hrvatski, te im pomagati u rješavanju osnovnih zdravstvenih pitanja. Trenutačno, na sva pitanja koja građani upute Abiju odgovor daju licencirani liječnici iz Hrvatske.
"Trenutno je na platformu uključeno 12 liječnika i nekoliko zainteresiranih, a oni mogu biti iz privatnog ili javnog sektora. Važno je da imaju medicinsku diplomu te licencu s kojom dokazuju da mogu prakticirati medicinu u Hrvatskoj", kažu u Abiju. Prednost Abija je što daje točnije rezultate nego da savjet o svom zdravlju tražite na Googleu. Naime, korisnici dobivaju savjete od stvarnih liječnika. U Abiju navode da oni nerijetko zatraže i dodatno objašnjenje te povijest bolesti od strane korisnika ako je potrebno.
12 liječnika
iz Hrvatske radi za Abi i odgovara na sve upite korisnika
U hitnim slučajevima, naglašavaju u Abiju, korisnike odmah upućuju da se jave prvoj pomoći. "Svaki je slučaj praćen od strane našeg medicinskog tima, kako ne bi došlo do nikakve greške i kako bi se svi pridržavali pravila korištenja. Dobivamo i upite iz grane psihologije, pa je korisniku ponekad zaista važno samo da bude saslušan", poručuju iz Abija. Pojašnjavaju da preciznost u savjetima koje mogu dati njihovi liječnici ne može biti jednaka kao i kod pregleda u ordinaciji.
"Ovdje se radi samo o anamnestičkom pregledu, ali je zasigurno najbolji izbor za ukazati korisniku što mu je iduće činiti", kažu u Abiju. Navode da im je poslovni model u Hrvatskoj "loše stanje u zdravstvenim ustanovama". "Jeste li znali da je Hrvatska jedna od zemalja s najviše posjeta liječniku svake godine? Statistikama premašujemo skoro svaku zemlju članicu EU, što je za tako malu zemlju zbilja zabrinjavajuće. U anketi koju smo proveli, naši korisnici tvrde a im je Abi pomogla izbjeći nepotreban posjet doktoru u 70% slučajeva", odgovaraju iz irske tvrtke.
Usluge poput Abi ipak valja koristiti s dozom opreza. Zdravstveni podaci su, uz one osobnih financija, najvredniji podaci na tržištu. Njih primjerice obilno kupuju osiguravatelji da bi mogli bolje krojiti police osiguranja i farmaceutske kompanije za bolji plasman lijekova. Abi, kako smo i sami isprobali, od korisnika dobrovoljno traži niz osobnih podataka, a zatim kroz razgovor o zdravstvenom stanju dobije uvid u niz osjetljivih podataka o zdravlju korisnika.
Abi u svojem ugovoru s korisnikom navodi da vaše podatke po imenom i prezimenom neće ustupati drugima. No, isto tako naglašava: "Odnos doktor-pacijent nije uspostavljen korištenjem Abi Usluge". Suosnivač Abija, Kim-Fredrik Schneider, je kako stoji na njegovom LinkedIn profilu i izvršni potpredsjednik globalno najveće društvene mreže za liječnike SERMO-a kao i direktor Survey Sampling UK-a, koji se promovira kao lider u digitalnim istraživanjima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu