Hrvatski turizam morat će prigrliti digitalne inovacije ako se želi unaprijediti

Autor: Domagoj Bebić , 25. srpanj 2023. u 22:00
Foto: Shutterstock

Živimo u vremenu najveće diversifikacije turističkih sadržaja i usluga, medijska prehrana je individualizirana, a to automatski povlači i ostale želje za individualnim iskustvom.

Iako smo već ozbiljno zakoračili u ovogodišnju turističku sezonu, ne smijemo zanemariti činjenicu da se digitalni trendovi u turizmu rapidno mijenjaju. Ono što je danas aktualno možda će već sutra zahtijevati značajnu modifikaciju i transformaciju.

Shodno tome, Hrvatska kao jedna od najpopularnijih europskih turističkih destinacija mora prigrliti potencijal digitalnih inovacija i na taj način poboljšati svoj turistički proizvod.

Uvođenje umjetne inteligencije u usluge, olakšavanje birokracije i prepuštanje komunikaciji putem messenger aplikacija samo su neki od načina na koje možemo digitalno unaprijediti hrvatski turistički proizvod.

Ako redovito pratite moje kolumne, možete primijetiti koliko je važno implementirati nove tehnološke mogućnosti u različite sfere poslovanja i komunikacije. Što se prije educirate o novitetima na tržištu, to ćete prije postati konkurentniji u profesionalnoj areni.

Živimo u vremenu najveće diversifikacije turističkih sadržaja i usluga, medijska prehrana je individualizirana, a to automatski povlači i ostale želje za individualnim iskustvom, posebice u turizmu.

Naglasak na personalizaciji
Umjetna inteligencija, njene tehnologije i alati i dalje su goruća tema u struci i znanosti. Iako se često raspravlja o njihovim pozitivnim i negativnim učincima, implementacija AI-a u turističke usluge može značajno pridonijeti poboljšanju iskustva posjetitelja u Hrvatskoj. Zahvaljujući tehnologijama koje počivaju na AI-u, korisnicima je olakšano plaćanje i primanje robe i usluga. Posebna važnost primjene umjetne inteligencije u turizmu očituje se kroz personalizaciju.

Naime, AI omogućava stvaranje personaliziranih preporuka za atrakcije, aktivnosti i ugostiteljsku ponudu baziranu na prethodno utvrđenim preferencijama korisnika.

Primjerice, AI koristi podatke o prethodnim posjetima turista ili, pak, naprednu analitiku, pa tako kreira relevantne destinacije koje se mogu svidjeti pojedinom gostu. Dakle, na ovaj se način osigurava turistima da kvalitetnije iskoriste svoje vrijeme i da prema svojim individualnim interesima kreiraju idealno putovanje u Hrvatskoj.

Stanovništvu Hrvatske često se diže kosa na glavi kada im netko spomene birokraciju, a vjerujem da turistima ta priča još teže pada. Nužno je, stoga, olakšati birokratske procese putem digitalizacije kako bi se stvorilo ugodno i adekvatno okruženje i za domaće i za turiste.

Digitalna rješenja moraju biti moguća kod postupaka poput prijave boravka, plaćanja pristojbi, dobivanja dozvola i slično. Tu uskaču različiti online obrasci i sustavi elektroničke identifikacije koji mogu značajno ubrzati i olakšati ove procese.

Za postizanje još bolje trenutne i personalizirane komunikacije, turistički djelatnici svakako moraju prihvatiti messenger aplikacije. Danas je teško zamisliti da se bilo kakva komunikacija odvija bez platformi poput WhatsAppa, Vibera ili Facebook Messengera. I u privatnom i u poslovnom svijetu svakako je riječ o najbržem i najjednostavnijem načinu komunikacije, pa ga je tako nužno prigrliti i u turizmu.

Na ovaj način turisti imaju mogućnost dobiti informacije o događanjima, aktivnostima i preporukama u stvarnom vremenu. Također, naglasak je stavljen na individualnu uslugu i brže rješavanje problema. Osim toga, popularan oblik komunikacije jesu i aplikacije chatbotova koje su uvelike od pomoći u bilo koje doba dana i noći. Govoreći o unaprjeđivanju turističkih proizvoda u Hrvatskoj, ne smijemo zanemariti i trendove poput Metaversa, 3D printanja, Weba 3.0 i robota.

Idealan spoj
Ono što znamo o virtualnoj i proširenoj stvarnosti mijenja se iz dana u dan, ali sve je više realno da nas uskoro očekuje posjećivanje destinacija u drugačijem obliku. I napredne tehnologije u službi su stvaranja personaliziranog iskustva za posjetitelje koji se na ovaj način mogu prethodno educirati o svemu onome što žele posjetiti.

Također, Hrvatska kao zemlja bogate povijesti može svojim turistima kroz virtualnu i proširenu stvarnost kreirati nezaboravno iskustvo davnih vremena. Tehnologije su tu, potrebno je imati još samo malo mašte i kreativnosti. U stvaranju kreativnog svijeta svakako je poželjno koristiti se i tehnologijama 3D printanja koje na zanimljiv način spajaju virtualno i realno.

Prilikom korištenja digitalnih tehnologija u hrvatskom turističkom proizvodu važno je poraditi na adekvatnoj infrastrukturi i povezanosti te kvalitetnom pristupu internetu u svim dijelovima zemlje.

Svakako je nužno uložiti u edukaciju i osposobljavanje turističkih djelatnika o temama u području novih digitalnih mogućnosti te njihovim prednostima korištenja u turizmu. Premda i dalje postoji strah da će digitalne inovacije zamijeniti ljudski faktor u turizmu, osobno imam suprotno mišljenje.

Kao što uvijek volim istaknuti, umjetna inteligencija i napredne digitalne tehnologije u službi su ljudima. Važno je znati baratati njihovim mogućnostima, a ljudska interakcija, toplina osobnog pristupa i kreativnost nešto je što nam nitko ne može oduzeti. Nešto što se sada možda čini čudno i strano, vrlo brzo postane mainstream.

Hrvatska ima jak kadar koji radi na prihvaćanju digitalnog u svim sferama djelatnosti. Integracijom tehnologija u turizam i njihovom pravilnom komunikacijom, imamo priliku pokazati se još poželjnijom turističkim destinacijom – ne samo u ljetnim mjesecima, već i tokom cijele godine. 

Komentirajte prvi

New Report

Close