Sava Bogdanović – dekan Visoke škole tržišnih komunikacija Agora iz Zagreba ističe kako je njihovo istraživanje, na razini 11.000 zaposlenih u Zagrebačkom Holdingu, pokazalo da znatan broj ljudi obavlja svoje dnevne poslove i obnaša rukovodne dužnosti bez odgovarajuće razine visokoškolskog obrazovanja.
Ističe kako je to zabrinjavajuće jer je riječ o jednoj od najvećih hrvatskih tvrtki koja djeluje na tržišnim principima. Agora se sa svojim studijskim programima menadžmenta komunalnih usluga dvaput predstavila na Hrvatskim susretima gradonačelnika u Rijeci i Osijeku, no od svih naših gradova samo su Sisak, Pula i Duga Resa pokazali interes za školovanje svojih ljudi koji rade u komunalnim djelatnostima. Kako kaže Bogdanović, nažalost ni obrazovni sustav na razini države nema značajnijeg razumijevanja za studiranje uz rad. Tvrdi kako njih zapravo zanimaju samo redovni studenti za koje se određuju upisne kvote te kadrovski i materijalni uvjeti, dok se pitanjima studiranja uz rad bave zaposleni ljudi, tek rijetko njihovi poslodavci.
"EK ja objavila rezultate istraživanja obrazovanja zaposlenih građana koji ulažu u sebe i svoje obrazovanje, koje je pokazalo da 15 najrazvijenijih zemalja Europe ima između 23 i 27 posto zaposlenih koji kontinuirano rade na postizanju viših obrazovnih razina. Hrvatska je na nečasnom mjestu sa samo 2,1 posto zaposlenih ljudi koji i dalje uče", poručuje Bogdanović. Napominje kako Agora bilježi uspjeh na studiju uz rad jer više od 86% upisanih studenata završi studij menadžmenta tržišnih komunikacija u roku tri godine. "To smatram primjerom dobre prakse i u širim razmjerima. Nastavni proces u Agori je okrenut isključivo studentima, sinergijom integriramo sva znanja stečena formalnim i informalnim putem i podupiremo njihovu primjenu u realnom sektoru. Prijave za studij uz rad upravo su u tijeku."
Kaže kako nisu stali s namjerama da gradovima skrenu pozornost na potrebu visokoškolske izobrazbe za menadžment komunalnih usluga, ukazujući im koliko je važno da komunalne tvrtke na tržištu potvrde svoju opredijeljenost na ostvarenje poslovnih rezultata i zadovoljstvo građana. "Da bi to postigle, tim tvrtkama su potrebna jaka znanja o tržišnoj komunikaciji, a mi to nudimo. Mnoge naše komunalne tvrtke nisu uvijek fer prema građanima-kupcima, bila njihova usluga vrhunska ili loša, građani je uvijek moraju platiti. Naš cilj je da se, uz pomoć visoko obrazovanog komunalnog menadžmenta, od tih tvrtki stvore tvrtke-partneri za građane. Jer, dobrih gradova – pametnih gradova prije svega, ne može biti bez dobrih komunalnih djelatnosti, a dobre komunalne djelatnosti ne postoje bez dobrog, školovanog komunalnog menadžmenta", zaključuje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu