Hoće li ključ hotelske sobe na mobitelu postati i ključ za informatizaciju turizma?

Autor: Bernard Ivezić , 01. lipanj 2017. u 14:31
Alen Gojčeta, direktor ICT-a u Vipnetu

Vipnet ponudio usluge sistemskog integratora dubrovačkom hoteljeru, HT lani krenuo prema takvoj ponudi, a Tele2 zasad priliku traži u flat-rate internetu.

Trideset i četiri milijuna kuna vrijedan mali, luksuzni One Suite Hotel nedaleko Dubrovnika, koji će kroz dva tjedna početi s radom, nije samo poseban po tome što će mu gosti s mobitelom otvarati vrata soba, već je i test novog modela informatizacije hrvatskog turizma.

Vipnet je u srijedu s pulskom IT tvrtkom Intersoft Technologies predstavio aplikaciju Mobilni hotel. Aplikacija gostu hotela omogućuje da ključ, naručivanje u sobu, otvaranje garaže pa čak i GPS navigaciju, dok trči po šumama oko hotela, dobije na svojem mobilnom uređaju. Hotelu to pak otvara prostor da gostu ciljano ponudi dodane sadržaje, a da sve to bude integrirano sa svim ostalim IT sustavima.

Novi model informatizacije turizma ogleda se u tome što je aplikaciju Mobilni hotel u One Suite Hotel, kao i sve druge IT sustave u funkciji sistemskog integratora umjesto nekog od postojećih igrača iz IT svijeta napravio Vipnet. Dakako, podržan svojim partnerima iz IT industrije.

Lukša Jakobušić, vlasnik i direktor tvrtke Brenum, koja je investirala u One Suite Hotel, kaže da ga je nemalo iznenadilo kad je otkrio da u Hrvatskoj nema sistemskih integratora za turizam, znači onih koji bi to tehnički podržali.

“Očekivali smo da takvu uslugu može pružiti neki telekom operater ili sistemski integrator. Mislili smo da takvu uslugu tehnološkog opremanja hotela mogu dobiti tako da oni sve odrade i da samo dogovaramo plaćanje, bilo po krevetu ili korisniku, ali toga dosad nije bilo na tržištu”, kaže Jakobušić.

Dodaje da su zbog toga ušli u pilot projekt s Vipnetom. Pojašnjava da je operater jedini pokazao interes da takav projekt odradi u cijelosti, odnosno da ne ostavlja njima kao investitorima da brinu i predviđaju rješenja za sva potencijalna tehnička pitanja. Jakobušić ističe da su ipak sami uložili u opremu i radove te da se nada da će se u buduće takve usluge korisnici moći dobiti po modelu troška po krevetu ili korisniku.

Alen Gojčeta, direktor ICT-a u Vipnetu kaže da je ova suradnja za njih početak novog pristupa prema turizmu. Navodi da je Vipnet ICT segment poslovanja profilirao od lani u zaseban sektor i da on unazad godinu dana bilježi rast od 200 posto.

“Naš pogled u budućnost je izgradnja ekosustava i unutar toga pronalazak prostora za zaradu i unapređivanje vrijednosti. Danas nastupamo više kao cloud provider i integrator, a sutra kao nositelj lanca vrijednosti u ekosustavu”, kaže Gojčeta.

 

Gojčeta

Danas smo više cloud provider, a sutra predvodnik u ekosustavu.

Velika očekivanja od nastupa operatera kao sistemskih integratora ima i Dean Verbanac, direktor tvrtke Intersoft Technologies iz Pule, koja je razvila aplikaciju Mobilni hotel. Verbanac pojašnjava da je turizam najjača gospodarska grana u Hrvatskoj, a telekomi imaju najjače prodajne kanale u B2B-u pa je to logičan prostor za suradnju.

Direktor pulske tvrtke navodi da su svoju aplikaciju po prvi put implementirali lani, i to u Park Plaza Arenu u Puli, tako da je implementacija u One Suite Hotelu druga gdje se to rješenje koristi u praksi. No, ističe da je to prvi slučaj gdje su započeli prodajnu suradnju s telekomima.

“Sada taj proizvod možemo proširiti po obali u suradnji s jakim prodajnim partnerom kao što je Vipnet”, kaže Verbanac, čija tvrtka 80 posto prihoda radi u inozemstvu, mahom Italiji.

No, poput Lukše Jakobušića, investitora u novi hotel, i neki stariji menadžeri u IT-u s dozom opreza promatraju kako će se ovakve suradnje razvijati u budućnosti. Niko Ivanović, direktor dubrovačke tvrtke ITI Computers, koja je također sudjelovala na projektu One Suite Hotela s Vipnetom, kaže da ga 27 godina rada u IT industriji čini malo opreznijim u očekivanjima od telekoma.

“Treba biti otvoren prema novim mogućnostima, ali ITI već surađuje s Crnogorskim telekomom, sada članom HT grupe, a u Hrvatskoj s Metronetom i Vipnetom, te iako imamo više od 200 klijenata u pravilu smo do njih dolazili sami”, kaže Ivanović.

Hoće li telekomi uspjeti pridobiti povjerenje igrača iz IT branše, posebno domaće branše koja se održala zahvaljujući povoljnoj cijeni i prilagodljivosti, ključnim parametrima za uspjeh na hrvatskom tržištu, tek će se vidjeti. No, Vipnetov potez zapravo je inovacija na procese koje je lani u lipnju inicirao njegov konkurent HT. S dolaskom novog člana Uprave za prodaju u HT, taj se operater u B2B segmentu od klasičnog telekoma pokušava odmaknuti ka sistemskoj integraciji. HT je zato otvorio prodajno-izlagački prostor u Zagrebu u kojem je predstavio proizvode i usluge desetak domaćih IT tvrtki od Mobilisisa, Citusa, Gastrobita, Infoarta pa sve do LevelUP-a.

U HT-u navode da im je turizam posebno važan. Riječ je o gospodarskoj grani koja drži trećinu BDP-a Hrvatske. Stoga naglašavaju da su do sada odradili više od 150 projekata u turističkoj industriji.

“Opremili smo hotele s cjelovitim ICT rješenjima: od bazičnih usluga poput WiFi-a i IP telefonije pa sve do pametnih rješenja poput hotelskih PMS sustava, pametnih soba, Hotel TV-a, Digital signage-a, Vidonadzora, e- punionica i e-bicikala, a ta rješenja odgovaraju potrebama hotela svih veličina i profila”, kažu u HT-u.

U Tele2 su na naš upit o svojim planovima u turizmu, naglasak stavili na ponudu flat-rate interneta te suradnju s EvoTV-om, odnosno još uvijek prostora za rast vide u klasičnoj ponudi usluga telekom operatera.

Komentirajte prvi

New Report

Close