Vodnjanska IT tvrtka Infobip, naš prvi “jednorog”, čija je tržišna vrijednost premašila od milijardu dolara, pred kraj godine najavila je snažan iskorak na američkom tržištu, kupivši od američke kompanije Amdocs njihovu podružnicu OpenMarket za 300 milijuna dolara (oko dvije milijarde kuna).
Od 2006. su kao mali startup gradili vlastiti globalnu mrežu koja danas obuhvaća 68 ureda u svijetu i više od 2700 zaposlenih, s lanjskim prihodima od 602 milijuna i fokusom na akvizicije nakon najave ekspanzije u SAD.
Ove su godine u listopadu ojačali Upravu jakim imenima, a nedavno se njihovu timu na poziciji glavnog direktora za odnose i podršku klijentima (CCO) pridružio Adrian Grbavac, s kojim smo razgovarali o dolasku u Infobip, prvoj javnoj ponudi dionica (IPO) planiranom na jednoj od američkih buirzi i planovima hrvatske tehnološke perjanice. .
Karijeru ste gradili u Kanadi gdje ste i odrasli, na visokim pozicijama u tvrtki NetSuite 10 godina i potom u tvrtki Ceridian šest. Kada je i kako počela vaša suradnja s Infobipom i što obuhvaća Vaša pozicija CCO-a?
Nakon šest uspješnih godina provedenih u Ceridianu, tvrtki koja je pružatelj softvera za upravljanjem ljudskim kapitalom, uzeo sam neko vrijeme kako bih s obitelji razmislio o svom idućem koraku u profesionalnoj karijeri.
Preko zajedničkog kontakta u Silicon Valleyju, u SAD-u, upoznao sam Silvija Kutića i tako smo započeli razgovore. Pričali smo o budućnosti koja je pred Infobipom, o mogućnostima i potencijalima, potrebama u području customer successa i kako im tu ja mogu pomoći sa svojim iskustvom rada u industriji koje se sada proteže na već više od 20 godina. Zvijezde su se poravnale, prihvatio sam poziciju Chief Customer Officera (CCO), tj. glavnog direktora za odnose i podršku klijentima, pri čemu sam odgovoran za generiranje vrijednosti i uspjeha za naše klijente i korisnike diljem svijeta. Vrlo brzo nakon toga sam otputovao u Vodnjan i Zagreb, upoznao sam članove Upravnog odbora i započeo svoj već sada uzbudljivi put u Infobipu.
Zašto Infobip?
Tražio sam globalno jakog igrača i brzorastuću tehnološku kompaniju s odličnom i jedinstvenom kulturom te značajnim i rastućim potencijalom. U Infobipu sam prepoznao svaku tu točku, čak i više. Šlag na kraju bila je činjenica da vučem hrvatske korijene. Naime, roditelji su mi se odselili u Kanadu s područja Hercegovine prije točno 50 godina.
Pomoći hrvatskoj kompaniji, Infobipu, u dosezanju nekih većih ciljeva te biti dio te povijesne priče je poput ostvarenja sna. Činjenica da ću raditi iz Toronta bit će velika prednost kompaniji za jači ulazak na unosno tržište SAD-a. Vjerujem da pomoću iskustva koje sam prikupio pomažući dvjema prethodnim tvrtkama u ostvarenju njihova eksponencijalnog rasta, a što je rezultiralo i njihovim uspješnim IPO-ima na NYSE (NetSuite 2007. i Ceridian 2018.), mogu Infobipu donijeti veliku vrijednost na putu da postane prva hrvatska kompanija izlistana na američkoj burzi.
Valuacija Infobipa jedno je od prvih pitanja koji se na spomen kompanije poteže. ‘Magična’ unicorn razina od milijardu dolara već je dosegnuta, no koliko je istina u procjenama nekih iskusnih i pronicljivih ljudi iz vaše branše koji smatraju da je vrijednost višestruko veća i da ste već nadomak titule najvrednije hrvatske kompanije?
U skladu s uobičajenim praksama i postignutim dogovorom s investitorom, valuacija nije otkrivena, ali ona je iznad razine jednoroga. Infobip će nastaviti ispisivati svoju bogatu priču i u nadolazećim godinama. Pripremamo naše iduće korake s obzirom na to da imamo velika očekivanja od 2021.
Dok nastavljamo skalirati našu organizaciju, fokus i dalje zadržavamo na kontinuiranom postizanju izuzetno uspješnog poslovanja naših klijenata kroz bogat portfelj naših proizvoda i usluga.
IPO Infobipa bit će sigurno najznačajniji ‘milestone’ u vašem poslovanju. vašim dolaskom u Infobip jasno je rečeno da ćete ga pripremati za zahtjevne akvizicije, a Roberto Kutić nedavno je Poslovnom dnevniku potvrdio da se preuzimanja dominantno vežu za američko tržište. Je li opravdano na američke akvizicije gledati kao na neformalni američki ‘roadshow’ uoči onog službenog koji prethodi izlasku na burzu?
Akvizicije su ključan element u našoj strategiji nastavka rasta i širenja prema novim tržištima, kao i u nadopuni našeg širokog portfelja proizvoda i usluga. Infobipov cilj je IPO na jednoj od burzi u Sjedinjenim Američkim Državama.
Prema sadašnjim procjenama, koliko biste dugo trebali snažno ‘grabiti’ na američkom tržištu prije izlaska na burzu?
U kombinaciji s OpenMarketom, nakon uobičajenih regulatornih odobrenja, Infobip će se etablirati kao jedan od lidera i premium dobavljača na CPaaS tržištu SAD-a. Time će se postići i važan strateški cilj ostvarivanja snažnog otiska na tom dijelu svijeta. U idućoj godini Infobip će nastojati još snažnije ubrzati svoj rast u SAD-u, ali i u ostatku svijeta.
Koliki bi u tom smislu trebao biti broj i vrijednost potencijalnih akvizicija?
Imamo kapacitete za daljnja akvizicije i nastavit ćemo aktivno procjenjivati naš pipeline. Plan nam je jače se pozicionirati na tržištu SAD-a, potencijalno kroz dodatne akvizicije. Gledamo prema nekoliko smjerova, prema kompanijama koje bi nas po pitanju tehnologije upotpunile.
Ciljevi Infobipa za 2021. godinu?
U 2021. cilj nam je nastaviti kapitalizirati na rastu u našim osnovnim tržištima i vertikalama, vođeni sada ovom akceleracijom digitalizacije kompanija koja se događa posvuda. Ovo je vrlo uzbudljivo vrijeme za biti dijelom priče kao što je Infobip, a sve u trenucima velikog širenja i praktički evolucije komunikacijskih tehnologija diljem svijeta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Teško će se naši boriti sa Amerikancima osim nižom cijenom rada. Oni tamo navikli na bespoštednu borbu a kod nas uglavnom leggiero. Nadam se da je akvizicija dobra ali osobno bih radije odabrao neku provjerenu zvijezdu iz startup svijeta, kao što je Google odabrao Erica Schmidta koji ih je doveo do zvijezda. Ne možeš se ti iz Svete Klare boriti sa Amerikancima na njihovom terenu, u industriji koju su oni izmislili. Puno uspjeha u radu
Uključite se u raspravu