Combis, tvrtka u vlasništvu Hrvatskog telekoma, objavila je prvu geografsku kartu koja prikazuje kuda se po Hrvatskoj unazad šest mjeseci kretalo više od pola milijuna izbjeglica i imigranata na putu prema Njemačkoj. Najveći hrvatski sistemski integrator, kojeg je HT kupio prije šest godina za 25,5 milijuna eura, time je pokazao mogućnosti svog novog izvoznog proizvoda nazvanog Husky.
Top izvozni proizvod
Goran Car, Combisov direktor za Integrirana IT rješenja i usluge ističe da su nakon svog cloud proizvoda ComClouda razvili i svoj big data proizvod Husky, nazvan po istoimenoj pasmini pasa. "Naš Husky voli žvakati velike količine podataka što je i smisao big data analitike, a plan je da to bude jedan od naših top izvoznih softverskih proizvoda u nadolazećem razdoblju", kaže Car. Globalna potražnja za proizvodima i uslugama koji se temelje na big data tehnologiji, prema procjeni agencije IDC, rastu po prosječnoj godišnjoj stopi od 23,1 posto.
Tako će 2019. to tržište vrijediti 48,6 milijardi dolara. Prema podacima Fine, Combis je u 2014. godini imao konsolidirani prihod na razini grupe od 523,2 milijuna kuna što je rast od 5,5 posto. Vše od 10 posto prihoda je od izvoza. Neto dobit je 17,9 milijuna kuna. Podaci za prošlu godinu još nisu dostupni, jer ih prvo objavljuje HT na burzi. Goran Car navodi da Husky već koristi HT i to za planiranje gradnje svoje 4G mreže. "Husky HT-u pomaže pri odabiru idealne lokacije za izgradnju baznih stanica te olakšava brži povrat investicije u mobilnu mrežu", pojašnjava Car.
Od transporta do turizma
Navodi da je primjer karte s kretanjem imigranata, gdje se vidi da su dva glavna smjera kretanja (Ilok-Osijek-Mađarska i uz Savu-Zagreb odakle se račva dio odmah prema Sloveniji, dio Varaždin-Slovenija, a dio Koprivnica-Mađarska), možda najbliži široj javnosti. No, da, kao u slučaju s HT-om, postoji niz primjera gdje se Husky može upotrijebiti u biznisu od transporta preko financija do turizma. "Mogli smo napraviti i kartu kretanja turista za vrijeme turističke sezone ili kartu kretanja kupaca oko i unutar nekog trgovačkog centra što ima vrijednost za biznise", zaključuje Car.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu