Inženjeri Infobipa i STEMI-ja učit će djecu umjetnoj inteligenciji

Autor: Lucija Špiljak , 10. prosinac 2020. u 22:00
Učenici će imati zadatak zamisliti kako će svijet izgledati za 10-20 godina/SHUTTERSTOCK

Učenici formiraju razvojne timove, odaberu jedan od ciljeva i istraže koji problem mogu riješiti AI chatbotom.

Škola budućnosti” prvi je STEM program umjetne inteligencije (AI) za osnovne i srednje škole, koji će od veljače 2021. godine tvrtka STEMI provoditi u suradnji s Infobipom, uz podršku A1 Hrvatska.

Cilj je otvoriti polaznicima osnovnih škola prozor u tehnološku budućnost tako da im se kroz praktičan rad približi svijet AI-ja stvarajući tako inženjere umjetne inteligencije, uz jačanje veze između IT sektora i obrazovanja.

Cilj je dugoročni napredak

Stemi je ljetos počeo s istraživanjem izvedivosti ideje i razradom, a u listopadu su udružili snage s Infobipom, jednim od hrvatskih od tehnoloških lidera čiji će inženjeri uz Stemijeve raditi s učenicima za koje pripremaju digitalne materijale i razvojno okruženje, kako bi na svom projektu mogli raditi od kuće ili u školi.

“Kvalitetan prijenos znanja na najmlađe generacije – a tu je Infobip našao sjajnog partnera u STEMI-ju – od velike je važnosti želimo li dugoročni društveni napredak. AI je jedan od glavnih tehnoloških smjerova u Infobipu i jako nam je važno da najmlađe generacije već od malih nogu uče o tehnologiji budućnosti. Među njima se kriju novi lideri i inovatori”, rekao je Izabel Jelenić, tehnički direktor Infobipa.

STEMI je projekt predstavio učiteljima na Carnetovoj konferenciji, nakon čega je broj prijava za uključenje bio puno veći od planiranog broja škola.

Jelenić

Jako nam je važno da najmlađe generacije već od malih nogu uče o tehnologiji budućnosti. Među njima se kriju novi lideri i inovatori.

“Ideja je da učenici formiraju razvojne timove i da kao prvi korak prouče UN ciljeve održivosti, odaberu jedan od ciljeva i istraže koji problem mogu riješiti AI chatbotom unutar tog cilja.

Primjerice, učenici mogu napraviti bota koji će doktorima pomoći u medicinskoj trijaži, odnosno u određivanju hitnosti pojedinog slučaja, čime mogu doprinijeti da sustav postane efikasniji, posebno u ovim vremenima kada je zdravstveni sustav pod ogromnim pritiskom, a sve to vodi ka cilju dostizanja 3. cilja održivosti – Good health and well-being.

Zatim će istražiti domenu problema, definirati znanje koje bot mora moći pokriti te krenuti s implementacijom. Smatramo da škole trebaju biti i mjesta na kojima se zamišlja i stvara budućnost.

Zato ćemo učenicima dati zadatak da zamisle kako će svijet izgledati za 10-20 godina kada će AI biti svuda oko nas”, objasnio nam je direktor STEMI-ja Marin Trošelj.

Kao edukativno-tehnološka tvrtka fokusirali su se, kaže, na izgradnju mosta između industrije te osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja.

Temeljni alat sutrašnjice

“Danas živimo u industriji 4.0. i kada pogledamo istraživanje World Economic Foruma, tehnologije i znanja koje će prednjačiti u industriji su analiza podataka, strojno učenje, izrada web/mobilnih aplikacija, virtualna i proširena stvarnost, autonomna vozila itd.

Te stvari su izrazito slabo zastupljene u školama diljem svijeta. S druge strane, AI će napraviti sličnu transformaciju industrije i društva kao što je to napravila elektrifikacija krajem 19. stoljeća. Zato je od iznimne važnosti da djecu od rane dobi upoznamo s jednim od temeljnih alata u tehnološkoj industriji, ali još bitnije, da postanu svjesni utjecaja te tehnologije na njihov život”, poručio je Trošelj.

Zainteresirane škole mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu Škola budućnosti na internetskoj stranici www.skolabuducnosti.stemi.education do 31. siječnja 2021.

Komentirajte prvi

New Report

Close