Alphabetovoj podružnici Google trebat će pomoć široke alijanse proizvođača automobila i dijelova u sljedećoj fazi razvoja autonomnog vozila, otkrio je Peter Krafcik, voditelj Googleova projekta razvoja autonomnog automobila.
Na godišnjoj konferenciji Automotive News održanoj u Detroitu najavio je da bi se Google u potrazi za partnerima mogao okrenuti tradicionalnim proizvođačima automobila. Krafcik je između ostalog iskazao i oduševljenje količinom interesa koji su proizvođači automobila iskazali za suradnju s Googleom.
Trebaju dosta pomoći
Krafcik je istaknuo da je, iako trenutno nema konkretnije podatke ni imena budućih partnera, ovakav scenarij više nego izgledan. "Shvatili smo da će nam trebati dosta pomoći u sljedećoj fazi našeg projekta", kaže Krafcik. Izvješća s kraja prošle godine, koja su se pokazala neutemeljenima, sugerirala su da se Google nalazi u pregovorima s Fordom, dok na pitanje o suradnji s General Motorsom, postavljeno na konferenciji, Krafcik nije dao konkretan odgovor. "Ovo nitko ne može sam, pa ćemo se s partnerima povezivati sve više i više", dodao je Krafcik.
Izvješće znanstvenika sveučilišta Virginia Tech pokazalo je da su Googleova vozila sudjelovala u 8,7 prometnih nesreća na svakih milijun milja, dok je nacionalni prosjek prometnih nesreća u kojima sudjeluju tradiconalni automobili u SAD-u 1,9 na isti broj milja. Krafcik je naglasio da usporedba ne drži vodu te da je riječ o "kruškama i jabukama". Upozorio je da u nesreće s ljudskim faktorom nisu uvršteni brojni čimbenici poput neprijavljenih nesreća ili velikog udjela manjih nezgoda. S novouvrštenim bi podacima postotak nesreća izazvanih autonomnim vozilima bio za oko četvrtinu manji, smatra Krafcik.
Otkloniti ljudsku pogrešku
Googleu je cilj razvoj potpuno autonomnog vozila koje će imati sofisticiran sustav karata i umjetnu inteligenciju čime bi se otklonio faktor ljudske pogreške u vožnji. Upravo ovdje Google vidi svoju prednost – razvoj automobila koji će eliminirati potencijalne probleme sigurnosti koje izazivaju pogrešne odluke vozača.
"Ovaj će automobil nositi cijeli 'teret", kaže Krafcik komentirajući važnost sigurnosti u prometu. Dok Google inzistira na potpuno autonomnom automobilu, većina drugih proizvođača poput General Motorsa, Tesle, Daimlera i Nissana, za sada u ponudi ima automobile koji u vožnji kombiniraju autonomnost vozila i aktivno sudjelovanje vozača. Takvi modeli u zahtjevnijim situacijama od vozača ipak zahtijevaju preuzimanje kontrole nad vozilom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu