Čovjek koji je Google doveo u Hrvatsku i zbog kojeg internetski div od ljeta 2009. u Zagrebu ima sjedište za jugoistočnu Europu, Hrabren Suknaić, ponovo je u akciji. Ovoga puta pronašao je drugog američkog partnera, korporaciju Tealium te, umjesto oglašavanja na Googleu, priliku za rast biznisa s digitalnim marketingom u Hrvatskoj i regiji vidi u primjeni GDPR-a.
Samozatajni Suknaić biznis razvija s poslovnim partnerom Petrom Pavićem kroz zajedničku tvrtku Star digital. Pavić, koji kaže da je svjestan da je većina tvrtki novu EU regulativu po kojoj će osobni podaci od 24. svibnja iduće godine i formalno postati osobna imovina, zbog straha od kazni koje se penju i do 20 milijuna eura, dočekalo na vile, ističe da je za marketinške agencije to pak početak novog zlatnog razdoblja. On ga opisuje kao uzlet martecha: tvrtki koje nude rješenja za automatizaciju marketinga i prodaje.
“Digitalni kanali su danas vrlo složeni, a često nisu povezani pa imamo paradoks – prikupljamo mnogo podataka, imamo mnogo digitalnih alata, ali zapravo nedostaje učinkovitosti, jer su svi podaci u svim tim kanalima nepovezani”, kaže Pavić.
Petar Pavić
U 2018. MARTECH SEGMENT RAST ĆE NAM 50% I ČINITI BAREM 1/3 PRIHODA
Pojašnjava da će GDPR ubrzati automatizaciju marketinga, dakle rast martecha, jer će svakom podatku koji se skuplja dodati opipljiv trošak. “U marketingu to znači da ćemo doživjeti revoluciju te nakon revolucija u IT-u i one u fintechu, iduća velika revolucija dogodit će se u marketingu, tj. martechu”, kaže Pavić. Prema procjeni zagrebačke IT tvrtke Alfatec, koja se tržišno takmići s američkim Tealiumom, u Hrvatskoj više od 60 tisuća biznisa mora se prilagoditi GDPR-u. Ta prilagodba neće biti u obliku novih usluga već novih proizvoda, uglavnom softvera. Gartner je još lani najavio da u 2017. godini očekuje da će direktori marketinga početi investirati u softver i općenito IT više od direktora IT-a. Suknaić i Pavić stoga svoju tvrtku Star digital pozicioniraju kao tehnološkog savjetnika postojećim marketinškim agencijama i klijentima. Paze da im budu partneri, a ne konkurencija. Slično kao i IT tvrtke s tom razlikom da dubinski poznaju potrebe marketinških stručnjaka. Prema Fini, Star digital je u 2015. imao prihod od 4,18 milijuna kuna i neto dobit od 262,7 tisuća kuna.
“Prije dvije godine nam je to bio zanemariv dio poslovanja, dok 2018. procjenjujemo da će na bazi martech usluga i proizvoda tvrtka rasti i do 50%, a to činiti barem trećinu prihoda”, zaključuje Pavić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Marketing je sve više pušiona, zarade sve manje, brandovi vrijede sve manje a novi brandovi nastaju sve rjeđe.
Uključite se u raspravu