Hrvatska tvrtka čiji proizvod koristi 3,2 milijarde ljudi

Autor: Bernard Ivezić , 16. veljača 2016. u 10:01
Foto: Thinkstock

Infobip, koji je dosad bio najveći po broju zaposlenih, sada je pokazao da ima i najviše krajnjih korisnika.

Najveća softverska kompanija u hrvatskom vlasništvu, pulski Infobip, do sada je tu titulu branila brojem zaposlenika. Zapošljava 700 radnika na pet kontinenata. Druga najveća hrvatska softverska kompanija je zagrebačka IN2 grupa, koja u Hrvatskoj ima više zaposlenih, ali globalno je ipak manja od Infobipa. Međutim, u ponedjeljak je pri predstavljanju svojih novih internetskih stranica Infobip otkrio da je globalno najveća hrvatska softverska kompanija i po broju korisnika.

Pet kontinenata
Kompanija je na webu objavila da je lani imala nevjerojatnih 3,2 milijarde krajnjih korisnika. Drugim riječima, softversku platformu koju je razvio Infobip u 2015. godini koristio je gotovo svaki drugi čovjek na planeti. Navodimo "gotovo svaki drugi" samo stoga što prema posljednjim podacima na Zemlji živi 7,4 milijardi ljudi. Silvio Kutić, suosnivač i direktor Infobipa daljnji rast kompanije, koja posluje s 300 telekom operatera diljem svijeta, među kojima su Vodafone, EE, O2 i Telenor, te 200 tisuća biznisa proizvođači igara poput Wargaminga, korisnici virtualne valute YCoins poput japanskog SoftBanka, marketinški divovi poput agencije TLC Marketing Worldwide te softverski divovi poput Asseca, očekuje u SMS-u. U svojoj kolumni za telekomunikacijski časopis TelecomKH ističe da nas u 2016. očekuje procvat SMS-a.

Novi model
"Tehnologija koja omogućuje slanje SMS-a iz mobilnih aplikacija, takozvani A2P SMS ono što je do sada omogučavalo rast P2P messaging aplikacija poput WhatsAppa i Linea, a sada kroz novi poslovni model zvan Business-as-a-Service (BaaS) otvara rastući prostor za prihode telekom operaterima", piše Kutić. Najpoznatiji primjer A2P SMS-a tehnologije su SMS poruke sa PIN-om za ulazak u Gmail, Facebook ili Outlook te potvrdni SMS-ovi za korištenje WhatsAppa. Prema podacima sa njegovih internetskih stranica, Infobip već nudi A2P SMS usluge tvrtkama kao što su Zendesk, koji je jedan od najvećih cloud CRM-ova na svijetu te Viberu, jednom od najpopularnijih messaging aplikacija na svijetu.

 

Kutić

Tehnologija koja je omogućila rasta WhatsAppa i Linea sada je spremna za rast operatera.

I dok se za tržište SMS-ova predviđa da će blago padati s 132 mlrd. dolara, koliko je vrijedilo 2013. godine, tržište A2P SMS-ova će prema Juniperu narasti sa 48 na 60 milijardi dolara. Infobip očekuje da će četvrtina globalnog SMS prometa do kraja iduće godine činiti A2P SMS promet. Da je softverski div iz Pule na dobrom putu pokazuje nagrada za najboljeg A2P SMS operatera na svijetu za 2015. godinu što ga je osvojio na konferenciji "Messaging and SMS World" u prosincu u Londonu. Koji mjesec ranije s istom uslugom Infobip je bio među tri finalista Total Telecom Africa Awarda, nagrade za najbolju telekomunikacijsku uslugu u Africi.

Od startupa
Infobip je osnovan 2002. godine kao lokalni biznis u Vodnjanu s ciljem povezivanja ljudi preko weba, e-maila i SMS-a. U tvrtci ističu da su već tada prepoznali važnost SMS-a, koji je danas jedna od rijetkih tehnologija koja radi na svim telefonima i u svim dijelovima svijeta. Dvije godine kasnije kompanija je ugovorila prvi posao sa slanjem 14 tisuća SMS poruka sa čestitkama. U 2005. godini InfobiP je počeo ugovarati partnerstva s telekomunikacijskim operaterima i počeo razvijati A2P poslovanje, a u travnju induće godine tvrtka navodi da je stasala u ono što je danas poznato pod tim brendom. U naredne dvije godine tvrtka počinje odlaziti na Mobile World Congress i tu počinje njena globalna ekspanzija. Prije četiri godine tvrtka je otvorila prvi ured u Sjevernoj Americi, a lani se proširila na Tajland, Meksiko, Filipine, Indoneziju, Brazil i Kinu. Ove godine fokusira se na omni-channel ponudu.

Širenje poslovanja

Infobip sa Yadexom i Sberbankom ušao u e-plaćanja
Infobip je lani sklopio partnerstvo s najvećom internetskom tražilicom u Rusiji Yadexom te pogoni njegovu uslugu Yadex.Money. Riječ je o novoj usluzi plaćanja u Rusiji koja omogućuje korisnicima da preko Infobipove tehnologije online paymenta plaćaju usluge preko Yadex.Moneyja, WebMoneyja, Vise, Mastercarda i Maestra. Usluga je dostupna za zemlje članice CIS-a. Yadex.Money je zajednički poslovni poduhvat Yadexa, koji je napopularniji portal u Rusiji i Sberbanka, najveće banke u istočnoj Europi s 18 milijuna registriranih korisnika e-novčanika s prirastom od 12 tisuća korisnika dnevno.

Komentirajte prvi

New Report

Close