Priđete ekranu, mahnete rukom i postanete gospodar cijelog sustava

Autor: Tomislav Bronzin , 10. ožujak 2015. u 13:55
Mala zagrebačka tvrtka Citus u Maleziji osvojila 40. nagradu za inovativnost u svojih šesnaest godina rada

Posljednju zlatnu medalju osvojili su za softver koji prepoznaje izraz lica.

Priđete ekranu, mahnete rukom i postanete gospodar cijelog sustava.

Dodir ekrana, miša, tipkovnice više nije potreban. Naš novi softverski modul C@N eMotion omogućuje prepoznavanje izraza ljudskog lica i upravo nam je donio zlato u Maleziji. U 16 godina rada tvrtke to nam je 40. nagrada za inovativnost. Možda će vam se to činiti neobično, ali Citus se u tvornicu inovacija pretvorio jer smo uveli ISO 9001. Na samom početku smo morali formalizirati procese koji dovode do inovacija. U Citusu radi relativno mali tim, ali imamo veliku mrežu suradnika u cijelom svijetu. I upravo nam je dobra, svima jasna organizacija, definirani proces i oblik dokumenata pomogla da se usmjerimo na ono što najbolje radimo a to su inovacije.

U velikim sustavima ponekad ISO 9001 dovede do okoštavanja i tromosti no mi smo ga postavili jasno i čisto tako da je svima u startu sve jasno i procesi su u principu prirodni i intuitivni. Inovacijama je potrebno upravljati. Nije dovoljno imati samo neku ideju, nego je potrebno imati proces koji opisuje kako od ideje doći do konkretne inovacije koja se može ugraditi u neki proizvod. Taj proces se definira kroz procedure i upute te određuje kako netko može ideju iznijeti pred članovima tima. Nadalje, kako se definira proces provjere koncepta (proof-of-concept) i kako se određuje način implementacije u proizvod. Zatim kako se uključuje ta informacija u PR/komunikaciju kroz marketing i, naravno, kako se koristi komparativna prednost te inovacije u prodajnom procesu. Tako Citus postiže iznimne rezultate u tehnološkim inovacijama. Ideje ravnopravno dolaze od svih članova tima.

Na projektima/inovacijama često surađujemo u različitim fazama razvoja sa stručnjacima raznih profila. Svaku novu sirovu ideju zapisujemo, proširujemo, raspravljamo o njoj, razvijamo korisničke scenarije, razgovaramo s ekspertima, testiramo s kolegama i korisnicima. Izuzetno je važan cjelokupan proces pripreme, jer želimo povratnu informaciju koja će potvrditi ili pobiti koncept. Potom se radi dokazivanje koncepta kroz izradu prototipa. Ključno, na kraju, je dokazati se na tržištu. Mi smo se uspjeli probiti od BiH i Slovenije preko Izraela i SAD-a do arapskih zemalja. I to isključivo jer smo od početka s inovacijom ciljali na globalno tržište.

* Autor je vlasnik i direktor tvrtke Citus, dopredsjednik IT udruženja HGK

Komentari (1)
Pogledajte sve

pa to postoji odavo već

New Report

Close