Počela je nova sezona projekta Škola budućnosti. Ovo, treće izdanje, osim rekordnog broja škola i učenika koji će u njemu sudjelovati, karakterizira i inovativniji program.
Čak četiri tisuće osnovnoškolaca i srednjoškolaca te više od 400 učitelja zakoračit će u svijet umjetne inteligencije, robotike, dronova, interneta stvari (IoT) i proširene stvarnosti (AR).
Upoznavanje i učenje kako raditi s tehnologijama koje sve brže ulaze u svakodnevan život čovjeka učenici, kroz redovan obrazovni program, dobivaju zahvaljujući tvrtki Stemi koja ga je pokrenula projekt, te partnerima Infobipu i A1 Hrvatska.
Tehnologija Orqe i Equinox
Marin Trošelj, osnivač i direktor tvrtke Stemi, ističe da su napravili ogroman iskorak. Ove su godine prisutni, navodi u rekordnom broju škola, u njih sto više u odnosu na prošlu godinu, a uveli su i dva nova programa.
“Ove su školske godine, uz umjetnu inteligenciju, škole mogle još birati između programa Robotike, u sklopu kojeg učenici izrađuju hexapod robota za istraživanje Marsa te Greentech programa u sklopu kojeg uče kako koristiti tehnologiju u proizvodnji hrane, što je jedan od globalnih izazova.
Riječ je o novom Stemi programu kojim želimo djecu više povezati s prirodom tako da će tu osim učenja o IoT tehnologiji biti i puno znanosti o podacima te učenja kako uzgojiti vlastite biljke”, objašnjava Trošelj.
Usto, zahvaljujući tvrtkama Orqa i Equinox, u učionice dolazi nova tehnologija. Tako će, zahvaljujući Equinoxu školski prostor biti pretvoren u virtualni muzej o budućnosti i to koristeći tehnologiju proširene stvarnosti. Nalik ranije popularnoj igrici Pokemon Go učenici će komunicirati s virtualnim likovima, odgovarati na njihova pitanja te pritom istraživati.
Uz pomoć Orqe pak, na završnom će eventu projekta Škola budućnosti biti organizirano natjecanje za najmlađe u vožnji dronova. U sklopu priprema za natjecanje, objašnjavaju iz tvrtke Stemi, škole će dobiti stimulator i kontroler ove vodeće domaće tvrtke za trkaće dronove, a zahvaljujući kojima će učenici imati priliku izbrusiti vještine letenja prije samog događaja.
Projekt pak od početka podržava Infobip i A1, a Izabel Jelenić, suosnivač i tehnički direktor Infobipa, ističe da su ponosni što su u njega uključeni. “Ovaj je projekt savršen primjer što je sve moguće postići kada se udruže dvije IT platforme koje mijenjaju način na koji se uči i komunicira”, kaže Jelenić.
Iz A1, drugog partnera na projektu, ističu da ovim projektom žele unaprijediti digitalizaciju društva, ali i povećati interes žena za STEM. “Želimo razvijati nove generacije tech liderica što će biti jedan od naših glavnih fokusa u novoj generaciji Škole budućnosti”, rekao je Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije A1 Hrvatska.
Globalni iskorak
Da bi projekt proširili na više škola u Hrvatskoj u listopadu prošle godine pokrenuta je kampanja grupnog financiranja “Izgradi školu budućnosti”. Kroz kampanju je, u projekt u koji je prije toga uloženo 750 tisuća eura, prikupljeno gotovo 28 tisuća eura.
O njegovom uspjehu dovoljno govori i činjenica da su prošle godine na jesen s projektom uspjeli uči na tržište SAD-a i Velike Britanije, a plan je širiti ga i na druge države i kontinente. Trošelju je cilj da Stemi postane glavna edukacijska platforma na svijetu putem koje školarci stječu tehnološka znanja
budućnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu