Mlada zagrebačka IT tvrtka Master Food & Beverage, pod vodstvom vlasnika Pere Pehara, razvila je Digitalni Menu Master F&B – aplikaciju digitalnog cjenika u kafićima, odnosno jelovnika u restoranima, koja olakšava izbor i naručivanje, informirajući goste ih o artiklima, porijeklu i načinu pripreme i posluživanja.
Jasno je da benefiti ovog rješenja posebno dolaze do izražaja u turističkoj sezoni koja se upravo zahuktava, a koju karakteriziraju velike gužve, a nerijetko, osobito u posljednje vrijeme kada je nedostatak educiranog kadra rak rana turizma – nestručna radna snaga.
U takvom okruženju ne čudi uspjeh višejezične aplikacije koja brzo i efikasno stranim gostima pojasni, primjerice, što je to Pašticada, kako se priprema, a mogu i pogledati kratki video snimljen u konkretnom restoranu kako bi vidjeli kako se u njemu jelo sprema i poslužuje. Takvo pojašnjenje konobar koji nije iz Dalmacije, a često i iz Hrvatske, teško može dati gostu u kratkom roku.
Naravno, rezolutan je Pehar, aplikacija nije zamjena za konobare nego samo efikasan alat za što bolju sinergiju koja omogućuje kvalitetniju uslugu gostima te brži i efikasniji poslovni proces. Da se radi o uspješnom projektu pokazuje i činjenica da su već prisutni, ili će do kraja godine biti, kod 1800 korisnika u 12 zemalja Europe.
Kako pojašnjava sam Pehar, da su na pravom putu pokazuje i ekskluzivna suradnja koju od ove godine imaju s Coca-Colom Adria za hrvatsko, bosansko-hercegovačko i slovensko tržište.
“U ugostiteljstvu i turizmu sam 17 godina, od čega na kruzerima 10-ak. Prošao sam sve pozicije, od pomoćnog konobara, voditelja restorana pa do aktualne pozicije direktora hrane i pića u hotelu s pet zvjezdica Khalani by Aminess u Makarskoj.
Stoga sam detaljno upoznat s izazovima u svakom koraku u tom sektoru. Ova aplikacija uzima u obzir sve to te su neke procjene da može korisniku – ugostitelju povećati prihod i za 30% jer će konobari imati više vremena fokusirati se na svoj temeljni posao, a gosti će s druge strane dobiti puno kvalitetnih informacija o jelima i pićima koja ih zanimaju.
Preko nje gosti na prenatrpanim terasama, gdje se konobar čeka i nekoliko desetaka minuta, također u realnom vremenu mogu poslati poruku konobaru za dodatnu narudžbu ili zatražiti račun. U konačnici, korisnici mogu pratiti i statistiku što su im gosti najviše klikali, na čemu se najviše zadržavali te temeljem toga dorađivati jelovnike”, kaže Pehar.
Dodaje da se trenutno radi o dvije aplikacije, jednoj jednostavnijoj za kafiće, gdje su cjenici pića, te o aplikaciji koja se instalira na tablete za restorane. U izradi su još dvije aplikacije. Jedna će biti za upravljanje skladištem restorana ili kafića te će, ako se tako programira, osim alarma samom vlasniku moći i sama naručivati namirnice i pića u datim parametrima.
Druga će pak biti namijenjena građanstvu i služit će za rezervaciju u restoranima, i to ne samo onima koji već koriste Master M&B aplikacije. Aplikacija je, pojašnjava ovaj informatičko-ugostiteljsko-turistički poduzetnik, čija IT tvrtka s timom od 22 ljudi pruža klijentima i puno širi spektar informatičkih usluga od samog ugostiteljstva na koji su fokusirani kroz ove servise, vrlo jednostavna za korištenje.
Fleksibilan sustav
“Osmislili smo fleksibilni sustav koji omogućuje da bilo koji zahtjev riješimo u roku od najkasnije tri dana. Korisnik ne mora imati nikakvo informatičko znanje, a ni opremu jer sam svoje cjenike može slati u bilo kojem formatu i bilo kojim komunikacijskim kanalom.
Naši informatički, jezični i drugi stručnjaci te podatke vrlo brzo i jednostavno ubacuju u sustav. U restoranima je običaj da vlasnik sam nabavi tablete, a u kafićima postolja s QR kodom, no nije nikakav problem da sve prepusti i nama”, ističe Pehar. Prema dosadašnjem iskustvu, restoranima su potrebna 6-8 tableta za kvalitetnu uslugu.
Kao njihovu veliku prednost pred konkurencijom, koja postoji, ali nije multinacionalna jer je lokalizacija u ovom biznisu od ključne važnosti, navodi da se svi njihovi parametri cijena i dodatnih informacija o piću i hrani nalaze u samoj aplikaciji, a ne na PDF kojeg morate downloadati na svoj mobitel što uglavnom nude druge tvrtke u branši.
Razlika je što se kod Master F&B-a detalji u cjeniku/jelovniku mogu mijenjati parcijalno i pojedinačno, dok kod korištenja PDF-a se mora mijenjati. To, napominje Pehar, štedi vrijeme i novac, a u konačnici je puno preglednije i informativnije za goste kojima omogućuje postavljanje kvalitetnih fotografija te videa.
Korisnici obično traže pet najčešće korištenih jezika u svojim aplikacijama – hrvatski, engleski, njemački, talijanski i francuski, ali nije problem da se, uz pomoć suradničkih jezičnih lektora, postave i neki drugi fokusirani jezici.
Nove ‘mete’ Italija i Švicarska
Tvrdi i da su po pitanju cijene dosta konkurentniji od nekih drugih igrača, a ona se kreće na razini od pretplate za dva primjerka novina nekog kafića.
Pojašnjava da imaju samo godišnje i polugodišnje pakete, a cijena ne ovisi o specifičnim detaljima već je jedinstvena za svakog korisnika bez obzira na njegove potrebe jer tako žele stimulirati korisnike da pruže što bolju, opširniju i luksuzniju informaciju svojim gostima o svojoj ponudi.
Master F&B je krenuo iz Hrvatske, a osim sjedišta u Zagrebu, ima dvije povezane tvrtke u Bosni i Hercegovini, Master F&B BiH te V3 Čitluk, grada iz kojeg je porijeklom i ovaj ambiciozni poduzetnik.
Trenutno su osim u ove dvije zemlje nazočni i u Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Slovačkoj, Češkoj, Njemačkoj, Austriji, Ujedinjenom Kraljevstvu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima te Mađarskoj. U fokusu za širenje su im sada Italija i Švicarska, a nakon toga i ostatak starog kontinenta te svijeta
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu