Go2bike pred finalizacijom sustava blizu Torina i Leccea, slijedi širenje u još pet zemalja

Autor: Marta Duić , 16. lipanj 2016. u 22:00
UTE sustavi javnog iznajmljivanja bicikala imaju niz tehnoloških unaprjeđenja koje su samostalno razvili

U današnje vrijeme posjedovati sustav javnih bicikala definitivno znači nositi nazivnik odredišta 21. stoljeća.

Moderno rješenje problema mobilnosti, bike-sharing, točnije sustav javnog iznajmljivanja bicikala postao je popularan zbog potrebe i želje modernog čovjeka za kvalitetnijim životom u svakodnevici, ali i u slobodno vrijeme.Riječ je o brzom i jednostavnom načinu korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva ili kao sredstva za sport i rekreaciju bez potrebe da ga se posjeduje.

Prvi su sustavi nastali u velikim svjetskim gradovima koji su prepoznali izazove suvremenog načina življenja, a danas ga koriste i brojne turističke tvrtke diljem svijeta kako bi svojim gostima ponudile dodatnu uslugu, podigle vrijednost turističkog kompleksa i destinacije te kroz brzi povrat investicije ostvarile i dodatni profit. U današnje vrijeme posjedovati bike-sharing sustav definitivno znači nositi nazivnik odredišta 21. stoljeća.

Tome u prilog dodatno ide činjenica da više od 600 gradova diljem svijeta posjeduje svoj bike-sharing sustav i prilagođava ga lokalnim specifičnostima kao što su klima, topografija, infrastruktura i kulturne osobitosti. Uljanik Tesu Elektronika (UTE), društvo s ograničenom odgovornošću za projektiranje, proizvodnju i prodaju električnih i elektroničkih uređaja od 1975. godine postoji na svjetskom tržištu kao proizvođač električne i elektroničke opreme. Nakon srodnih projekata koji su zaživjeli u nekoliko hrvatskih gradova UTE je u suradnji s tvrtkom Penta iz Pule 2014. godine razvio brend go2bike. Sustav je to automatskog iznajmljivanja bicikla jednostavne implementacije i načina korištenja.

Pametna rješenja
Korisnik pristupa punktu s biciklima i nakon prijave u sustav preuzima željeni bicikl te kreće na vožnju. Po isteku korištenja bicikl vraća na bilo koji punkt a sustav sam očitava parametre o korištenju. Cjelokupni poslovni proces u UTE-u vezan uz go2bike, od dizajna i razvoja tehnoloških rješenja preko proizvodnje u prototipskim količinama, kao i serijskoj proizvodnji, do ugradnje i puštanja u pogon te kasnije održavanje i servisiranje, oslanja se ponajprije na snage svojih zaposlenika te partnera s kojima je uspostavljena dugogodišnja suradnja. Prvi instalirani sustav bio je pilot-projekt bike-sharinga u Rijeci u svibnju 2013. a iste godine UTE-ov tim je u rad pustio Park&ride u Umagu – prvi svjetski sustav koji nudi kombinaciju električnih i mehaničkih bicikala. U 2014. i 2015. uslijedili su sustavi Bicko i Kampus u Koprivnici, Štromček u Čakovcu te Bičikleta u Puli.

Ove je godine instaliran i u rad pušten Gackabike sustav u Otočcu, a trenutno su u završnim fazama novi sustav MEDbike u Medulinu kao i proširenja sustava u Čakovcu i Puli. Također, ove je godine go2bike sustav prešao granice Hrvatske te su pred finalizacijom sustavi javnih bicikala u talijanskim općinama blizu Lecce i Torina kao i nekoliko projekata pred finalizacijom u regiji Veneto, a prema dostupnim naznakama postoje velike mogućnosti širenja na Španjolsku, Mađarsku, Sloveniju, Srbiju i BIH. U izvedbi tvrtke UTE sustavi javnog iznajmljivanja bicikala imaju niz tehnoloških unaprjeđenja koje su samostalno razvili, kao što su dodatno punjenje baterije bicikla dinamom tijekom vožnje, mogućnost zaključavanja bicikala izvan postolja posebnim sigurnosnim sustavom, praćenje bicikala GPS-om u realnom vremenu, uz mogućnost ugradnje alarma prema korisnikovim željama ako se primjerice prijeđe u nedozvoljenu zonu, plaćanje kreditnom karticom izravno na pilonu, kontrolni centar za nadzor i upravljanje sustava, kao i mogućnost niza definiranih i ad-hoc izvještaja prema potrebama upravljačke tvrtke.

Jednostavnost prije svega
Korištenje go2bike ne može biti jednostavnije, korisnik pristupa punktu s biciklima i prijavljuje se u sustav na jedan od više mogućih načina, ili RFID-karticom ili upisom korisničke lozinke na terminalu ili putem aplikacije na mobilnom telefonu. Sustav 'otključava' željeni bicikl i spremni ste za vožnju. Po isteku korištenja bicikl vraća na bilo koji punkt, te sustav sam očitava sve parametre o korištenju i vraćanju. Go2bike kao cjelinu čine bicikli ili električni bicikli, postolja za prihvat bicikala, piloni, odnosno info-punktovi i programska podrška za upravljanje čitavim sustavom. Sastavni dio je i web-stranica za prijavu u sustav i mogućnosti informiranja o njemu, a opcionalni su nadstrešnica te videonadzor. 

Komentirajte prvi

New Report

Close