Koje tipove uređaja koristi publika Središnje i Istočne Europe (Central and Eastern Europe – CEE) za pretragu Interneta? Postoji li obrazac u mobilnom korištenju Interneta? U kojoj državi u CEE regiji korisnici najviše koriste Internet putem mobilnih uređaja? Koliko se troši na mobilno oglašavanje? Odgovore na ova kao i na mnoga druga pitanja donosi Gemius u novom izvješću provedenom na 18 europskih tržišta.
Izvješće pokazuje kako svaki deseti prikaz stranice u Središnjoj i Istočnoj Europi dolazi s mobilnih uređaja ( 10% od online prometa u srpnju 2014.). Država u CEE regiji gdje korisnici mobilnih uređaja najviše surfaju putem pametnih telefona i tableta je Hrvatska (21%). Ispod prosjeka se nalaze Rumunjska, Bugarska i Rusija (9%), Bjelorusija (6%), Ukrajna (5%) i Moldavija (1%).
Mobilni korisnici interneta uglavnom radije koriste pametne telefone nego tablete. Prvi tip uređaja je zastupljeniji među Hrvatima (18% online prometa), a drugi među Rusima (5%).
Uoćene su također jasne razlike u načinu na koji se koriste različiti tipovi uređaja – vikendima su najpopularniji tableti i pametni telefoni, dok laptopi i računala više privlače korisnike u večernjim satima.
U cijeloj CEE regiji uključivši Hrvatsku, Samsung bilježi vodeću poziciju u mobilnom online prometu kod korisnika pametnih telefona (37%), a Apple (55%) kod korisnika tableta. Također, Android (72%) je prevladavajući operativni sustav u mobilnom online prometu kod pametnih telefona, a iOS (55%) kod tableta.
Jedan od najbitniji zaključaka provedenog istraživanja je činjenica da u cijeloj CEE regiji display oglašavanje na mobilnim uređajima podosta zaostaje za korištenjem istih za pristup internetu. Iako je Hrvatska vodeća u CEE regiji po korištenju pametnih telefona i tableta za surfanje Internetom, oglašivači još uvijek nisu počeli pratiti ovaj trend. Dok mobiteli i tableti zajedno u Hrvatskoj čine 21% online prometa, istovremeno samo 2% od ukupnog display oglašavanja na Internetu odlazi na mobilno oglašavanje.
Rezultate istraživanja komentirala je Vesna Gordon, Chief Sales Officer & Chief Marketing Officer, te članica upravnog odbora Gemius grupacije: “ Prema izvještaju “GSMA Intelligence” SIM penetracija (postotak mobilnih SIM kartica u odnosu na broj stanovnika) iznosi više od 100% u skoro svakoj zemlji u našoj regiji. Ipak, oglašivači ne smiju o mobilnoj tehnologiji razmišljati kao o samostalnoj strategiji. Potrošači koriste razne kanale za komunikaciju ili interakciju s određenom markom. Naša istraživanja pokazuju kako se korisnici ujutro bude sa mobitelima i tabletima, radno vrijeme provode za računalom, dok predvečer opet intezivnije koriste tablete. Ovu činjenicu ne bismo trebali zanemariti. Oglašivači trebaju planirati s ciljem da se obrate pravom potrošaču s pravom porukom putem pravog kanala u pravo vrijeme. Ono što nužno trebaju napraviti jest uključiti mobilnu tehnologiju u svoju sveobuhvatnu komunikacijsku strategiju.” – rezimira Vesna Gordon.
Izvještaj je dostupan na ovom linku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu