Smart Industry
Digitalizacija

Hrvatsko gospodarstvo mora ubaciti u višu brzinu

Tvrtke uglavnom na svoje poslovanje gledaju iz perspektive proizvoda i usluga, što mogu ponuditi.

Promo
12. listopad 2020. u 21:59
Goran Marković, član Uprave, InfoDom d.o.o.

Digitalizacija u svakodnevnom životu nije promijenila samo ponašanja kupaca, nego i njihova očekivanja. Umjesto da kupuju standardizirane proizvode, oni žele individualna rješenja za točno određeni problem.

Iako većina tvrtki investira u nove tehnologije i pokreće projekte, oni su i dalje nedovoljni, kako po intenzitetu, tako i po brzini ulaganja.

Promjena perspektive

Tvrtke, poput InfoDoma, snažno progovaraju o važnosti digitalne transformacije i kreiranju pametnih rješenja, a višegodišnjim radom u IT okruženju prepoznali su da najveći izazov za tvrtke predstavlja promjena perspektive.

Tvrtke uglavnom na svoje poslovanje gledaju iz perspektive proizvoda i usluga, što mogu ponuditi. Međutim, za uspjeh u digitalnom svijetu nužno je poslovanje sagledavati iz perspektive kupca, što kupci trebaju i što očekuju.

Ovaj suštinski zaokret moguće je napraviti, smatraju u InfoDomu, ako se u svakodnevne operacije ugrade neki važni principi, kao što su: orijentacija na kupce i njihove potrebe koja mora biti integrirana u sve aspekte poslovanja, sposobnost stvaranja poticajnog ekosustava na kojem će tvrtka graditi uspjeh i kreiranje personalizirane ponude.

Osim toga, uvid u ponašanje nužno je temeljiti na podacima, odnosno koristiti napredne tehnike za obradu podataka i detaljan uvid u navike i potrebe kupaca koji će biti preduvjet za kreiranje korisničkog iskustva. Napokon, informatičke i komunikacijske tehnologije treba koristiti kao glavnu polugu rasta, a koja će podržati nove poslovne modele i nove načina kreiranja vrijednosti za kupce.

Digitalna revolucija

Za hrabriji iskorak važno je prepoznati vlastitu tržišnu poziciju i koristi koje se mogu ostvariti digitalnom transformacijom. Digitalnu revoluciju danas svi podjednako prihvaćaju, društvene mreže i digitalne uređaje podjednako koriste: vlade, poduzeća, civilno društvo kako bi komunicirali, surađivali, učili i zabavljali se.

Mobilni, interaktivni alati koriste se kako bi odlučili kome vjerovati, gdje ići i što kupiti. Istodobno, dok digitalizacija obuhvaća cijelo društvo, i sama poduzeća prolaze kroz vlastite digitalne transformacije. Preispituju što kupcima donosi najviše vrijednosti i na temelju toga stvaraju operativne modele kojima će realizirati nove prilike i ostvariti konkurentsku prednost.

Pretplata na korištenje usluge u trenutku kada ju trebate postala je popularnija od kupovine fizičkog proizvoda. Neprestana prisutnost korisnika na mreži uz mogućnost da pronađu bilo kakvu informaciju za nekoliko sekundi pomoću uređaja kojeg imaju cijelo vrijeme sa sobom, tjera tvrtke da promjene način na koji uspostavljaju i održavaju odnose sa svojim korisnicima. Društvene mreže omogućuju pametnije oglašavanje koje je usmjereno konkretnoj skupini ljudi te omogućuju praćenje rezultata oglašavanja.

S promjenama potreba i ponašanja, digitalnim životom posljednjih godina dominira skupina korisnika, influenceri, koji osim velikog broja pratitelja svojim ponašanjem snažno utječu na promjene mišljenja oko nekog proizvoda ili usluge.

Platforma za digitalizaciju prodaje i marketinga

Promjene u očekivanjima, potrebama i željama kupaca traže od ponuđača da reagiraju trenutno i prilagode svoju ponudu. Trend razvoja platformi koje tvrtkama omogućuju brzu prilagodbu je snažan, a njihovu primjenu je ubrzala i pandemija COVID19. InfoDomova platforma CISP (Customer Interactions and Sales Platform) modularna je i digitalizira sustave i procese marketinga i prodaje te upravlja cjelokupnim korisničkim iskustvom kupca.

To znači da omogućuje integraciju sa procesima, prvenstveno iz perspektive kupca, u svrhu što boljeg razumijevanja kulturološkog, funkcionalnog i emotivnog aspekta ponašanja kupaca, a sa ciljem povećanja ukupnog zadovoljstva koje postojeće kupce čini ambasadorima proizvoda, usluga ili brenda.

Specifičnost platforme je Customer Advocacy System koji digitalizira proces usmene predaje. On omogućava uspješno upravljanje odnosima s mikro influencerima kako bi povećali stopu konverzije prodaje. Kako je usmena predaja najmoćniji marketinški alat i ima veći utjecaj nego medijsko oglašavanje, budućim se korisnicima smanjuje rizik od „loše kupnje“, a pritom štede novac i vrijeme.

New Report

Close