Nakon što smo naučili osnovne pojmove potrebne za vođenje Facebook fan stranice i savladali osnove Facebook statistike, na red su došli i Facebook oglasi.
Facebook oglasi poduzetnicima pomažu u oglašavanju poruke, proizvoda ili usluge određenoj skupini Facebook korisnika (prema dobi, spolu, interesima, prebivalištu itd…). Naravno, svakom poduzetniku je bitno ispuniti određeni cilj. Neki od ciljeva koji se mogu efikasno ispuniti putem Facebook oglasa su:
– Povećanje baze fanova vaše Facebook fan stranice
– Povećanje posjeta na vašu web stranicu
– Plasman Facebook objave (poruke) vašim fanovima ili određenoj skupini
– Promoviranje nagradnog natječaja ili događanja
– Ispitivanje tržišta određenim pitanjem u samom postu.
Putem sustava oglašavanja na Facebooku, tvrtke mogu pronaći, targetirati i poslati svoju poruku točno određenoj skupini ljudi. Na taj način Facebook oglasi pružaju razne mogućnosti za brendove i mala i srednja poduzeća – od privlačenja i povećanja fanova uz određenu Facebook fan stranicu ili web stranicu, do promoviranja određenih događanja i aplikacija.
Pretpostavljam da ste čuli i za negativne strane Facebook oglasa. Za same oglase treba vremena, analize i budžet a moraju biti i usklađeni sa cjelokupnom online strategijom. Pokušajte i zaključite sami.
Također, važno je napomenuti da se sustav oglašavanja iz dana u dan mijenja, poboljšava i prilagođava i korisnicima i tvrtkama, stoga treba redovito biti u toku s promjenama kako bi se iskoristio njihov puni potencijal.
Primjerice, omogućeno je uploadanje e-mail baze kontakata kojima će se pojedini oglasi prikazivati.
U ovom članku upoznat ćemo se s osnovnim tipovima Facebook oglasa. Vrijeme je da otkrijemo koje sve mogućnosti trenutno nudi za male poduzetnike!
Osnovni tipovi oglasa ovisno o cilju
Prije nego kreiramo našu prvu kampanju, važno je razumjeti različite tipove Facebook oglasa. Facebook oglasi su organizirani prema ispunjenju određenog cilja (ili nekoliko njih:))
Zavisno o stupnju razvoja online kampanje većina koristi mix navedenih ciljeva. Npr. ukoliko posjedujete web stranicu koja je centralno mjesto vašeg online poslovanja, povećat ćete joj posjećenost “website clicks-ima”. Ako pretpostavimo da ste snimili video o vašem poduzeću te želite upoznati svijet s istim, odabrati ćete “video views oglas”.
Ključni korak prije kreiranja oglasne kampanje je definiranje ciljeva. Postavite si pitanje: Što želim postići (povećanje baze fanova, generiranje interakcije, povećanje posjećenosti web stranici, predstavljanje određenog događanja ili aplikacije, nagradnog natječaja…).
Više o tome kako definirati ciljeve vaše kampanje možete pronaći u članku “Kako započeti s Facebook marketingom malog poslovnog subjekta”
Držimo se osnovne podjele prema definiranim ciljevima:
1) Povećanje posjeta web stranici
Bilo da želite povećati posjećenost vašoj web stranici, poslati korisnike na točno određenu web stranicu, promovirati specijalnu ponudu ili pozvati da se pretplate na vaš newsletter, sljedeći tipovi će najbolje zadovoljiti vaše ciljeve.
Klasičan oglas za web stranicu
Najjednostavniji i često najjeftiniji od svih oglasa. Prilikom izrade možete odabrati Naslov oglasa, kratak opis i link.
Prikazivanje oglasa: sidebar (desna oglasna traka)
Objava posta s linkom
Idealan za promoviranje vanjskih linkova, a s obzirom na fotografiju većih dimenzija, privlači pozornost u Newsfeedu korisnika. Prilikom izrade možete prilagoditi tekst posta i opis linka. Često generira i povećanje broja lajkova na vašoj fan stranici.
Prikazivanje oglasa: desna oglasna traka, Newsfeed, mobilne platforme
2) Povećanje broja fanova i interakcije na vašoj Facebook fan stranici
Želite li povećati bazu fanova ili doseg sadržaja koji objavljujete na vašoj fan stranici, možete koristiti sljedeće oglase.
Page Like oglas
Najjednostavniji oglas za povećanje broja fanova. Sadrži call-to-action gumb “Like Page”. Vrlo je važno odabrati fotografiju za postizanje boljeg rezultata.
Prikazivanje oglasa: desna oglasna traka, Newsfeed, mobilne platforme
Page Post oglasi
Odlični za povećanje baze fanova, dosega vaše poruke i angažiranosti fanova na vaše objave.
Tip Facebok oglasa: Facebook objava koju promovirate (objava s fotografijom, videom ili status), a prikazivat će se na Newsfeedu, desnoj strani oglasa i/ili mobilnim platformama.
U nastavku je prikaz oglasa “Facebook objave s fotografijom” na Newsfeedu, desnoj strani oglasa i mobilnim platformama.
Poigrajte se sa opcijama koje vam Facebook nudi, napravite par testova i saznajte koja opcija najviše odgovara vama i vašem brendu. Mogućnosti su zaista beskrajne!
Za sada toliko, a u budućim člancima upoznat ćemo se detaljnije sa različitim oblicima i značajkama pojedinih oglasa!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu