Zaboravite na otvaranje web trgovina obuće i odjeće, tehničkih proizvoda, dostave hrane, usluga i knjiga.
U Hrvatskoj su ti tržišni segmenti web prodaje pred zasićenjem, izjavila je na konferenciji Web trgovac godine (WTG) Kristina Črep, voditeljica ključnih kupaca Valicona. Prema istraživanju te agencije na više od 30 tisuća internetskih kupaca u Hrvatskoj, prilike za domaće e-trgovce ima u deset drugih kategorija. To su oprema za automobile, zabavna elektronika, igračke, hrana i piće, sve za stanovanje, kozmetika, avionske i ine putne karte, mobilne aplikacije, modni dodaci i sportska oprema.
"Najaktivniji online kupci u tim su kategorijama kupovali 30, pa i 40 posto u odnosu na prosječnog kupca, čime signaliziraju u kojem se smjeru kreće potražnja. To je vrijedna informacija i za startupe koji se žele okušati u e-trgovini", kaže Črep. Podaci Eurostata upućuju na stabilan rast internetske trgovine u Hrvatskoj. U posljednje dvije godine broj korisnika interneta zaustavio se na 71 posto populacije. No, udjel online kupaca nastavio je stabilno rasti za tri postotna poena godišnje. U 2012. u Hrvatskoj je preko interneta kupovalo 16 posto internetskih korisnika. 2013. njih 19 posto, a lani 22 posto. "Očekujemo nastavak rasta", kaže Črep. Istraživanje pokazalo da putem interneta kupuju podjednako svi, a ne isključivo mladi.
Ti su postoci od 16 do 20 posto u svim kategorijama, osim kod ljudi u zrelim godinama. Njihov je udio u populaciji kupaca visokih 29 posto. Upravo kupci u zrelim godinama, ujedno oni koji odlučuju u kućanstvima o kupnji, najlojalniji su kupci domaćih internetskih trgovina. Njih do 37 posto kupuje isključivo u domaćim e-trgovinama. "Čak 76 posto hrvatskih online kupaca unazad godinu dana kupilo je barem jedan proizvod od neke trgovine izvan Hrvatske, i to ponajprije jer tako nešto nisu mogli naći u Hrvatskoj", kaže Črep.
Ukupno najbolji
Laureat eKupi.hr
Ukupno najbolji web trgovac godine je eKupi.hr. Sonusart.hr laureat je u kategoriji audio-video, Silux.hr u auto-moto, Emmezeta.hr u kategoriji dom i vrt, Gizzmo.hr u kategoriji IT, Alternativa-webshop.hr u kategoriji ljepota i Dobra-macka.com u modi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu