Prenapučenost u velikim gradovima i loša infrastruktura uzrokuje sve veću štetu za okoliš, stoga su mnoge organizacije u potrazi za efikasnim i naprednim rješenjima. Jedno od tih rješenja su 'pametni' gradovi koji su dizajnirani kako bi povećali kvalitetu života stanovnika i smanjili emisiju stakleničkih plinova pomoću inteligentnih rješenja i tehnologije. Prototipovi takvih zajednica se razvijaju diljem svijeta, što omogućava kompanijama poput Boscha da stvaraju, ispituju i u konačnici omoguće inovativna rješenja za život u urbanim mjestima.
Primjer 'pametne' zajednice razvijene u SAD-u je 'The Shipyards community' u San Franciscu, projekt tvrtke FivePoint Holdings koji se gradi na komadu zemljišta na jugoistočnoj gradskoj rivi. Bosch na tom projektu surađuje s FivePoint Holdingom kako bi spojili mobilnost i energetski učinkovite domove. Boschova uloga je donijeti povezivost u novu zajednicu te im omogućuti da osjete blagodati života u pametnom gradu. Ova suradnja građanima će omogućiti lokalizirane informacije o prijevozu, održavanju kućanskih aparata i nadzoru. Osim toga, Bosch i Lennar Urban ugrađuju Bosch senzorske sustave u nove garaže koji bi trebali smanjiti vrijeme provedeno u potrazi za parking mjesta, što će pomoći u smanjenju emisije i prometne gužve.
"Zaista je jedinstvena prilika surađivati s gradom te veličine te imati mogućnost poboljšanja uvjeta života za 12.000 kućanstava. Kada smo planirali, pokušali smo utvrditi što možemo učiniti drugačije i kako učiniti zajednicu inteligentnom i pogodnijom za život", kaže Matthew Jennings, Boschov regionalni predsjednik za Ameriku. Važno je i pružanje zelenih stambenih prostora i energetski učinkovit pristup lokalnim sadržajima. U proteklih 130 godina, Bosch je razvio tehnologiju kojoj je osnovni cilj omogućiti lakši način života. "Mi nudimo softver za pametne gradove budućnosti. Ako gledamo IOT, koja je okosnica povezanih zajednica, mi omogućujemo spajanje na sve tri razine: senzori, softveri i usluge", objašnjava Mike Mansuetti, predsjednik Boscha Sjeverna Amerika.
Ovaj projekt u San Franciscu pruža Boschu priliku da predstavi najnovije inovacije za mobilnost i tehnologiju koja može poboljšati neke zajedničke izazove i dovesti do održivih rješenja za transport i dostupnost urbanog života. Svi stanovnici zajednice imat će pristup Smart Community aplikaciji koja će omogućiti građanima da u realnom vremenu dobe lokalizirane informacije o zbivanjima u zajednici. "Aplikacija zapravo upravlja zajednicom. To je platforma, a ako grad odluči učiniti nešto više s aplikacijom, jednostavno će se dodati više funkcija", kaže Jennings. Aplikacija je u potpunosti prilagodljiva članovima zajednice i njihovim kućanstvima; primjerice ako su korisnici zainteresirani za lokalnu umjetničku zajednicu, ali ne i za lokalnu bejzbol momčad, mogu se pretplatiti na informacije u vezi s izložbama i galerijama, a odjaviti od onih vezanih za rezultate utakmica i prodaje ulaznica.
"Uzbudljiv dio ove aplikaciji je taj što će se ona razvijati zajedno sa zajednicom, što će se ona nadograđivati prema zahtjevima građana. Mi zapravo, nećemo znati sve čimbenike dok se projekt ne završi, a aplikacija bude u punoj upotrebi", poručuje Jennings. Stanovnici će tako moći koristiti aplikaciju za praćenje mogućnosti prijevoza neovisno o tome da li naručuju Uber, traže bicikle, car sharing ili status lokalnih autobusa ili vlakova. Također, Bosch će omogućiti stanovnicima bolje povezivanje s lokalnim tvrtkama. Poslovnjaci će moći postavljati ažuriranja o događajima, prodaji te objavljivati vijesti iz tvrtke za građane i korisnike njihovih usluga. Osim toga, Boschova aplikacija će pružiti ažuriranja za održavanje oko stambenih jedinica i omogućiti stanovnicima da komuniciraju jedni s drugima i šire informacije ili upozoravaju na probleme u zajednici poput primjerice prepunih kanti za smeće. Smart community aplikacija nudit će i inovativni rješenja za parkiranje čime će zajednicu osloboditi uobičajenih problema.
"Radimo na učinkovitijem korištenju prijevoza koji će rezultirati uštedu vremena i goriva, koji će smanjiti emisiju CO2 i zagađenje. Trenutno smo fokusirani na parkirališta jer ovisno o veličini grada, danas ćete potrošiti mnogo vremena u potrazi za parkingom čime ćete samo grad dodatno zagaditi ispušnim plinovima, a mi želimo taj problem svesti na minimum", kaže Mansuetti. Bosch i FivePoint Holdings uvrstit će Bosch sustav senzora u garaže, a zahvaljujući tome vozači će lakše naći parkirna mjesta, bez nepotrebne vožnje.
Naime, svako parkirno mjesto će imati senzor koji će pokazivati je li mjesto zauzeto ili slobodno, a izvješće o popunjenosti će se slati na središnju stanicu, koja će upozoravati vozače o praznim mjestima. Nakon što automatizirani automobili postanu dio svakodnevice, Bosch planira dodatno iskoristiti tehnologiju tako da će vozači izaći iz svojih vozila na ulazu u garažu, a vozilo će automatski odvesti na raspoloživi parkirni prostor. Sva ta rješenja su samo početak. U sljedećih nekoliko desetljeća, Bosch i druge lideri iz ove branše biti će u mogućnosti pružiti još više prilagođenih rješenja za održivost, mobilnost i povezanost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu